Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Helaas kan ik geen foto's plaatsen want ik ben het kabeltje van mijn fototoestel kwijt. Had al foto's gemaakt maar kan ze dus niet op de pc zetten

Ik had al een mini-appelboompje (ik gok een braeburn) en in onze nieuwe tuin staat een boom waarvan de buurvrouw zegt dat het ook een appelboom is, waar echter nog nooit een appel aan heeft gezeten. Maar ook wel logisch aangezien de vorige bewoonster de boom elk jaar HE-LE-MAAL terugsnoeide. Dus misschien met betere behandeling komt er wel een keer een appeltje aan

En ik heb nu nog 3 miniboompjes bestelt en net binnen gekregen, namelijk een meikers, een pruim en een peer En toen had ik nog 7 pakketplaatsen over dus toen bestelde ik ook nog maar 7 aardbeienplantjes (waren toch maar 0,75 euro )

Volgens het weerbericht gaat het weer dooien dus dan hoop ik donderdag de boompjes in de grond te kunnen zetten. En dan heb ik met dank aan Frank Houweling een fruittuintje

aangepast door Gast
  • 1 maand later ...
Geplaatst:

Nou eindelijk kan ik mijn tuin showen :

Eerst de voortuin. Daar staat een appelboom. Ik heb een heleboel tegels rondom weggehaald zodat hij wat meer water krijgt, en ik heb hem bijgemest. Ook staan er wat viooltjes omheen en ik heb wat uien en knoflook gepoot die al aardig opkomen. Ook wat worteltjes in dit stukje gezaaid maar daar zie ik nog niks van:

STH71149.jpg

Nog een vakje waar ik wat knoflook heb gepoot, die komt al goed op. Ook hier doen de wortels nog niets, en ook de klaprozen die ik in dit stuk heb gezaaid zie ik nog niet:

STH71150.jpg

Dan de achtertuin. Rechtsachterin staan 4 minifruitbomen en een grote chinese roos. Helemaal achterin stond een vreselijke bamboe maar die is inmiddels (gelukkig!) weg Links achterin staat het compostvat. Rechts in het midden een dode boom waar ik maar een vogelhuisje op heb gezet:

STH71141.jpg

Boven het speelhuisje van mijn zoontje hangen al wat aardbeien, en er komen nog tomaten in de tweede bak en in de derde bak waarschijnlijk een paprikaplantje (krijg ik binnenkort van iemand). In de bak links zitten ook aardbeien en de bak rechts daar heb ik een frambozenstek van greetje in gezet

STH71143.jpg

Hier zie je de aardbeienplanten:

STH71147.jpg

En hier de frambozenstek. Er zaten 2 takjes aan 1 worteltje

STH71146.jpg

Ik had nog 2 frambozenstekken die heb ik even snel in potjes gedaan hier bij mijn zithoekje:

STH71142.jpg

STH71148.jpg

Binnen heb ik nog wat potjes waar nog het 1 en ander in moet gaan groeien. Je ziet hier 3 kleine bosaardbeitjes en 1 tomaat, verder in al die andere bakjes komen als het goed is verschillende bloemen:

STH71151.jpg

En tussen de kamerplanten nog 2 tomaatjes:

STH71152.jpg

Dat was het

Geplaatst:

Inderdaad Er is ook zoveel leuk

Alleen ik heb echt geen plaats meer voor kruiden. In de voortuin komt nog een grote bak met een pompoen

Geplaatst:

Joh Essiebessie... kruiden kunnen overal tussendoor... in potjes,,, in hoekjes en gaatjes...

Laat je niet weerhouden kruiden te kweken... dat zijn de superieure smaakmakers tenslotte!!!

En je aardbeien zijn schattig ingepakt met jute en keitjes... ziet er leuk uit. Een andere optie is misschien een kruiden etagère in een hoekje... gewoon hardnekkig je mogelijkheden blijven scannen...

Geplaatst:

Lief dat jullie meedenken. Maar ik laat het hier echt even bij. Het wordt steeds meer en meer en het einde is zoek...

Toen we dit huis krijgen afgelopen winter had ik alleen 1 miniappelboom. En in deze voortuin stond dus al een appelboom. Toen kocht ik nog 3 minifruitbomen en 7 aardbeienplanten en toen dacht ik wat groente is ook wel leuk... Dus knoflook, uien en wortels erbij. En nog wat tomaten gezaaid (ook voor mijn mama en mijn zus) En toen had bonnie nog zaadjes over dus in mei doe ik in een grote bak nog een pompoen. En toen vroeg gisteren iemand of ik nog paprikaplantjes wilde (ja natuurlijk!)

En toen had greetje nog frambozenstekken AARGH! Die wilde ik ook! Gelukkig had mijn moeder nog wat bloempotten *pfjoew*

Oh en ik vond wat bloemen toch ook wel leuk, en de zaadjes waren niet duur bij de aldi. En de viooltjes waren ook spotgoedkoop.... AAAAH

Geplaatst:

Er kan idd vast nog wel wat bij, als je er goed over nadenkt. Maar als jij denkt ik houd het hier ff bij omdat het anders gelijk zo druk word dan moet je dat doen. Jij moet het tenslotte ook zelf bijhouden.

Veel succes met al je plantjes!

Good things come in small packages

Geplaatst:

Lief aangeboden Jim Maar ik denk dat ik het hier echt even bij ga houden. Volgend jaar ga ik wel weer wat andere dingen doen. Sowieso moeten dan 2 boompjes verplant worden, want die krijgen nu niet echt genoeg zon. Voor die twee ga ik dan in de achtertuin wat tegels weghalen naast de zijmuur, en dan kan op de plek waar die boompjes eerst stonden, weer wat anders

Ach ja, als ik het echt zou willen, zou ik natuurlijk nog veel meer plantenbakken kunnen neerzetten en ik zou in mijn voortuin nog veel meer tegels kunnen verwijderen dan ik al gedaan heb (Hij was compleet betegeld, zelfs de appelboom had maar een vakje ter grootte van een postzegel ).

Maar ik ben zo wel aardig tevreden hoor Voorlopig...

Als ik mazzel heb kan ik dit jaar toch 10 verschillende dingen oogsten

Geplaatst:

Zo die knoflook en uien groeien hard! Ze zijn dit weekend echt de grond uit geschoten. Ook de pruimenboon en perenboom beginnen nu een piepklein beetje uit te lopen. Het kleine appelboompje en de meikers worden ook al echt groen

Ik heb echt heel veel plezier van mijn tuin. En mijn peuter vind het ook geweldig. Hij kan er lekker spelen maar ook wil hij graag meehelpen als ik aan het tuinieren ben. Zo heeft hij ook geholpen vorige week om de viooltjes te planten. Ik groef het gat, en dan plukte hij het viooltje uit de tray en propte hem in dat gat om er vervolgens met zijn hele gewicht op te gaan aanduwen Nou ja hij weegt nog maar 12 kilo en de violen zien er nog goed uit.

Geplaatst:

Mwa hij is pas net 2 he... Hij vind het al geweldig om met een gieter rond te lopen en net te doen of hij de plantjes water geeft

Als hij wat groter is dan denk ik dat hij wel zelf een stukje tuin oid zal krijgen. Of een grote bak ofzo.

Geplaatst:

Vandaag mijn nieuwste aanwinst kado gekregen: 2 paprikaplantjes. Zitten net 2 echte blaadjes aan

Alles weer lekker buiten gezet

Geplaatst:

Mijn tomaten en paprika's doen het goed

STH71163.jpg

Mijn appelboompje begint te bloesemen

STH71162.jpg

En de worteltjes komen op naast de knoflook

STH71159.jpg

Zijn nog echt piepklein, maar ze komen eraan

Vandaag ook nog wat afrikaantjes gezaaid, en morgen ga ik denk ik maar vast de pompoenen voorzaaien

Geplaatst:

Hier komen de winterwortels net op "piepen", zomerwortels volgen deze week (hoop ik).

Je tomatenplantjes zien er goed uit.

Good things come in small packages

Geplaatst:

En jeuj! Zaadjes van pluksla gekregen Die zijn natuurlijk gelijk gezaaid.

Ook nog wat potten aan de muur gehangen voor nog meer sla en voor wat bloemen

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Nou mijn appelboom staat aardig te bloesemen

STH71165.jpg

En de aardbeien beginnen ook te bloeien

STH71170.jpg

Hierboven zie je nog alleen een dicht knopje, maar er zijn er nu meerdere die open beginnen te gaan. Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat er dan een aarbei gaat vormen?

De zaailingen staan in het zonnetje

STH71166.jpg

De knoflook groeit nog altijd lekker door, en ernaast (erboven) doen de worteltjes wel hun best maar ze groeien niet erg hard

STH71172.jpg

En het stekje van de framboos groeit ook aardig hard

STH71173.jpg

• Nieuwe aanmaken...