Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Olijf blijft achter: is dat bij jullie ook?


annemarie

Aanbevolen berichten

Ik heb nu voor het tweede jaar mijn olijfboompje op mn balkon. Hij is de winter redelijk doorgekomen, maar hij blijft een beetje achter... Hij heeft wel wat uitlopers maar ook wat dorre gedeeltes... Hoe zien jullie olijfjes eruit? Hebben jullie dit ook??

 

 

ik probeer later n fotootje te plaatsen... zegt meer dan 1000 woorden!!

love life!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn olif staat in de volle grond,ik dacht dat ie dood was,maar helemaal onderin beginnen nu blaadjes te komen.Ik heb dus een kale stam,met onderin blaadjes staan.We wachten het wel af.Vorig jaar was ie ook zo,en is ie er toch weer redlijk bovenop gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wat grotere bomen, en daardoor zijn ze wat winterharder, ze staan in de winter in de kas

deze winter goed overleefd ze moeten dan ook veel droger gehouden worden.

Geen blad verlies en ze staan nu in bloei.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij zijn een jaar of 10, staan er bij zoals ze buiten zijn geplaatst, groen maar voor de rest niets vooruitgang.

Vijgen niets leven op de oude takken, geeft nu scheuten vanaf de grond, die late vriesperiode heeft er geen goed aan gedaan vrees ik, geen vijgen na Pasen dit jaar.

Kersen hedelfinger helemaal kapot gehageld zowel blad als vruchten, hangt bijna geen kers meer in de fiere hoogstam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de zomer geef ik redelijk veel water dat moet wel goed en vlug weg kunnen lopen,

in de winter hun rustperiode geef ik bijna geen water.

Foto tja ik sta bekend hier om mijn heel veel mooie foto's

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

Lijkt mij vorst schade of te nat gehouden in de winter, blad veries hoort niet bij olijf,

aankomende winter goede vorstvrije lichte plek zoeken en matig watergeven in de winter dat i hun rust periode en dan drinken ze stuk minder dan in zomer.

Overigens denk ik dat je boompje zich wel hersteld waneer we wat zon krijgen.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou nu ik zo foto nog een x zie vindt ik het erger dan ik vanmiddag dacht, of hij hersteld heb ik mijn vraag tekens nu bij zou niks aan boom snoeien eerst maar kijken welke kant nog leeft, want nu lijken veel takken dood.

 

(heb je een andere foto geplaats ?)

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee geen andere foto geplaatst! Dit is wel de kant waar ie het minst voordelig eruit komt, zeg maar.

Het voorste deel is erg bruin, maar het gedeelte erachter is goed groen (nou ja, in vergelijking met het voorste deel!) en bovenop heb ik wel een nieuwe uitloper, van dit jaar, die het goed doet..

 

Mag ik hoop houden/??

love life!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ik kan een deel van het kruintje wel afschrijven... bij het breken van de takjes ziet de kern er ook dood uit...

 

Maar de andere helft heeft wel baat gehad bij de warmte en de zon!! Dus ik heb goeie hoop dat ik mn olijfje kan redden...

deze winter zet ik m echt binnen!!!

love life!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...