Liesje Posted May 27, 2012 Share Posted May 27, 2012 Hai allemaal, Even een vraagje aan jullie, want mij is het echt een raadsel: bij zowel mijn galiameloen en watermeloen (beiden in de kas), als de komkommer, courgette, en augurk (op een zonnige standplaats, buiten) verwelken de kiemblaadjes. De plantjes lijken het voor de rest prima te doen, maar waarom sterven deze blaadjes dan af? Komen ze iets te kort? Alvast bedankt voor het meedenken ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted May 27, 2012 Share Posted May 27, 2012 Beetje droog gestaan misschien? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted May 27, 2012 Share Posted May 27, 2012 Is redelijk normaal na het kiemen de kiemblaadjes niet meer nodig vandaar dat ze op gegeven moment afsterven/verwelken.Niks aan de hand dus. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liesje Posted May 27, 2012 Author Share Posted May 27, 2012 Ah gelukkig , dank voor jullie antwoord! Ik vroeg me al af of er niet een of ander vleesetend virus mijn plantjes te grazen had genomen . Water komen ze niet te kort denk ik, ze krijgen met dit warme weer elke avond een slokje. Maar ja, je weet nooit of ze niet toevallig nog meer willen dan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted May 27, 2012 Share Posted May 27, 2012 Precies zoals hansm schrijft.Als sprekend voorbeeld een erwt of een pinda. Het kleine kiempje is / wordt de plant. De zaadlobben (die twee grote helften) geven de eerste voeding, daar zijn ze voor. Ze sterven af als ze hun nuttige werk gedaan hebben. Zoektermen: Dicotylen, tweezaadlobbigen. Bij grassen werkt het iets anders, die hebben maar één lobje: monocotylen. En bijvoorbeeld coniferen, naaldbomen zijn naaktzadig, Zerocotylen als het ware. (Achteraf gezien had ook ik beter op moeten letten bij de biologie-les. Ze proberen je wat te leren, maar je weet nog niet waarom. Geldt trouwens ook voor bijvoorbeeld wiskunde: hoeveel aarde is er nodig om een conische (taps toelopende) bloempot te vullen?) Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts