MeanGreenUnseen Posted September 27 Share Posted September 27 Beste moestuinders, Na een valse start wil ik mij toch graag nog even voorstellen. Mijn naam is Roël. Sinds 2016 heb ik een moestuin in de Bollenstreek. De drang om te tuinieren komt voort uit mijn liefde voor de natuur en vooral mijn liefde voor bijzondere(oude) fruitsoorten en cultivars. Vanaf begin dit jaar ben ik bezig om de overstap te maken naar professionele teelt in de vorm van een fruit tuinderij. Ik pacht een koude kas(200m2) en 0,5ha zandgrond met een kleine tunnel van 20m2. Momenteel kweek ik: Aardbeien(mieze nova, bubbleberry, korona) Oude perenrassen die ik zelf heb geënt(mooi neeltje, bloedpeer, juttepeer) Passiflora incarnata(maypop) Passiflora fata confetto (incarnata x tucumanensis) Cantaloupe meloenen(petit gris de rennes en charentais) Tomaten (san marzano, moneymaker, yellow clementine) Fuchsia coccinea, Aardappelpruim(stauntonia hexaphylla) Kiwibes( actinidia kolomikta dr szymanski) Druiven(uva fragola aka Isabella) Perziken(avalon pride en ice peach) Honingbessen, Landkaviaar, Vossenbessen, Cranberries, Blauwe bes (pink lemonade) Sperziebonen en sugar snaps. Ook ben ik bezig met een proef om op poncirus trifoliata geënte citrussoorten in de volle grond te kweken. Voor de proef gebruiken we de volgende soorten om te enten: Yuzu Eremorange Meyer Wekiwa tangelolo Aurantium Voor mijn volgende project ben ik op zoek naar voornamelijk japanse druiven cultivars. Deze wil ik in de kas kweken. Bij deze mijn introductie. Als jullie nog iets willen weten, voel je vrij om mij te berichten! Groetjes, Roël -MGU- 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted September 27 Share Posted September 27 Welkom! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitta Posted September 30 Share Posted September 30 Welkom! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted Wednesday at 12:43 PM Share Posted Wednesday at 12:43 PM Welkom en heel veel leesplezier 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts