FredSch Posted September 23 Share Posted September 23 Ben na, maanden afwezigheid thuis, tegen een goed bedoeld probleem gelopen. De gene die voor mij de tuin bijhield had al gemeld dat mijn druiven een witte waas kregen en vreemd deden. (Meeldauw) Uit goedheid heeft hij een "tuinman/hovenier" gevraagd er wat aan te doen. Bij thuiskomst vandaag waren 2 man aan het snoeien, 2/3 van alle takken met blad en verschrompelde druiven waren al weg geknipt. Heb ze weg gestuurd omdat in mij ogen zo de druif niets meer kan terugnemen van het blad om op te slaan. Wat is de kans dat de druif dit overleeft? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted September 23 Share Posted September 23 (edited) 100%. Heb dit om dezelfde reden afgelopen dagen ook gedaan. Leuk ook, die terugkoppeling dat de druif nog leeft. 🤭 Edited September 23 by Patrijs Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted September 23 Share Posted September 23 De druif gaat niet dood hoor, het is al einde seizoen. Maar ze zijn wel erg rigoureus bezig geweest. Normaliter laat je 2 knoppen staan, maar kan niet zien dat ze dat ook gedaan hebben. En normaal wordt er in de winter op 2 knoppen gesnoeid, nu in de herfst iets langer laten. Maar blijkbaar wilden de beste mensen alle meeldauw weg hebben. En aangezien ze in de winter toch niet terug komen, dan meteen kort gesnoeid (scheelt weer een extra snoeibeurt). Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
FredSch Posted September 23 Author Share Posted September 23 Beste acpronk, Dus even laten zitten wat er zit en dat na bladval terugsnoeien? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FredSch Posted September 23 Author Share Posted September 23 Ze hebben terug gesnoeid tot meestal 1 knoop, soms nog korter , en het hout met de handschoen van losse bastdelen ontdaan, bijna gladde houtdelen. Ik ga alles na de snoei met opgeloste zwavel inkwasten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts