Polly168 Geplaatst: 21 mei Geplaatst: 21 mei Gisteren twee planten uitgezocht voor in de grote potten. De grote pot (cayenne red) heeft 200 ltr potgrond, de kleinere (zebrange) 60 ltr. Dit jaar gaat het minder dan voorgaande jaren. Meer last van bladluis, en wat minder tijd gehad voor goede verzorging. Nu heb ik wat meer tijd, dus komt wel weer goed 4 Quote
woldistel Geplaatst: 23 mei Geplaatst: 23 mei Hup hup, Sugar Rush Peach! In pot tegen de zuidmuur aan de voorkant. 5 Quote
Polly168 Geplaatst: 23 mei Geplaatst: 23 mei Hier een aantal van mijn plantjes. De één doet het beter dan de ander. De hetere soorten zijn ook stuk lichter van kleur. Misschien meer last van de toch wel koude nachten? Luizen ben ik actief mee aan de gang . 9 Quote
Polly168 Geplaatst: woensdag om 18:46 Geplaatst: woensdag om 18:46 Voor het derde jaar op rij is het bij mij niet gelukt om een madame jeanette groot te krijgen. Weet iemand waar ik een deftige zuivere MJ plant kan kopen? Grt Leon Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: woensdag om 19:30 Geplaatst: woensdag om 19:30 (aangepast) @Polly168 wat zijn die witte potten voor potten en hoe groot zijn die? Daar kun je ook pepers in houden? Ik vraag dit alvast voor volgend jaar als ik ook meerdere pepers wil proberen. woensdag om 19:33 aangepast door Petrasmoestuin Quote
rorror Geplaatst: woensdag om 19:55 Geplaatst: woensdag om 19:55 @Polly168 Wat gaat er dan precies mis? Heb je foto's van de groei verloop? Bij de caspicum chinese moet ik altijd minder water geven dan de caspicum annums, want anders groeien ze niet. Voor mij veel gevoeliger voor natte wortels dan de annums. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
henkg Geplaatst: donderdag om 05:21 Auteur Geplaatst: donderdag om 05:21 Op 21-5-2025 om 08:00, Polly168 zei: De grote pot (cayenne red) heeft 200 ltr potgrond, de kleinere (zebrange) 60 ltr. Klopt dat wel? 200 liter is heel erg veel. Dan zou de grote pot een bovendiameter van ca. 80 cm moeten hebben, en onder ca. 40 cm, bij een hoogte van ca. 70 cm. Ik denk dat bij beide genoemde inhouden er een nulletje af moet. 1 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
rorror Geplaatst: donderdag om 12:23 Geplaatst: donderdag om 12:23 @henkg dan zou dat 6liter om 20liter worden. Daarvoor zouden ze niet op een trolley hoeven te staan. Die 60liter pot lijkt iets groter dan mijn 40liter potten als ik naar formaat peper kijk. En die 200liter pot, lijkt een slag groter dan mijn 90liter pot. En die heeft zeker een trolley nodig als je die wat vaker verplaatst. Voor mij is het slepen met die pot... Niet tilbaar. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Polly168 Geplaatst: donderdag om 16:47 Geplaatst: donderdag om 16:47 @rorror ik denk dat ik 2x slechte zaadjes heb gehad. Hoewel ze de laatste x van semistrani afkomen. Ik heb toch wel al verschillende planten groot gekregen, dus daar zal het niet aan liggen. Foto's heb ik niet gemaakt. Volgend jaar nieuwe poging. @henkg. Nee hoor, niet vergist. De inhoud klopt. Zijn gewoon grote potten, ééntje dan zeker toch😁 1 Quote
Gitta Geplaatst: donderdag om 20:45 Geplaatst: donderdag om 20:45 Komende week de pepers naar hun definitieve plek uitplanten. Ik ben erg benieuwd. Veel voor mij nieuwe soorten. 2 Quote
Gitta Geplaatst: zaterdag om 17:43 Geplaatst: zaterdag om 17:43 Voor nu alleen in een grotere pot gezet. Ik heb niet genoeg schotels om ze op hun definitieve plek te zetten. Dinsdag even naar het tuincentrum voor grotere schotels. Ze hebben in ieder geval een grotere pot om verder te kunnen groeien. De meeste hebben bloemen of al kleine pepers. Ik ben erg benieuwd. 1 Quote
Dahli Geplaatst: 16 uren geleden Geplaatst: 16 uren geleden (aangepast) Inmiddels zitten de peperplanten vol met bloemetjes en beginnende pepers. Ondanks dat er een paar toch behoorlijk hebben geleden van de hittestress van zo’n twee maanden geleden. Gelukkig bij die exemplaren veel nieuwe uitlopers in de oksels. Vooralsnog eigenlijk heel blij. Op twee na, moeten ze allemaal nog wel overgepot worden naar hun grotere definitieve pot. Deze week maar eens doen. De habanada. Early Jalapeno Sugar rush stripey. Die is wat pierig aan de bovenkant, maar krijgt veel nieuwe takken onderin de planten. De Cabaca, Mango Stumpy en Numex big Jim hebben alleen nog bloemknopjes. 16 uren geleden aangepast door Dahli Toevoeging 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.