Pronkboontje Posted May 22, 2012 Share Posted May 22, 2012 Beste mensen, Ik ben een zeer onervaren tuinder. Heb met veel zorg de afgelopen weken mijn pronkbonen buiten geplant. Nu wou ik de bonen een handje helpen om de stok rond te draaien, en is per ongeluk bij het kiemplantje het middelste steeltje vanaf de helft afgebroken, waardoor ik de drie jongste bladeren mis. Is nu de plant afgeschreven, of herstelt dit nog? Ik hoop snel op reactie want ik weet het echt niet. alvast bedankt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubo Posted May 22, 2012 Share Posted May 22, 2012 Afwachten, mogelijk loopt hij weer van onderen uit omdat er met het wortelgestel niks mis is.Ik neem aan dat je meerdere bonen hebt, je schrijft alsof dit je enige is. Zaai ook altijd meer dan je kan gebruiken i.v.m. verlies door breuk of geringe opkomst. Quote met vriendelijke groet, Rubo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lenepeen Posted May 23, 2012 Share Posted May 23, 2012 Nou, onderschat een boon niet...! Het zou me niet verbazen als hij doorgroeit. Maar bijzaaien kan zeker geen kwaad. Het kiemt nu allemaal zo snel. Quote Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts