Tulin Geplaatst: 16 juni 2024 Geplaatst: 16 juni 2024 Hoi allemaal, ik ga een tuinkas aanschaffen (6x3m waarschijnlijk). Voor de helft met een zitje voor als het geen zomer is, het andere deel ga ik gebruiken voor zaaien/opkweken, en tomaten paprika peper meloenen etc. Het geijkte verhaal. Maar ik twijfel. We wonen buitenaf, met een sloot langs de tuin. Hebben dus last van ratten en muizen. Ik ga het liefst in de volle grond planten, maar hoe weer ik dan ratten en muizen? Of moet ik toch maar bakken nemen? Dat voelt wat onnatuurlijk.... Wie heeft goed advies, ervaringen, tips? Quote
Frans Geplaatst: 16 juni 2024 Geplaatst: 16 juni 2024 Als ratten of muizen kans zien in je kas te komen dan helpt ook de teelt in bakken niet. Je moet ze dus letterlijk buiten de deur houden en dat bereik je door bij de nieuwe kas ook een hordeur aan te schaffen. Naar keuze, afhankelijk van de temperatuur bijvoorbeeld, schuif je dan of de gewone deur of de hordeur voor de ingang van de kas. 1 1 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Veldjesgraaf Geplaatst: 17 juni 2024 Geplaatst: 17 juni 2024 Onze tuin grenst ook aan poldergebied. Rondom sloten en genoeg ratten en muizen. Toch heb ik in de kas nooit problemen gehad. Zomers staat de deur van de kas overdag open. Wel staat er dan een plaat hout in de opening om de waterhoentjes buiten te houden. Die lopen conti ue over de ruin en vreten alles kaal waar ze bij kunnen. 1 Quote
Tuinkas Bart Geplaatst: 27 augustus 2024 Geplaatst: 27 augustus 2024 In de volle grond is toch het fijnste. Het is dan makkelijker met watergeven en de planten kunnen dieper wortelen (ook goedkoper). Ik zou het zelf eerst zonder hordeur proberen. Bij de meeste tuinkassen is een hordeur later nog mogelijk. Ik heb er zelf geen en heb geen last van muizen/ratten. Deel hier vooral het eindresultaat. 1 Quote Tuinkassen van het merk ACD op http://www.tuinkassenonline.nl
Tulin Geplaatst: 28 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2024 Bedankt allemaal, 3/3 voor volle grond dus dat wordt het. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.