Jump to content

Ruillijst Nasuada 28 september 2024

Nasuada

Recommended Posts

Kamerplanten: ik heb stekjes papyrus en graslelie voor je als je wilt. Zijn wel magneten voor katten om aan te knagen, en zo algemeen dat je ze misschien al hebt?

Papyrus (rechts):

PXL_20240921_093740256.thumb.jpg.7e93330b46ee39b76a216e6f9543bf2d.jpg

Graslelie met veel kindjes:

PXL_20240921_093658008.thumb.jpg.5b609eaa0ec3e0d62912c7ad19a6a942.jpg

Edited by Arja
  • Like 1

Ook wel Chlorophytum comosum genoemd en zelfs door de NASA geroemd om zijn luchtzuiverende werking. Ik heb er een in het voorjaar gehad en ben bezig alle stekjes te vermeerderen, ook voor mensen die niet goed zijn met planten is deze een makkie. In Frankrijk zetten ze de stekjes ook wel in de zomer tussen de planten in om de grond te bedekken. Ik heb dat ook met twee stekjes gedaan..de slakken vonden dat fijn. Maar wat er nog leeft heeft wel een hele mooie kleur gekregen. Ik zou zeggen doen Nas!

image.jpg

Edited by appelvrouw
  • Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Op 25-9-2024 om 08:28, Nasuada zei:

Cis astrix is voor jou.

alleen de paarse hebben het overleeft.

Geel vind ik prachtig!!

Super van de asterix, ben ik een grote fan van.🙈

Geel doen we, heb ook een fel roze maar dat is nog een jonkie. En de paarse dwerg variant. Van alles wat?

😅

Edited by Ciska
  • Like 1

Heyy,

Ja ga ze nu stekken en zodra ze wortels hebben gaan ze in grotere pot. Nu alles in kas. 

Rozen deed ik ook in deze periode. 

Ene soort doet het heel gemakkelijk, andere zijn heel moeilijk te stekken. Heb hier een lichtroze klimmer die van het voorjaar binnen 6 weken geworteld was. Geen DA.

Ben nu aan het prutsen met chipbudding, een doet het sinds de zomer super goed. Dit zijn wel speciale soorten die niet als struik te verkrijgen zijn. Ik stek eigenlijk het hele jaar door met rozen. Houd ze in de schaduw ik heb zo een kweekbak van de action staan, Daar gaan de stekken zomers in. Nu stek ik in de kas.

Had ook nog een witte vlinderstruik voor je, ook maar doen? Wil je nog meer paarse? Anders gaan die de tuin in. 

Groetjes

• Like 1