tuinkabouter Geplaatst: 31 mei 2012 Geplaatst: 31 mei 2012 Heb gisteren 7,2 kilo rabarber geoogst!waaronder 1 hele grote Hij had een gewicht van 462 gram (zonder bladeren)Nu vroeg ik me af wat bij jullie de records zijn? Quote Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.
greetje Geplaatst: 31 mei 2012 Geplaatst: 31 mei 2012 ZO! en dat voor een tuinkabouter! gefeliciteert en nu rabarbertaart maken voor het hele forum ben benieuwd wie jou gaat overtreffen..... Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Erwin1964 Geplaatst: 1 juni 2012 Geplaatst: 1 juni 2012 Ik heb tot nu toe drie oogsten rabarber binnen, eentje van 4,3 kilo, een van 4,1 kilo en een van 3,6 kilo. Maar een enkele stengel van bijna een pond zat er niet tussen, proficiat, hoewel ik voor je hoop dat ie nog te eten is.... Quote
tuinkabouter Geplaatst: 1 juni 2012 Auteur Geplaatst: 1 juni 2012 zit in de diepvriezer ;p dus zal het je binnenkort wel laten weten Quote Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.
Thessa Geplaatst: 1 juni 2012 Geplaatst: 1 juni 2012 ehhe....ik verkoop het aan de weg een veiling krat per dag en nog staat het dik in de wal kant ....een van ongeveer 20 meter en nog een walkant van 100 meter vol vande week start ik fase 3 van moes maken, rabarber , aardbei/rabarber zijn favoriet de voorraat is al weer op en de klantjes vragen er weer naar dus snel maken Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
tuinkabouter Geplaatst: 1 juni 2012 Auteur Geplaatst: 1 juni 2012 amai, dan steek je er toch ook wel wat tijd in zeker?Heb je misschien een goed recept voor pure (zonder aardbeien) confituur? Quote Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.
Thessa Geplaatst: 1 juni 2012 Geplaatst: 1 juni 2012 rabarber groeid van de dauw.....en staat bij ons tegen het onkruid werkt goed de ene kant bemest ik een keer in de winter met verse paarden mest en net van de week nog eens zo boven op de planten na een plens water pluk ik dan zo weer verder en andere wal kant is erg kort en stijl daar donder je zo te water dus daar pluk ik eigenlijk niet...zo wel kunnen hoormaar een receptje kun je vinden bij de recepten onder thessa's recepten is niet bijzonders hoor ik hak ze grof en dan in de pan koken in klein laagje water iets kaneel, vanillesuiker en ciroensap erbij en suiker naar smaak en klaar Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
tuinkabouter Geplaatst: 1 juni 2012 Auteur Geplaatst: 1 juni 2012 oké bedankt ;pmag je met paardenmest eigenlijk alles mesten ( we hebben namelijk wel genoeg liggen ) en gewoon puur? Quote Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.
Gwen Geplaatst: 2 juni 2012 Geplaatst: 2 juni 2012 Paardenmest moet minimaal een jaar liggen om gebruikt te kunnen worden als mest. Anders is het gevaarlijk ivm wormenlarven en hoog gehalte van bepaalde stoffen. Waar kan ik aan goede rabarberplanten komen of ze zaaien? En hoe kan ik ze het beste houden? Nu kan ik ze nog niet kwijt in de tuin, maar na de zomer hopelijk wel. Quote
bonnie f Geplaatst: 2 juni 2012 Geplaatst: 2 juni 2012 Gwen: Ik zie dat je in Utrecht (provincie?) woont. Misschien kom je wel eens in Soest. Vaarderhoogt heeft goedkope rabarber (en nu 25 % korting op kruiden en groente). Ik vind dat ze daar goede kwaliteit planten verkopen (en een heel groot assortiment) Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Jorieke123 Geplaatst: 2 juni 2012 Geplaatst: 2 juni 2012 Thessa: Zou je eens een foto kunnen maken van die rabarber? Klinkt geweldig Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.