Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Advies aankoop kersenboompje

renate

Aanbevolen berichten

Ik wil graag voor mijn man een kersenboompje kopen voor zijn verjaardag of voor vaderdag. Nu hebben wij ons huis te koop staan dus ik zat eigenlijk aan een zuilkers te denken die ik de komende tijd in een royale pot kan plaatsen en dan na de verhuizing (onbekend wanneer) in de volle grond kan plaatsen. Wie kan mij hier advies over geven, welk soort en waar te kopen. Ik ben een leek op moestuingebied, maar op het vlak van fruitbomen weet ik echt helemaal niks!

Zoiets als dit leek me wel wat, nu snap ik ook wel dat dit plaatje er erg florisant uitziet en dat ik dit niet zal krijgen.

http://www.baldur-nederland.nl/produkt/Saeulenobst/4553/Fruit+und+groente/Zuilfruit/Zuilkers+Sylvia/detail.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou niet om negatief te gaan doen , echt niet. Maar ik wist niet van het begrip "zuil-kers" af. Naar mijn inschatting zal het een variant zijn ( zoiets - als ) een ballerina boompje van de appels en peren. Maar nooit geweten dat een kers zich daar ook voor leent, om zonder snoei tot zuil op te groeien. Maar goed. Naar het plaatje kijken we sowieso niet, want dan koop ik m niet, en dat is niet de bedoeling natuurlijk.

Dus ik zou het wel aardig vinden ja. Als dat ding echt zelfbestuivend is ? Mja. Dat er dan weer bij gezegd wordt dat het 'beter' is als je de 2e ook koopt.... mja.

ik ben gewoon te negatief. zal vast wel.

Gewoon doen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frank: wat zou jij in mijn geval adviseren? Uiteindelijk mag het boompje wel wat groter worden. Maar het moet niet één of ander grote boom worden die je gewoon niet in een fatsoenlijke tuin kunt houden. En ik zou graag een zoete kers willen, welk ras zou ik dan het beste kunnen nemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites