DubbelB Posted May 9, 2012 Share Posted May 9, 2012 ...dat ik niet wat geduldiger was. Heb gisteren gezaaid. Stromende stortregen volgde, grond sloeg compleet dicht. Kwam vandaag thuis. Stralend en warm weer. Verder ook windstil. Had ik maar gewacht tot vandaag... Zijn mijn zaadjes sterk genoeg om de stortbuien van gisteravond te overleven? (Rode ui, Wortelen, pluksla) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted May 9, 2012 Share Posted May 9, 2012 Denk het wel hoor, ik had hetzelfde hier,alleen geen pluk sla maar botersla. maar wanneer moet je dan zaaien hier in Holland? Hier regende het vandaag ook volop, en morgen weer met veel wind. komt vast goed. succes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wendy0411 Posted May 9, 2012 Share Posted May 9, 2012 (edited) Haha, ik dacht vanmiddag precies hetzelfde... Oh jee, drijven mijn afgelopen weekend gezaaide zaden niet weg met die harde regen... Stress! Maar ja, ze moeten in ons klimaat maar ergens tegenkunnen hoor, kan ze niet steeds een parapluutje boven het hoofd houden, hihi Zullen zien of mijn eerste seizoen iets wordt...... Met al die regen en aanstaand weekend weer koud weer! Spannend! Edited May 10, 2012 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidje Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Anders zaai je toch over 2 weken opnieuw? Een seizoen is nooit helemaal slecht (als je niet opgeeft tenminste en enige variatie in je groenten en fruit aanhoudt) Vorig jaar bijvoorbeeld een frambozenoogst zoals ik hem nog nooit heb gezien (en ik heb al jaren frambozen) Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erwin1964 Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Geen zorg. Mijn ervaring is juist dat een flinke plensbui over een pas ingezaaid bed perfect is. Een kurkdroge noordoosten wind met de hele dag stralende zon, zoals vorig jaar in mei, is veel beroerder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wendy0411 Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Geen zorg. Mijn ervaring is juist dat een flinke plensbui over een pas ingezaaid bed perfect is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts