Arja Geplaatst: 20 mei Geplaatst: 20 mei 1 minute ago, Petrasmoestuin said: Ik gebruik geen currypasta Maar in je recept staat wel currypasta? Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 20 mei Geplaatst: 20 mei Waar staat dat @Arja ? Want dan moet het eruit. Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 20 mei Geplaatst: 20 mei Er staat curry Madras, dat is een kruid en geen currypasta dat je koopt in een potje. @Arja Quote
Arja Geplaatst: 20 mei Geplaatst: 20 mei Als kruid ken ik het niet, ben wel nieuwsgierig hoe het eruitziet en smaakt! Ik maak een curry altijd met (specerijen:) kurkuma, komijn, koriander, garam masala en paprikapoeder. En (vers:) ui, knoflook, gember, tomaat, koriander. 1 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 20 mei Geplaatst: 20 mei Kerrie of curry Madras is gewoon kerrie kruiden @Arja, ik denk dat jij dacht dat het een potje was of zo, maar die kruiden heb ik besteld. Ja zoals jij zegt, die combinatie van kruiden is heel erg lekker. Ik heb nu dus alleen de kerrie gebruikt en de koriander. En ui en knoflook zit er bij mij dus altijd in.😂 2 Quote
Arja Geplaatst: 20 mei Geplaatst: 20 mei Kerrie! Dat verklaart de spraakverwarring. Ik zal mijn favoriete curry recept eens hier ergens neerzetten. Blijft favoriet, en is met allerlei groentes lekker. 5 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 21 mei Geplaatst: 21 mei Ik kijk er al naar uit @Arja, ik ben gek op curry recepten. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 21 mei Geplaatst: 21 mei Mmmmm zo lekker, verse druivenbladeren! Vers smaken ze het allerlekkerst. Vriezer is een goede tweede maar dat zuurtje wat verse bladeren hebben, is bijna niet na te bootsen. Ik gooi er dan altijd wat citroenzuur korrels overheen, maar is toch net niet. Net een vers blad in mijn mond gepropt. De jongste riep ‘het lekkerste wat ik in jaaaaaaaaren heb gegeten!’ Wel, ik hoop dat dat niet zo is. Want gisteren aten we óók lekker. Maar is wel weer de lekkerste yaprak in tijden. Dat dan weer wel. Netjes belegd met verse bladeren uit de tuin. Paar er onder uit gewriemeld. Morgen mag het gegeten worden. Straks aspergesoep. Gisteren asperges met eigen mayo saus met eigen eigeeltjes, knof peterselie en wat dille. Mega lekker! Ik kan dat elke dag wel op. Straks de soep met peterselie en gepocheerd ei en gekocht agv-tje. Lekker hoor. 3 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 21 mei Auteur Geplaatst: 21 mei Hier ook een agv-tje: nieuwe aardappels met groene asperges en een veldvarkenworstje. 4 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Rookie Geplaatst: 21 mei Geplaatst: 21 mei Vanavond gewokte paksoi, tatsoi en sugarsnaps uet, plus taugé en nepkip met soja-knoflook en noedels. 2 Quote
woldistel Geplaatst: 21 mei Geplaatst: 21 mei Sla met knoflooksolosnippers (stonden in de weg), gestoomde sugar snaps en asperges. Eitje e.d. uit de supermarkt, maar toch....nom, nom, nom. 1 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 21 mei Geplaatst: 21 mei Citroenkip met asperges en paprika en een zoetzure salade gemaakt van 250 gr radijs uit de tuin. 3 Quote
Gitta Geplaatst: 22 mei Geplaatst: 22 mei (aangepast) Gisteren aten wij een heerlijke wok maaltijd met de geoogste sugarsnaps. 28 mei aangepast door Gitta 2 Quote
Lia56 Geplaatst: 22 mei Geplaatst: 22 mei Elke dag een handvol verse aardbeien, zo lekker!!!! 4 Quote
Rookie Geplaatst: 22 mei Geplaatst: 22 mei Stamppotje raapsteeltjes, snijbiet en spinazie, met een vega worstje. Deze zomer zal wel in het teken staan van stamppotjes en lekkere salades met bakaardappeltjes. Heerlijk. 2 Quote
Dahli Geplaatst: 22 mei Geplaatst: 22 mei Maaltje sugarsnaps uet als groente bij kip gestoofd in Noilly Prat/witte wijn roomsaus met sjalotten en dragon (dragon uet, sjalotten helaas niet). Zoon heeft voetbaltraining om 19 uur en moet daarom om 17.30 uur al eten: gekochte pizza maar wel up-gespiced met geraspte bevroren Jalapeno en halfgedroogde tomaatjes uit de vriezer, beiden uet 😊. 2 Quote
Lia56 Geplaatst: 22 mei Geplaatst: 22 mei Salade, uien, paprika's (uet) en eitjes van de boer. Heerlijk sausje met allerlei uit de kast getrokken kruiden 2 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 22 mei Geplaatst: 22 mei (aangepast) Paprika en kikkererwtenpotje had ik maandag gemaakt. Echter i.p.v. kikkererwten had ik gele bonen gebruikt en de komijnzaad vergeten. Mijn man vond het toen niet zo lekker. Ik had nog wat over, wat meer gele bonen toegevoegd, wat bleekselderij, uien en kerrie en komijnzaad erbij, aardappeltjes gebakken erbij. Toen vond hij het lekker. Vanavond met een veldsla en avocado salade. 22 mei aangepast door Petrasmoestuin 3 Quote
Mellie Geplaatst: 22 mei Geplaatst: 22 mei Het was allemaal zó belachelijk lekker. Nog meer uet gegeten en liters rabarberlmo gedronken…. Dat gaat zo wel hard er doorheen. 3 Quote
Dahli Geplaatst: 23 mei Geplaatst: 23 mei (aangepast) Hier staat een soepje op van rode linzen, ui & knof, citroengras, verse gember, wortel en pompoenblokjes uit de vriezer. Laatstgenoemde uet. Er trekt ook een Mme Jeanette uet mee omdat ik die smaak zo lekker vind. Straks de staafmixer erdoor, dot Turkse yoghurt erop en fijn geknipt groen van de St Jansuitjes uet. Er ligt hier trouwens nog een Kuri-pompoen in de schuur die nog puntgaaf is, maar eerst die uit de vriezer maar opmaken. 23 mei aangepast door Dahli 4 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 23 mei Geplaatst: 23 mei Lekker @Dahli hier houd ik ook erg van. Ik zie dat jij ook een speciaal kruidenschaartje hebt, heel handig he? Of heb je het zelf zo mooi geknipt? Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 23 mei Geplaatst: 23 mei (aangepast) Ik heb weer een heerlijk Duits recept uitgeprobeerd. Een aardappel taco. Wel weer wat aangepast, want ik vind dat er veel te veel saus ertussen zit. Ook ontbreekt er iets aan uitje/knoflook, dus dat heb ik toegevoegd. En aardappel vouwen in een envelop, ik weet dat ik er niet zo handig mee ben, zeker als het bij mij te dik uitvalt. Dus ik heb een rechthoek gemaakt. Recept zet ik weer neer, echt voor herhaling vatbaar en gemakkelijk en snel te maken. En je kunt het ook combineren met andere groente. 23 mei aangepast door Petrasmoestuin 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.