Roger Bastin Geplaatst: 7 juni 2012 Geplaatst: 7 juni 2012 Die zaailing lijkt op Lavandula pinnata, maar de volwassen plant met bloem lijkt meer op Lavandula buchii. Van die laatste bestaan ook weer ondersoorten en hybrides, dus het kan een tussenvorm zijn. Maar zaailingen hebben altijd iets ronder blad. Lavandula multifida is het zeker niet, die komt ook niet voor op de Canarische eilanden. Quote
geedee Geplaatst: 8 juni 2012 Auteur Geplaatst: 8 juni 2012 Dank voor de info Geen oregano lavendel.......ff afwachten dan tot ie gaat bloeien. Quote
hansm Geplaatst: 8 juni 2012 Geplaatst: 8 juni 2012 Ik biets graag alvast een stekje, zo als ze pas groot zijn hoor. Quote Players only love you when they're playing.
Bit Geplaatst: 8 juni 2012 Geplaatst: 8 juni 2012 ow. Dé Lavendelkenner is ook aanwezig inmiddels. Ik lees graag mee. Weet er én te weinig van , én heb er nog veels te weinig .... Limburg the palce to be ! ( Geedee, ik kom gewoon een stekje bij je halen ) ( Ben met m'n Lavendel - verhoogde bak bezig ) Quote
Roger Bastin Geplaatst: 10 juli 2012 Geplaatst: 10 juli 2012 Ik had eerder aangegeven dat we wat planten van Lavandula multifida en Lavandula x christiania (L. pinnata x L. canariensis) in opkweek hadden. Voor wie het interesseert; die zijn nu klaar. Precies op tijd voor onze lavendeldagen komend weekeinde Je kunt ze hier opzoeken: http://www.lavendelkwekerij.com/fmi/iwp/cgi?-db=Bastin&-loadframes Quote
geedee Geplaatst: 14 juli 2012 Auteur Geplaatst: 14 juli 2012 (aangepast) Nou, heb vandaag het lanzarote-lavendel-vraagstuk tesamen met deze imgupload/uploads/pict3227a11821339143850.jpg (dat is die salie uit topic "zaadjes "uit den vreemde" meenemen) meegenomen naar Bastin...Ik dacht als ie m ziet ruikt proeft....weet ie wel wat voor n soortje het is....heb ze meteen maar daargelaten want hij kan er meer mee dan ik....kreeg als dank een echte Lavandula multifada (bonenkruid lavendel) 14 juli 2012 aangepast door Gast Quote
Rantje Geplaatst: 14 juli 2012 Geplaatst: 14 juli 2012 Wat leuk Geedee! Wat een harige foto trouwens Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.