Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Richmond verbied genetisch gemodificeerde planten

Featured Replies

Geplaatst:

Richmond verbied genetisch gemodificeerde planten

De gemeenteraad van Richmond zegt dat gemanipuleerde gewassen en planten geen plaats hebben in de tuinen van Metro Vancouver.

Raadsleden hebben unaniem gestemd om verdere genetisch gemodificeerde soorten op Richmond bodem te verbieden, maar het verbod is niet uitvoerbaar omdat genetisch gemanipuleerde planten worden geregeld door de federale overheid en niet de lokale overheden.

Activist Arzeena Hamir vocht voor de Richmond beslissing en is verheugd dat de stad zich heeft aangesloten bij Powell River, Salt Spring Island en de Kootenay gemeenschappen van Nelson, Rossland en Kaslo in een verbod op wetenschappelijk veranderde gewassen.

Het verbod komt slechts enkele dagen nadat de fruittelers in de BC's Okanagan regio hun bezorgdheid hebben geuit over de mogelijke komst van genetisch gemodificeerde fruitbomen.

De Canadian Food Inspection Agency overweegt een aanvraag om een genetisch veranderde appelvariëteit, de Artic Apple genaamd die de eigenschap heeft te voorkomen dat de vrucht bruin wordt bij het snijden, toe te staan.

Telers vrezen dat klanten fruit waarmee gerommeld is zullen afwijzen en de BC Fruit Growers' Association heeft al een resolutie aangenomen tegen genetische modificatie, maar supporters houden vol dat gemodificeerd voedsel veel van de hongerproblemen in de wereld kan oplossen door hogere gewasopbrengst.

http://zaplog.nl/zaplog/article/richmond_verbied_genetisch_gemodificeerde_planten#rss

Dat argument is eigenlijk reclame maken voor dweilen met de kraan open. Als je weet hoeveel GOED voedsel continu vernietigd wordt... daar wordt je misselijk en droevig van. In plaats van een pure bewustwording, willen ze alleen maar verder en verder rennen. We hebben een economie die gebaseerd is op meer en meer, op alle fronten. Behaalde resultaten moeten immer overtroffen worden, anders kan er niet van succes gesproken worden. Bedrijven kunnen alleen relaxen als de omzet blijft stijgen. Het is dus helemaal niet voordelig om te praten over efficiënt voedsel bewaren, efficiënt voedsel inkopen,

In plaats dat dat eerlijk wordt toegegeven, halen 'ze' argumenten erbij dat genetisch gemanipuleerd voedsel in het voordeel is van de groeiende wereldbevolking...

Bedenk eens wat een invloed de houdbaarheidsdatums hebben op de consument.... zoveel producten die weggegooid worden... ik zag de vakantiewerkers vanochtend in de AH... data controleren, producten er uit halen... lekkere harinkjes die ik zo had willen weghappen (als ik ze gratis had gehad dan... ik ga er niet die mega-prijs voor betalen die AH voor mij bedacht had als consument)

Vroeger deed ik hetzelfde hoor, toen ik nog mijn winkeltje had... (vaak gingen dat soort dingen mee naar huis ipv direct de container in)... het zou me niks verbazen als we de helft van het voedsel weggooien dat geproduceerd wordt... van boer/producent tot tiener op het schoolplein.... daar zitten hééél veel schakels tussen die vaak veel weggooien... Praat eens met de horeca.... detailhandel....

Dan hebben we het natuurlijk alleen over de Westerse landen met hun verspillingscultuur... maar wij zijn wel de mega-consumenten... inclusief onze dieren die ermee gemest worden...

Geplaatst:

Goed geschreven!

Wie weet zijn we een val voor ons zelf geworden.. We willen dat alles in de winkels zo veilig mogelijk is wat voedsel betreft. Daardoor zijn de houdbaarheidsdatums op de verpakkingen minimaal, waardoor veel snel in de vuilnisbak verdwijnt.. terwijl het soms best nog wel 1 of 2 dagen langer houdbaar is, maar door het weg gooien zijn ook wel weer de prijzen duurder en door die duurdere prijzen blijft spul nog langer liggen en word er meer weg gegooid? Jep, zo kan je wel lang blijven door denken, klopt

Vind het super dat ze hier bij onze c1000 meestal wel een plek hebben waar allemaal producten liggen die echt nog op die dag op moeten volgens de houdbaarheidsdatum.. En daar zit dan 50% korting op enz. Zo is dat ook vaak met vers geperst sap, houdbaar tot 29 mei bijvoorbeeld en dan ligt het dus op 28 mei (de maximale datum) met 50% korting.... handig want zo'n fles gaat toch wel redelijk hard op En dan verkopen ze het tenminste nog, i.p.v. weg gooien Win-win situatie

Geplaatst:

lijkt me interressant om hier over te filosoferen, want als je kijkt hoeveel mensen geen voldoende voedsel krijgen in nederland maar ook over de gehele wereld en dan nog eens het drinkwaterprobleem......

maar dan zou ik een andere titel kiezen..

maar nu eerst maar op bed......en nee ik ga niet in het aardbeienbed slapen!

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.