Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2025

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 minute ago, Petrasmoestuin said:

Ik gebruik geen currypasta 

Maar in je recept staat wel currypasta? 

Geplaatst:

Als kruid ken ik het niet, ben wel nieuwsgierig hoe het eruitziet en smaakt! 

Ik maak een curry altijd met (specerijen:) kurkuma, komijn, koriander, garam masala en paprikapoeder. En (vers:) ui, knoflook, gember, tomaat, koriander.

• Like 1
Geplaatst:

Kerrie of curry Madras is gewoon kerrie kruiden @Arja, ik denk dat jij dacht dat het een potje was of zo, maar die kruiden heb ik besteld.
Ja zoals jij zegt, die combinatie van kruiden is heel erg lekker.  Ik heb nu dus alleen de kerrie gebruikt en de koriander. En ui en knoflook zit er bij mij dus altijd in.😂

• Like 2
Geplaatst:

Kerrie! Dat verklaart de spraakverwarring. 

Ik zal mijn favoriete curry recept eens hier ergens neerzetten. Blijft favoriet, en is met allerlei groentes lekker. 

• Like 5
Geplaatst:

Mmmmm zo lekker, verse druivenbladeren! Vers smaken ze het allerlekkerst. Vriezer is een goede tweede maar dat zuurtje wat verse bladeren hebben, is bijna niet na te bootsen. Ik gooi er dan altijd wat citroenzuur korrels overheen, maar is toch net niet. Net een vers blad in mijn mond gepropt. De jongste riep ‘het lekkerste wat ik in jaaaaaaaaren heb gegeten!’
Wel, ik hoop dat dat niet zo is. Want gisteren aten we óók lekker. Maar is wel weer de lekkerste yaprak in tijden. Dat dan weer wel.

209f5c6045b807f8a7d9d6be70342d29.jpg

Netjes belegd met verse bladeren uit de tuin. Paar er onder uit gewriemeld. Morgen mag het gegeten worden.

Straks aspergesoep. Gisteren asperges met eigen mayo saus met eigen eigeeltjes, knof peterselie en wat dille. Mega lekker! Ik kan dat elke dag wel op. Straks de soep met peterselie en gepocheerd ei en gekocht agv-tje. Lekker hoor.

• Like 3
Geplaatst: (aangepast)

Gisteren aten wij een heerlijke wok maaltijd met de geoogste sugarsnaps. 

aangepast door Gitta
  • Like 2
Geplaatst:

Stamppotje raapsteeltjes, snijbiet en spinazie, met een vega worstje.

Deze zomer zal wel in het teken staan van stamppotjes en lekkere salades met bakaardappeltjes.

Heerlijk.

• Like 2
Geplaatst:

Maaltje sugarsnaps uet als groente bij kip gestoofd in Noilly Prat/witte wijn roomsaus met sjalotten en dragon (dragon uet, sjalotten helaas niet). Zoon heeft voetbaltraining om 19 uur en moet daarom om 17.30 uur al eten: gekochte pizza maar wel up-gespiced met geraspte bevroren Jalapeno en halfgedroogde tomaatjes uit de vriezer, beiden uet 😊.

• Like 2
Geplaatst:

Salade, uien, paprika's (uet) en eitjes van de boer. Heerlijk sausje met allerlei uit de kast getrokken kruiden

• Like 2

Paprika en kikkererwtenpotje had ik maandag gemaakt. Echter i.p.v. kikkererwten had ik gele bonen gebruikt en de komijnzaad vergeten.
Mijn man vond het toen niet zo lekker.
Ik had nog wat over, wat meer gele bonen toegevoegd, wat bleekselderij, uien en kerrie en komijnzaad erbij, aardappeltjes gebakken erbij.
Toen vond hij het lekker.  Vanavond met een veldsla en avocado salade.

20250519_205100.jpg

20250522_201041.jpg

Geoogst 22 mei.jpg

aangepast door Petrasmoestuin
  • Like 3
Geplaatst:

4363027c5c1bc5e18cdde9dbf4353349.jpg

7ea4f8fab8be2fa6f23d27441af14f0c.jpg

66de79b44d5259bff9446c803fe4ad83.jpg

Het was allemaal zó belachelijk lekker. Nog meer uet gegeten en liters rabarberlmo gedronken…. Dat gaat zo wel hard er doorheen.

• Like 3

Hier staat een soepje op van rode linzen, ui & knof, citroengras, verse gember, wortel en pompoenblokjes uit de vriezer. Laatstgenoemde uet. Er trekt ook een Mme Jeanette uet mee omdat ik die smaak zo lekker vind. Straks de staafmixer erdoor, dot Turkse yoghurt erop en fijn geknipt groen van de St Jansuitjes uet. Er ligt hier trouwens nog een Kuri-pompoen in de schuur die nog puntgaaf is, maar eerst die uit de vriezer maar opmaken.

IMG_7549.jpeg

aangepast door Dahli
  • Like 4

Ik heb weer een heerlijk Duits recept uitgeprobeerd.  Een aardappel taco.
Wel weer wat aangepast, want ik vind dat er veel te veel saus ertussen zit. Ook ontbreekt er iets aan uitje/knoflook, dus dat heb ik toegevoegd. En aardappel vouwen in een envelop, ik weet dat ik er niet zo handig mee ben, zeker als het bij mij te dik uitvalt. Dus ik heb een rechthoek gemaakt. Recept zet ik weer neer, echt voor herhaling vatbaar en gemakkelijk en snel te maken. En je kunt het ook combineren met andere groente.

20250523_185249.jpg

aangepast door Petrasmoestuin
  • Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...