Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Groentje erbij


IntoCircles

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ook maar even voorstellen dan. Ik heb deze forums pas net ontdekt.

 

Ik ben een groentje (har har) op het gebied van moestuinen, maar wel dit jaar geïnspireerd geraakt om zelf eens wat te gaan verbouwen.

Na wat lezen en onderzoek is er uiteindelijk maar één manier om het te echt leren en dat is het maar gewoon gaan doen.

Van vrouwlief als aanmoediging een kiembakje + rucola zaadjes gekregen, voor in de vensterbank. Dat werkte dus voor geen meter, lekker begin!

Uiteindelijk tegen advies van de winkel de resterende zaadjes gewoon in vochtige potgrond gestopt en waarempel, het ging groeien als een gek.

Na een iets meer dan week tijd mijn eerste potje rucola kiempjes door de sla, dat smaakte naar meer.

 

Daarna door met zo'n kant-en-klaar kistje met gemengde sla.

Met de nodige zorg en zonlicht begon ook dat zowaar te groeien.

Voor mij ging er een fascinerende wereld open.

 

Immiddels in onze tuin verder met diverse potjes en kistjes van IKEA (die doorzichtige kisten doen het prima als kas-on-a-budget

Er groeit en bloeit van alles: Kruiden als bladpeterselie, bieslook, munt, tijm, rozemarijn, salie, maggieplantje en koriander.

Daarnaast diverse groenten en fruit zoals Groene/rode pluksla, rucola, wilde rucola, spinazie, pepers, paprika, aardbeien en peultjes.

 

De eerste paar borden zelf geplukte gemengde sla smaakten werkelijk verrukkelijk

Verder is het voor mij een grote ontdekkingsreis en ik hoop via deze forums ook nog e.e.a. op te kunnen steken!

 

pluksla.jpg

Een paar bakjes met groene pluksla

 

diversegroenten.jpg

Spinazie, pluksla, pepers, paprika's, etc.

 

diversekruiden.jpg

Potten met diverse kruiden

 

aardbeienenpeultjes.jpg

Aardbeien en peultjes

 

bordgemengdesla.jpg

Een van de eerste borden gemengde sla, wat smaakte het heerlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom! Leuk om te zien!

 

http://www.skylandmedia.nl/shared/diversekruiden.jpg

Het plantje rechts voor op de foto, wat is dat? Peterselie? Dan denk ik dat die eens hard voeding nodig heeft.. ziet er zo raar uit dat kleurtje of is het iets anders?

 

Dank allen voor het warme welkom

 

Wat dat kleurtje betreft, ik vind het zelf ook vreemd!

Het is een koriander plantje en hij deed (doet) het eigenlijk prima.

De laatste tijd worden er steeds meer blaadjes rood-achtig en ik vraag me af hoe het komt en wat ik er aan kan doen.

Dat kan dus met gebrek aan voeding te maken hebben?

Wat voor voeding heeft het plantje nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom! Ik vind na 3 jaar moestuinieren nog steeds niks lekkerder dan de eerste verse sla van het jaar uit eigen tuin!

 

Voor mij kwam sla bij de groenteboer of supermarkt vandaan.

Om een zaadje in de grond te stoppen en er een aantal weken later van te kunnen eten is voor mij echt iets heel bijzonders

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zal hier veel te weten komen hoor,maar ik vindt dat alles er heel goed bij staat voor een beginner,dat was bij mij de eerste keer niet zo hoor,en natuurlijk welkom

 

Dank je!

 

Zaadjes planten en deze laten groeien lijkt inderdaad redelijk te lukken.

Nu het verzorgen, voeden, snoeien, voortplanten en begrijpen nog

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...