Jump to content

Aardbeien vanuit de volle grond weer in pot?

Mispel

Recommended Posts

Beste forummers,

Vandaag vastgesteld dat ondanks de preventieve maatregelen (CD's die licht reflecteren, aanwezigheid van een kat,..) mijn aardbeien geen kans maken. Vogels zijn er voortdurend mee weg en ik ben het beu. Een net is niet mogelijk op die locatie.

De aardbeien zijn 2 jaar geleden uitgeplant in de volle grond en tieren weelderig in de volle grond. Ik zou ze toch liever weer in potten hebben en deze op het terras plaatsen - misschien heb ik er dan ook nog 's iets aan.

Kan dit nu nog gebeuren of is dat echt te laat?

Je kan beter van je 2jarige planten stekken laten wortelen in de volle grond of in potjes = makkelijker.

Deze zet je dan eind dit jaar of begin volgend jaar in je potten.

Je 2jarige planten ruim je dan op eind dit jaar, deze gaan in het derde jaar toch minder oogst geven.

Zien je 2jarige planten er niet meer zo gezond uit nu, dan blad afknippen op 5cm boven hartblaadjes.

Je kan ook overwegen om een gedeelte 1maaldragers en doordragers in pot te zetten, bv Evie2, daar begint de oogst eind deze maand van tot de vorst in het land is.

Dankjewel voor de tips jongens!

Ik ga nog meer inzetten op barricades voorlopig, in de herfst flikker ik de oude plantjes eruit na gestekt te hebben. De stekjes gaan in potten en die gaan het terras op. Ondertussen ga ik toch proberen 'n net ineen te zetten: het koppeltje merels dat mijn aardbeien jat zal ook wel interesse hebben in mijn bramen, prachtframbozen en kruisbessen.

Zouden ze kiwibessen kennen (en lusten)? :/