Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2025

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

De andere hertenmedaillons gegeten. Eerlijk gezegd hoef ik deze niet meer.  Ik had het met de feestdagen een keer gekocht. 
Ik heb er nu preistamppot bij gemaakt en een beetje kaas erdoor en een pittige jus erbij gemaakt met de mangosaus.
Ik vind een verse mango lekkerder om te eten, dus dit zou ik ook niet meer zo gauw maken.

20250605_181824.jpg

aangepast door Petrasmoestuin
  • Like 2
Geplaatst:

Vanavond bruine bonen schotel. Bonen van afgelopen jaar. Eerste uien van de nieuwe oogst, knoflook van het afgelopen jaar, bieslook uit de tuin, rookspekjes erdoor en kaas erover...😊

• Like 2

@Roelie.  Je kookt de aardappelen en de prei. Je kunt het eventueel in 1 pan doen. Ik doe er 2 bouillonblokjes bij. Afgieten, de bouillon bewaren. Stampen en als je nog bouillon nodig hebt voeg je dat toe, met een beetje boter. Doe dan wat Goudse kaas erdoor of Parmezaanse kaas, wat je lekker vindt.
Ik maak er dan een lekker pittig justje bij van ui, bloem erdoor, knoflook, wat mosterd, soja, beetje tomatenketchup en sambal.  Als je het dikker wilt maken, doe je er wat bindmiddel bij.

In plaats van een jus, kun je het ook in een ovenschaal doen en dan wat paneermeel en boter en het een krokant laagje geven.
Je kunt het je zo gemakkelijk mogelijk maken.

• Like 2

Vanavond witlofsalade en de andere camembert punten erbij gedaan, met patat.
Ik heb van een restje fillodeeg nog een paar kaasrolletjes gemaakt en in de airfryer gebakken. En uiteraard knoflooksaus erbij.

Met blauw.jpg

20250606_185718 - kopie.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...