Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2025

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Een erwtendipje gemaakt om chippies in te dippen. Gewoon alleen gekookte (en afgekoelde...) doperwten met chilisaus in de hakselaar thumbup

Daar wat tomaatjes en komkommer en dat soort koude snacks bij.

Geplaatst:

Klinkt goed @Arja Hoe heb je dat gemaakt?
Waarom staat er vaak uet bij sommige mensen? Wat is dat?

Geplaatst:

Ik dacht dat het steeds een fout was in de website, hahaha. Oke, dank je!

Geplaatst:

Boterbonen met rode ui en knoflook uit eigen tuin. Heerlijk was het.

Geplaatst:

Van eergisteren de tomatensoep met verse gekochte tomaten en oerprei en knof en kruiderij uet. Van gisteren de köfte met eigen knof, peterselie en ei met chili e.d.
dat werd vandaag tomatensaus met eigen tomatenpuree erbij en heel veel oregano en basilicum. 2 slakken op de oregano (op tijd gezien want kruiden was ik liever niet omdat je ze dan kneust en het minder smaakt) en 1 rups op de basilicum. Ik was dus voorlopig weer even alle kruiden…

b3747c125e321e4a79e9d54b25edaae8.jpg
Echt mega grote basilicum buiten [emoji38]

72cad7d39c0c299faf37e9ac32e8fbd1.jpg
Was heerlijk

Geplaatst:

Vanavond: geroosterde Nemo aardappeltjes uit de oven, mushy peas met basilicum en munt, alles uet met vega nuggets of zo.

Misschien nog een salade.

Geplaatst:

Gisteren venkelsalade gegeten, niet uit eigen tuin, wel de sjalotjes en de knoflook voor de knoflooksaus.

20250622_194808.jpg

20250622_195354.jpg

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Vanavond stamppot andijvie. Ik had niets te kiezen vandaag, want de andijvie stond er zo mooi en hoog bij.
Hier ook een foto van ons dagelijks ontbijtje: 11 soorten fruit.

Citroen met grapefruit sap.

Appel, kiwi, platte perzik, ananas, framboos, bosaardbei, banaan. Daarna havermoutpap met havermelk, ongezwavelde abrikozen en rozijnen.

20250623_182949 - kopie.jpg

20250623_102550 - kopie.jpg

20250623_102609 - kopie.jpg

20250623_173356 - kopie.jpg

Geplaatst:

@Rookie Ik heb mijn paarse koolrabi die geen knollen vormde geoogst, 3 stuks.

Ik heb ze fijn gesneden tot het harde stuk steel.

Stoofje van gemaakt met ui, knoflook peper, citroensap. half bouillon blokje en wat water.

Ik wilde er geraste parmezaan over doen maar die bleek opgemaakt door dochterlief…😏

Samen met gekookte aardappels en salade uet met augurken uit pot. 🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌻🌱

IMG_4588.jpeg

IMG_4581.jpeg

IMG_4582.jpeg

IMG_4587.jpeg

Geplaatst:

Ik ga een voorraadje Indiase currysaus maken. Zal later het recept posten.

PXL_20250624_123722531.jpg

Geplaatst:

Hoe ga je het inmaken ?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Aardappelen uit de oven. Met 1 kg van de geoogste aardappelen, knoflook, rode ui, tijm en rozemarijn uet. 20250624_181552.jpg

20250624_174544.jpg

aangepast door Gitta

Geplaatst:

Van een vriendin een grote bak nasi gekregen 😋 en zelf toegevoegd sla met slauitjes voor Lie beide uet.

Geplaatst:

@Vrouwholle typisch geen knollen, maar dan heb jij tenminste wel super mooi blad! Bij mij gaat het nu minder worden doordat er toch beestjes aan gaan knagen, maar ik wacht totdat ik knollen heb, want daar gaat het bij mij om. Dan doe ik het blad meestal weg.
Maar leuk recept heb je weer gemaakt, ziet er goed uit!

@Arja ik zie je recept tegemoet, ik zie al aan de kruiden dat het een lekkere currysaus wordt!

Geplaatst:

Vanavond Tatsoi met mango gegeten. Moest eigenlijk met Paksoi en mie, had ik beide niet. En ik had ook geen kip eruit gehaald, dus een kipcorn in de airfryer gegooid.
Vanmiddag pas uitgezocht. Ik had mango die rijp was en de Tatsoi wou ik niet laten opeten door beestjes en andere groente (kool) viel over hun heen.
Eindelijk 2 Tatsoi, jippie! Wat een leuke groente is dat, kijken of ik dat nog een keer kan zaaien.
En door de tuin ga ik heel anders koken, mijn man vond dit recept ook weer heerlijk!
Dus ik ga hem weer uitschrijven.

De tauge heb ik zelf gemaakt van mungbonen en dat in de vriezer bewaard.

Eigenlijk wou ik koolrabisoep maken, maar ik had geen pannen in de kast, stonden in de vaatwasser of in de koelkast.
Maar ja de eieren en de macaroni moest ik ook in de wok koken.

20250624_194606.jpg

20250624_192349.jpg

Geplaatst:

En daarna lekker ijs me baileys smaak. Beter dan dat ijs van gisteren wat ik probeerde te maken met zo'n blad (ICE Creams rolls maker) waarbij je het ijs er zo vanaf kan rollen, dus niet. Het lukt mij niet, dus gaat morgen de zwarte bak in. Zonde van de aalbessen.

IJS.jpg

20250623_191724.jpg

20250623_201544.jpg

Geplaatst:

Een salade met bietjes en sla uet, en gebakken champignons en ui en appel uit de winkel. Daarbij aardappelen uit de oven en een gehaktbal die denkt dat ie een hamburger is.

PXL_20250625_162752909.jpg

Edit: ohhh jongens. Dit is het goede leven.

PXL_20250625_163959896.jpg

Geplaatst:

Wij eten zo pasta met veldgehakt en velddoperwten. Wat sla voor Lie uet.

Morgen gasten daar ben ik al voor aan t koken iig een soepje met veel verse kruiden.

Ik ben ook mijn nieuwe oven aan t uitproberen, hij is te goed met zijn temperatuur( ik heb al zoveel jaren ovens die de juiste temperatuur niet halen dat ik standaard hoger en wat langer bak) dat is even wennen, mijn twee broodjes voor morgen zijn behoorlijk krokant zeg maar..niet helemaal de bedoeling. Ik zie uit naar een krokante pizza uit eigen keuken, dat is lang geleden!

aangepast door appelvrouw

Geplaatst:

Pasta met spinazie uit de oogst die nog in de diepvries zat. Ook knof uit eigen tuin. Lekker.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Een salade van 6 soorten sla met bosuitjes avocado en gerookte zalm en roesti stukken en uiteraard weer knoflooksaus met bieslook,
Alles uet, behalve de avocado en zalm.

20250625_204349.jpg

Geplaatst:

Knolvenkel uit de oven, met platte peterselie en 1,5 pepertje. Dit allemaal uit eigen tuin, alleen de geraspte kaas niet.

Geplaatst:

Pompoensoep met gember en kokos en een stamppotje met zoete aardappel, gewone aardappel wortel, wat spitskool, een zoetzure paprika en een veld speklap in blokjes.

Snijbietblad gestoofd met citroensap en de stelen met vadouvan kruiden en een uitje.

Niks uit eigen tuin, tis toch wat😛

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic