Mispel Geplaatst: 1 juni 2012 Share Geplaatst: 1 juni 2012 Beste forummers, Vandaag vastgesteld dat ondanks de preventieve maatregelen (CD's die licht reflecteren, aanwezigheid van een kat,..) mijn aardbeien geen kans maken. Vogels zijn er voortdurend mee weg en ik ben het beu. Een net is niet mogelijk op die locatie. De aardbeien zijn 2 jaar geleden uitgeplant in de volle grond en tieren weelderig in de volle grond. Ik zou ze toch liever weer in potten hebben en deze op het terras plaatsen - misschien heb ik er dan ook nog 's iets aan. Kan dit nu nog gebeuren of is dat echt te laat? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 1 juni 2012 Share Geplaatst: 1 juni 2012 Volgens mij is dat geen probleem, als ze maar niet bloeien tijdens het verpotten. Dus als er nu bloemen inzitten, dan moet je die er uitplukken Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mispel Geplaatst: 1 juni 2012 Auteur Share Geplaatst: 1 juni 2012 Nee, alle bloemen zijn al vruchten geworden. Dan kan 't wel? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
powerlite Geplaatst: 1 juni 2012 Share Geplaatst: 1 juni 2012 Lukt het niet om er koepels over te zetten in electriciteitsbuizen ?en daar dan een net over , of zoals bij mij plastiek met gaatjes. Dat houdt de vogels van de bessen. Nu verplanten zou ik echt niet doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 1 juni 2012 Share Geplaatst: 1 juni 2012 Hmm, misschien er VEEL takken / stokken in de grond steken waardoor er geen vogel meer bij kan Met vrucht en al verplaatsen.. is minder goed dacht ik, dus liever laten staan.. maar goed, proberen kan altijd! Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 1 juni 2012 Share Geplaatst: 1 juni 2012 Je kan beter van je 2jarige planten stekken laten wortelen in de volle grond of in potjes = makkelijker. Deze zet je dan eind dit jaar of begin volgend jaar in je potten. Je 2jarige planten ruim je dan op eind dit jaar, deze gaan in het derde jaar toch minder oogst geven. Zien je 2jarige planten er niet meer zo gezond uit nu, dan blad afknippen op 5cm boven hartblaadjes. Je kan ook overwegen om een gedeelte 1maaldragers en doordragers in pot te zetten, bv Evie2, daar begint de oogst eind deze maand van tot de vorst in het land is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mispel Geplaatst: 1 juni 2012 Auteur Share Geplaatst: 1 juni 2012 Dankjewel voor de tips jongens! Ik ga nog meer inzetten op barricades voorlopig, in de herfst flikker ik de oude plantjes eruit na gestekt te hebben. De stekjes gaan in potten en die gaan het terras op. Ondertussen ga ik toch proberen 'n net ineen te zetten: het koppeltje merels dat mijn aardbeien jat zal ook wel interesse hebben in mijn bramen, prachtframbozen en kruisbessen. Zouden ze kiwibessen kennen (en lusten)? :/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
powerlite Geplaatst: 2 juni 2012 Share Geplaatst: 2 juni 2012 Koppeltje merels op een bedje van wilde champignons en een portosausje moest ik spontaan aan denken nu Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 2 juni 2012 Share Geplaatst: 2 juni 2012 Merels zijn niet te vreten, het vlees is bitter van smaak. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.