Geplaatst: 31 mei 202531 Mei Voor nu alleen in een grotere pot gezet. Ik heb niet genoeg schotels om ze op hun definitieve plek te zetten. Dinsdag even naar het tuincentrum voor grotere schotels. Ze hebben in ieder geval een grotere pot om verder te kunnen groeien. De meeste hebben bloemen of al kleine pepers. Ik ben erg benieuwd. Ik zie jullie onderschrift helaas niet. Maar sommige van jullie die van mij wel. Ik heb het wel op groen staanom die van anderen te kunnen zien. 🤔
Geplaatst: 2 juni 20252 Jun Inmiddels zitten de peperplanten vol met bloemetjes en beginnende pepers. Ondanks dat er een paar toch behoorlijk hebben geleden van de hittestress van zo’n twee maanden geleden. Gelukkig bij die exemplaren veel nieuwe uitlopers in de oksels. Vooralsnog eigenlijk heel blij. Op twee na, moeten ze allemaal nog wel overgepot worden naar hun grotere definitieve pot. Deze week maar eens doen. De habanada. Early Jalapeno Sugar rush stripey. Die is wat pierig aan de bovenkant, maar krijgt veel nieuwe takken onderin de planten. De Cabaca, Mango Stumpy en Numex big Jim hebben alleen nog bloemknopjes. 2 juni 20252 Jun aangepast door Dahli Toevoeging
Geplaatst: 5 juni 20255 Jun @Mellie Even een vraag over de Mango Stumpy als dat mag. Ik ben deze dit jaar aan het proberen vanuit jouw bijdrage aan de BZD. Klopt het dat deze pepers omhoog en niet hangend groeien? Als ik naar de bloemknoppen kijk, lijkt dat wel zo namelijk. Is dat normaal (als je je dat nog kunt herinneren natuurlijk)? Zou voor mij de eerste soort zijn die zo groeit namelijk dus ik herken het niet. Dank je wel alvast.
Geplaatst: 8 juni 20258 Jun @dahli volgens mij groeien ze idd omhoog. Niet zoals chinese5c echt rechtopstaand, maar wel meer dan andere pepers. Bofferd! Mijn mango stumpy is opgegeten…. Vind dat een heel lekker aroma. Veel voorpret gewenst!
Geplaatst: 9 juni 20259 Jun Ik heb zo’n gevoel dat dit geen normaal gevormde pepers gaan worden (Mango Stumpy). Maar dat zegt nog niets over de smaak natuurlijk 😃.
Geplaatst: 9 juni 20259 Jun In biozadendoos zaten verrassing pepers. 1 van deze pepers heeft paars/roze bloemen. Ik ben erg benieuwd wat voor een pepers daar aan gaan komen. Ik zal morgen een foto ervan maken. Ik zie jullie onderschrift helaas niet. Maar sommige van jullie die van mij wel. Ik heb het wel op groen staanom die van anderen te kunnen zien. 🤔
Geplaatst: 9 juni 20259 Jun @Dahli Fasciatie misschien, die pepers. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 9 juni 20259 Jun Daar dacht ik ook aan @woldistel. Nog even wachten dan zullen we het weten. In dat geval zal ik het resultaat in dat topic zetten. Ik ben best benieuwd.
Geplaatst: 10 juni 202510 Jun In biozadendoos zaten verrassing pepers. 1 van deze pepers heeft paars/roze bloemen. Ik ben erg benieuwd wat voor een pepers daar aan gaan komen. Ik zal morgen een foto ervan maken. Die zijn van mij en heb er oa Chinese 5 colour in gedaan. Dus waarschijnlijk die. In de peperkas komen 2 tomaten op. Ik heb ze laten staan. Zag verder geen kale plekken gelukkig want dat doet elke x veel pijn. Wel veel luis. Zo raar. Ze hebben nu zeeen van ruimte en alle pepers hebben luizen. Mengseltje maar maken en inspuiten. Verder groeit het op zich wel aardig. Maar normaal gesproken had ik al pepers geplukt. Beetje jammer.
Geplaatst: 10 juni 202510 Jun @Melliedit is de bloem Ik zie jullie onderschrift helaas niet. Maar sommige van jullie die van mij wel. Ik heb het wel op groen staanom die van anderen te kunnen zien. 🤔
Geplaatst: 21 juni 202521 Jun @henkg. Ik kan je vraag niet meer terug vinden. En het genoemde topic al helemaal niet.In ieder geval is de bloempot:Hoog 67 cmVoet 50 cmTop 71 cm.Ben benieuwd wat er uitkomt☺️.Grt Leon
Geplaatst: 21 juni 202521 Jun Auteur @Polly168Jouw bericht (met foto pot) was:https://www.moestuinforum.nl/topic/52431-pepers-2025/page/15/#findComment-552980Mijn twijfel over die 200 liter:https://www.moestuinforum.nl/topic/52431-pepers-2025/page/15/#findComment-553825En mijn bericht over het Excel rekentooltje:https://www.moestuinforum.nl/topic/56309-inhoud-van-een-bloempot-emmer-of-een-speciekuip-berekenen/#findComment-555377Ik ben nog steeds verbijsterd, die pot is inderdaad enorm groot: ca. 200 L. Berekening met jouw maten:Daar gaan dus zes (5 + 1 extra) zakken grond van 40 liter in. Met kletsnatte (door langdurige stortregens?) grond gaat het gewicht (zonder het gewicht van de pot) richting de 200 kilo.Die ene Cayenne red kan weleens last van pleinvrees krijgen. Bij mij staan Cayennes per drie in éen 12 liter bouwemmer. Dan last van claustrofobie? Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 4 juli 20254 Jul Mijn eerste pepers gaan kleuren, yes! De Cabaca Peach. De planten zelf vind ik ook erg mooi en misstaan helemaal niet tussen de bloemen en vaste planten. Ik ben erg benieuwd naar smaak en hitte. De volgende die aan de beurt zijn, zijn de Jalapeno’s. 1 pot heeft vooral besvormige vruchten (misschien door de hittestress van een paar maanden geleden?), de andere geeft de meer traditionele vorm. Met allebei blij.
Geplaatst: 4 juli 20254 Jul Ja, hier beginnen de Espelette pepers te kleuren en de nieuwe chilipepers ook. Ik zie jullie onderschrift helaas niet. Maar sommige van jullie die van mij wel. Ik heb het wel op groen staanom die van anderen te kunnen zien. 🤔
Geplaatst: 4 juli 20254 Jul Hier is de eerste ook rijp, maar dat is eigenlijk per ongeluk. Staat nog in een p11 pot. Want ben ik vergeten/kwam er niet toe/ geen pot beschikbaar. Gelukkig van vorig jaar nog zaden zat.Heet Zou-pi en is een milde peper.Note to self: Niet meer dan 20 soorten pepers zaaien! 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 4 juli 20254 Jul Wat een mooie @woldistel . Ik houd ook erg van die gekreukelde. Hij ziet er uit alsof hij wel heet is, grappig dat dat dan niet het geval is. Beauty!
Geplaatst: 11 juli 202511 Jul @henkg ik kreeg een foto toegestuurd van de Madame Jeanette planten. Ze groeien compact en er lijken nu bloempjes te komen. Laat of vrij normaal voor deze soort?Enne bij mezelf, de peppadews willen ook niet erg aan de bloem, ik heb ze een zo zonnig mogelijke plek gegeven.Z groeien wel goed, te goed misschien. Ze hebben lang gezucht onder luizen druk, dat is nu over en ik zie heel voorzichtig wat bloemen verschijnen. Ik heb wat fijngeknipte bananenschil op de pot gelegd om wat magnesium toe te voegen. Kan ik nog iets anders doen om bloemvorming te stimuleren? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 12 juli 202512 Jul Ik heb welgeteld 1 peper aan alle planten en verder alleen maar bloemen of beginsels. Gaat lekker zo.
Geplaatst: 12 juli 202512 Jul Mellie, als je pepers niet de grootste of heetste soorten zijn, er is nog een hoop zomer over. De mijne beginnen nu net te produceren, rooster spur staat vol, dat is een aanrader voor snel rijpende hitte.. maar de rest heeft zeker een knauw gehad. Van de hitte, en van de bladluis. Ik hoop dat je pepers je gaan verrassen in veerkracht. Ik ben zelf blij dat de habanada het nog doet, zoveel vraat van die kløte bladluis als die heeft moeten doorstaan.. En dat was juist de peper waar ik voor ging..
Geplaatst: 13 juli 202513 Jul @Dashbro denk ook wel dat er nog wat in het verschiet ligt. Behalve de paprika’s. Dat wordt niks meer. Het zijn ook inmiddels mooie grote volle planten. Maar er gebeurde lange tijd heel weinig. Bleven klein en ielig. De pepers die buiten uit de compost zijn opgekomen, doen het beter. De luffah die nu ook bij de pepers staat, heeft 2 maanden volledig stil gestaan. Zal vandaag nog wel foto’s maken.
Geplaatst: 13 juli 202513 Jul Dan ben ik niet de enige @Mellie die ielige paprika planten met nu net pas paar bloemetjes heeft….🙁 Aan mijn zoete peperplant zit wel geteld 1 peper….Bij mij staan ze buiten op mijn op het zuiden slaapkamer balkonnetje…🤔Andere jaren altijd prima paparika, aubergine oogst ….🤔🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Geplaatst: 13 juli 202513 Jul Wil ik mijn enige zoete pepertje op de foto zetten komt ie eraf 😕🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱Overzicht van mijn balkon naar rechts , openslaande deuren naar onze slaapkamer in het midden……En naar links … 🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.