Petrasmoestuin Geplaatst: 8 april Geplaatst: 8 april @Gitta jij hebt er 15 totaal zeg je. Ik heb er intussen wel 60 0f 70. Een heleboel van de MM, maar ook via internet bij Amazon erbij besteld voor 1/3 van de prijs ongeveer. Ik kwam er vorig jaar zo veel te kort, dus ik gebruik ze gewoon. Maar ik heb ook P9 potjes en andere kleinere potjes in 2 maten. Het voordeel van de airpotjes vind ik wel dat je de plantjes er gemakkelijk uit kunt halen. Mijn P9 potjes zijn lastig en ze breken snel. Ook daarin heb je diverse materialen natuurlijk en ik had de goedkoopste genomen. Mijn kleinere potjes zijn lastiger om de plantjes eruit te halen, ik moet ze kletsnat maken, anders komen ze er niet gemakkelijk uit. 2 Quote
Gitta Geplaatst: 9 april Geplaatst: 9 april @Petrasmoestuinik ben altijd voorzichtig met grote hoeveelheden kopen. Ik hergebruik ook potjes waar planten in hebben gezeten voor in de siertuin. Die gaan minder lang mee dan de airpotjes, maar toch ook wel een jaar of 10. Daarna worden ze echt minder van kwaliteit en breken ze sneller. Ik ben nu eerder geneigd om p7 te kopen voor volgend jaar. De vierkante dan passen er meer naast elkaar. 1 Quote
Dahli Geplaatst: 9 april Geplaatst: 9 april 18 uren geleden, Petrasmoestuin zei: moet ze kletsnat maken, anders komen ze er niet gemakkelijk uit. Ik maak alles voordat ik het verpot sowieso kletsnat. Dat is alleen maar goed als je ze in ruimere potten met meer aarde zet. De nieuwe pot maak ik vervolgens ook ruim nat. Ook als er iets in de volle grond gaat trouwens 😃. 1 Quote
Gitta Geplaatst: 9 april Geplaatst: 9 april Ja, zo doe ik het ook. Heb dat als klein meisje zo van mijn vader geleerd. Goed laten drinken voor en na het verpotten/verplanten. Ik neem aan dat de meeste onder ons dat doen. 2 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 9 april Geplaatst: 9 april Dat klopt @Gitta van het vierkante. Maar ik had ze al gekocht. Mijn man zegt ook steeds: je hebt hele trays van die kleine potjes en die gebruik je niet. Dan zeg ik: nee voor zomergroente en bij bepaalde grote planten heeft dat geen zin. Ik kan die dunne slungels meestal niet gemakkelijk overzetten, dus dat doe ik dan ook niet. Een potje van 5,5 cm gebruik ik dan meestal en bij zomergroente dus nog groter. De airpotjes. 1 Quote
sygys Geplaatst: 10 april Geplaatst: 10 april (aangepast) Zat net te kijken op MM die airpots die kosten daar bijna 7 euro voor 5 stuks. Als ik ze op temu bestel krijg ik er voor dat geld 100. Ze hebben een flink winst oogmerk daar bij MM. waarschijnlijk bestellen hun ze ook gewoon daar 😂 10 april aangepast door sygys 3 Quote
Rookie Geplaatst: 10 april Geplaatst: 10 april Ja, mensen geld uit de zakken kloppen kunnen ze goed daar. En waag het niet om commentaar te leveren op hun producten, want dan treedt de censuur heftig in werking. 3 Quote
loes Geplaatst: 10 april Geplaatst: 10 april (aangepast) Die prijs is dus precies wat ik bedoelde met een verkooptruc. Volgens mij heb ik nog een paar van dat soort potjes liggen. Die waren gratis want die potjes zitten om de aquariumplanten die "Emers" worden opgekweekt, een soort hydrocultuur. Die netpotjes zelf zijn niets nieuws maar toch niet veel voorkomend in de tuinwereld dus ik vraag me af of het voor moestuinplanten daadwerkelijk zo goed werkt als op papier staat. Bij bonsai zie ik het nut wel maar de meeste voorgezaaide planten staan maar zo kort in een potje dat er geen complete kluitvorming is. Tegelijk droogt de grond veel sneller uit wat weer een groeiachterstand geeft en dat lijkt me een veel groter probleem dan de wortelvorming. @Gitta mijn stevige p7 en p9 komen allemaal bij de hovenier weg, gratis wat zij gooien ze anders toch weg. 10 april aangepast door loes 4 1 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 10 april Geplaatst: 10 april (aangepast) Bij de Temu bestel ik zeker niet. Heel je hebben en houwen staat in China vast. Bij Amazon gekocht, 40 stuks voor 24,95 euro. Dat zou bij de MM 56 euro gekost hebben. Helaas had ik er al een stuk of 20 gekocht daar. Ook kreeg ik een keer te weinig pompoenzaden opgestuurd, kreeg geen nieuwe toegestuurd. Die zou ik krijgen als ik een bestelling deed. Nooit meer wat besteld, dus het kwam er niet van. Maar ik vind wel dat ik de potjes gemakkelijker leeg kan maken en het zijn geen klonten, hoewel sommige planten er toch 2 maanden bij mij erin blijven staan, omdat het niet zo hard gaat. Hoewel mijn komkommerplanten helaas wel, na 2 dagen omhoog gekomen in de airpotjes. https://www.amazon.de/-/en/dp/B08HGYC1GZ?ref_=ppx_hzod_title_dt_b_fed_asin_title_0_0 10 april aangepast door Petrasmoestuin 1 Quote
rorror Geplaatst: 10 april Geplaatst: 10 april 1 uur geleden, Petrasmoestuin zei: Bij Amazon gekocht Nu staat heel je hebben en houwen in amerika vast. Onze lieve bondgenoot wat ons bespioneerd op meer mogenlijkheden dan elk andere overheden kan doen. Maar als china echt je gegevens gebruikt voor doeleinde wat mailifide is, dan had je dat ook wel echt gehoord met concrete onderbouwde voorbeelden van slachtoffers. Ontopic, prijs verschil tussen 5potjes voor 7euro of 100 voor 7 euro mag er zeker zijn. Heb ze zelf gehaald bij de kringloop, ze hadden een stapeltje in een schap liggen ongeprijst en gebruikt, en ze wisten niet eens wat het was. En mocht alles meenemen voor een euro. Nog duur vergeleken met Temu. 2 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Petrasmoestuin Geplaatst: 10 april Geplaatst: 10 april @Rorror https://www.linda.nl/lifestyle/geld/temu-gevaarlijk-data-verkopen/ En ik heb een aantal FB kennissen/vrienden die hun producten niet kregen en/of zeiden dat de spullen waardeloos waren. De eerste keer dat ik kennis met ze maakten moest ik perse een account maken, anders kun je niet bestellen. Daar zie je al dat ze perse je gegevens nodig hebben, anders kun je niet bestellen. 1 Quote
rorror Geplaatst: 10 april Geplaatst: 10 april Tja b.v. elke website waar je cookies gebruikt in de eu/vs, sturen/verkopen je data al zonder dat je een account hebt soms al 100+ bedrijven door. Linda.nl doet dat al b.v. met 46+ partners. Dus zeggen temu verkoopt/verstuurd data, en dan ondertussen het zelf ook doen... Natuurlijk goedkope producten hoef je geen hoge verwachtingen over te hebben. En op elk platform zitten scammers, ook op bol.com (zelf ervaren). 3 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Petrasmoestuin Geplaatst: 3 mei Geplaatst: 3 mei (aangepast) Ik heb ze gisteren geoogst, voor het eerst. In het najaar deden ze niets. Ik moet het echt van het voorjaar hebben. Ik had ze 9 maart gezaaid op 4 plaatsen en ik had er eigenlijk nog te weinig aan, vandaar dat ik wachtte. Ik heb ze nu vrij kort afgeknipt tot 15 cm las ik ergens. Gaat het nu nog opnieuw groeien of gaat hij dood? 3 mei aangepast door Petrasmoestuin 2 Quote
Gitta Geplaatst: dinsdag om 20:10 Geplaatst: dinsdag om 20:10 Ik heb de raapstelen voor de vakantie tot ongeveer een cm of 2 boven de grond afgeknipt. Dat loopt gewoon weer uit. Ik kan nu alweer een grote bak vol oogsten. Maar misschien heb ik je verkeerd begrepen @Petrasmoestuin Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: dinsdag om 20:31 Geplaatst: dinsdag om 20:31 Dus 2 cm is genoeg? Moet ik ze alsnog korter knippen @Gitta? Want ik vind ze wel lekker, anders opnieuw zaaien, maar er komen kolen in te staan ernaast. Quote
Dahli Geplaatst: dinsdag om 22:41 Geplaatst: dinsdag om 22:41 2 uren geleden, Petrasmoestuin zei: Dus 2 cm is genoeg? Ja dat is zeker genoeg. Afknippen/oogsten als de raapstelen zo’n 15 cm hoog zijn (afknippen tot ongeveer 2 cm), niet tot een hoogte van 15 cm zoals je hierboven schrijft. Dan kun je ook nauwelijks wat oogsten namelijk 😉. 1 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: woensdag om 05:44 Geplaatst: woensdag om 05:44 @Petrasmoestuin ik heb je berichten over de raapstelen even verplaatst. Je zat in een topic over doorschieten en daar gaan jouw berichten/vragen volgens mij niet over. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Gitta Geplaatst: woensdag om 18:07 Geplaatst: woensdag om 18:07 Precies wat @Dahlizegt. Gewoon op ongeveer 2cm afknippen. Dan groeit het gewoon weer aan. Ik ga morgen ook weer oogsten. Het is enorm aangegroeid tijdens de vakantie. 1 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: woensdag om 18:37 Geplaatst: woensdag om 18:37 Ik had het al op 15 cm geknipt, dan groeit het toch ook aan? Als ik het nu korter knip, dan heb ik praktisch niets. Quote
Gitta Geplaatst: vrijdag om 21:11 Geplaatst: vrijdag om 21:11 @Petrasmoestuinje moet het natuurlijk zelf weten. Maar je hebt maar een cm aan oogst als je 15 cm boven de grond oogst. Je kan gewoon tot ongeveer 2 cm boven de grond afknippen. Net als bij rucola zeg maar. Het groeit dan net als bij rucola gewoon weer aan. Ik heb er nu al een paar keer flink van kunnen oogsten en binnenkort kan ik weer oogsten. Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: vrijdag om 21:27 Geplaatst: vrijdag om 21:27 Onderin stonden allemaal dikke stelen, en dat vindt mijn man te hard. Het gaat mij om de bladeren. Ik heb een rijtje opnieuw gezaaid ertussen en zie wat er van de andere gebeurt. Hoewel er eentje al in bloei schoot, dus ik denk dat ik ze eruit moet halen. Ik heb vandaag wel 3 blaadjes eraf gehaald en in de salade verwerkt. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.