Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Advies aankoop kersenboompje

renate

Aanbevolen berichten

Ik wil graag voor mijn man een kersenboompje kopen voor zijn verjaardag of voor vaderdag. Nu hebben wij ons huis te koop staan dus ik zat eigenlijk aan een zuilkers te denken die ik de komende tijd in een royale pot kan plaatsen en dan na de verhuizing (onbekend wanneer) in de volle grond kan plaatsen. Wie kan mij hier advies over geven, welk soort en waar te kopen. Ik ben een leek op moestuingebied, maar op het vlak van fruitbomen weet ik echt helemaal niks!

Zoiets als dit leek me wel wat, nu snap ik ook wel dat dit plaatje er erg florisant uitziet en dat ik dit niet zal krijgen.

http://www.baldur-nederland.nl/produkt/Saeulenobst/4553/Fruit+und+groente/Zuilfruit/Zuilkers+Sylvia/detail.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou niet om negatief te gaan doen , echt niet. Maar ik wist niet van het begrip "zuil-kers" af. Naar mijn inschatting zal het een variant zijn ( zoiets - als ) een ballerina boompje van de appels en peren. Maar nooit geweten dat een kers zich daar ook voor leent, om zonder snoei tot zuil op te groeien. Maar goed. Naar het plaatje kijken we sowieso niet, want dan koop ik m niet, en dat is niet de bedoeling natuurlijk.

Dus ik zou het wel aardig vinden ja. Als dat ding echt zelfbestuivend is ? Mja. Dat er dan weer bij gezegd wordt dat het 'beter' is als je de 2e ook koopt.... mja.

ik ben gewoon te negatief. zal vast wel.

Gewoon doen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frank: wat zou jij in mijn geval adviseren? Uiteindelijk mag het boompje wel wat groter worden. Maar het moet niet één of ander grote boom worden die je gewoon niet in een fatsoenlijke tuin kunt houden. En ik zou graag een zoete kers willen, welk ras zou ik dan het beste kunnen nemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je op Frank zijn site kijkt zie je zijn assortiment er staat de smaak bij, zelfbestuivend of niet, ik je een zelf bestuivende aanraden, Kordia of Regina zijn mooi donkerrode kersen, maar zat andere die aan zelfde voorwaarde voldoen.

Je kan ook lei nemen als je weinig ruimte hebt.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een advies geven over welke soort je wel of niet moet kopen kan ik niet maar ik kan je wel het dringende advies geven de boom in levende lijve te gaan kopen bij een kweker of tuincentrum en bekijk ook meerdere tuincentra.

Het laatste wat ik zou doen is zo'n gefotoshopte boom kopen op de link die je aangaf. Dat kan alleen maar teleurstellend werken.

met vriendelijke groet, Rubo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik iig even zeggen dat ik, wanneer ik een boompje ga kopen, iig naar het tuincentrum ga oid. Ik ga morgen even naar de intratuin, want die hebben tussen 8.00 en 10.00 uur weer vroege vogelkorting. Dan moet ik toch nog wat meer dingen halen. Kijk ik daar even. Iig bedankt alvast voor de adviesen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...