rorror Geplaatst: maandag om 12:10 Geplaatst: maandag om 12:10 Ik denk dat ik de pepers deze week buiten ga planten. Misschien dat ik daar vandaag al aan begin. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Dahli Geplaatst: maandag om 14:23 Geplaatst: maandag om 14:23 @rorror Ik ben er gisteren mee begonnen. Sommigen staan nu in hun uiteindelijke pot. En een paar staan te wachten, maar die hebben vannacht ook al in de buitenlucht geslapen. 2 Quote
Rookie Geplaatst: maandag om 14:35 Geplaatst: maandag om 14:35 Hier worden ze ook afgehard. Over een week kan ik ze gaan uitplanten. Ze blijven in de garage gedurende de nacht, hopelijk wordt het daar niet al te koud. Het zal wel loslopen. 4 Quote
henkg Geplaatst: maandag om 16:15 Auteur Geplaatst: maandag om 16:15 Voor het eerst heb ik een paar five colour pepers gezaaid. Op 23 februari. Plantjes staan nog binnen. De 5C is wel erg vroeg met vruchtjes: 6 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Mellie Geplaatst: maandag om 20:12 Geplaatst: maandag om 20:12 Mmmm lekker pepertje @henkgIk heb vandaag alles in de kas gezet wat nog over is. Beetje triest jaar nu al. Slechte opkomst door hele foute potgrond. Trage groei is gebleven. Toen wat verdroogde exemplaren. Nu een paar door slakken opgegeten. Nu hoop ik dat wat er staat, het in de volle grond in een kas met dichte deur van 40 graden het heel goed gaan doen… Mijn lievelingssport shishito voor chilivlokken had ik heel ruim gezaaid. Daar had ik er 6 van. Nu nog 2. zucht. Ben benieuwd. Ze staan in elk geval en ik laat het los. 2 Quote
Gitta Geplaatst: gisteren om 00:56 Geplaatst: gisteren om 00:56 Ik ga ze deze week ook uitplanten. Ze hebben vannacht voor het eerst buiten gestaan. 2 Quote
rorror Geplaatst: gisteren om 09:30 Geplaatst: gisteren om 09:30 Het afharden begint. Wel s'nachts nog even naar binnen. 3 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
AO_ Geplaatst: 21 uren geleden Geplaatst: 21 uren geleden Voorgaande jaren heb ik mooie peperplanten gehad die me veel pepers gaven. Dit jaar is helaas anders, slechte start gemaakt en te laat begonnen met zaaien. Daarnaast ook nog eens oude zaden gebruikt. Deze zijn opgekomen maar amper gegroeit (plantje van 5 centimeter). Opnieuw beginnen? Of pepers 2025 laten varen, of kant-en-klare cayenne plantjes kopen als ik ze ergens kan vinden. Quote
rorror Geplaatst: 21 uren geleden Geplaatst: 21 uren geleden Die van 5 cm kan je nog wel laten groeien. Cayenne kan je wel ergens bij tuincentrum vinden, intrantuin of welkoop hebben die vaak wel. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Adrielle Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden Dit jaar voor het eerst nieuwe pepers gezaaid met zaaf uit de bio doos van 2023, oa de Pink Tiger en Psychedelic Black Pearl. Weet iemand of deze soorten een beetje tegen "kou" kunnen? Het is hier 's nachts nog steeds 9-10 graden, maar ze worden toch echt te groot voor de vensterbank Quote
rorror Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden Pink tiger, kan niet zo goed tegen kou, Psychedelic Black Pearl kan er beter tegen. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.