Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aardbeien vanuit de volle grond weer in pot?

Mispel

Aanbevolen berichten

Beste forummers,

Vandaag vastgesteld dat ondanks de preventieve maatregelen (CD's die licht reflecteren, aanwezigheid van een kat,..) mijn aardbeien geen kans maken. Vogels zijn er voortdurend mee weg en ik ben het beu. Een net is niet mogelijk op die locatie.

De aardbeien zijn 2 jaar geleden uitgeplant in de volle grond en tieren weelderig in de volle grond. Ik zou ze toch liever weer in potten hebben en deze op het terras plaatsen - misschien heb ik er dan ook nog 's iets aan.

Kan dit nu nog gebeuren of is dat echt te laat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan beter van je 2jarige planten stekken laten wortelen in de volle grond of in potjes = makkelijker.

Deze zet je dan eind dit jaar of begin volgend jaar in je potten.

Je 2jarige planten ruim je dan op eind dit jaar, deze gaan in het derde jaar toch minder oogst geven.

Zien je 2jarige planten er niet meer zo gezond uit nu, dan blad afknippen op 5cm boven hartblaadjes.

Je kan ook overwegen om een gedeelte 1maaldragers en doordragers in pot te zetten, bv Evie2, daar begint de oogst eind deze maand van tot de vorst in het land is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor de tips jongens!

Ik ga nog meer inzetten op barricades voorlopig, in de herfst flikker ik de oude plantjes eruit na gestekt te hebben. De stekjes gaan in potten en die gaan het terras op. Ondertussen ga ik toch proberen 'n net ineen te zetten: het koppeltje merels dat mijn aardbeien jat zal ook wel interesse hebben in mijn bramen, prachtframbozen en kruisbessen.

Zouden ze kiwibessen kennen (en lusten)? :/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...