Rookie Geplaatst: 28 maart Geplaatst: 28 maart Ik vond die blaadjes niet zo denderend. Ik heb nu een zomerspinazie, die ga ik eens proberen. Quote
donaldk Geplaatst: 28 maart Geplaatst: 28 maart Op 4-3-2025 om 23:08, Arja zei: Ik heb zaden liggen van Tulsi, van Bush Basil en van een onbekende mix. Zal proberen die voor je te zaaien. Ik neem aan dat de gangbare Rama Tulsi, de standaard groene is... Ze zijn allemaal goed hoor, alleen de Thai kennen ze niet in de Ayurveda, dat is een culinaire varieteit, zover ik weet. Maar de Krishna (rode), Ram(a), enzovoorts (die andere twee = senior moment) wel. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
donaldk Geplaatst: 28 maart Geplaatst: 28 maart Op 24-3-2025 om 16:24, redzebra zei: Voor Australische nachten kan je best zoeken op "nuits Australes " of synoniem "southern nights" bv. https://badskinsgarden.be/winkel/tomaat/southern-nights/ of Graines Bio de Tomate Nuits Australes. Speciale naam die aardappel, lijkt me ook moeilijk om te zoeken, je krijgt direct een gerecht of een kruid . edit: de echte tomaat met oorsprong Australië, zou normale bladeren hebben. Blijkbaar is er ook een andere variant met aardappelbladeren, ook southern nights genoemd, oorsprong Russisch, moeilijk op te maken bij badskingarden of het die is.. https://www.infos-tomates.com/images/catalogue/pdf/nuits-australes.pdf Joke (Jo Caktus) had jaren geleden al meer dan 2500 soorten (heirloom) tomaten zaad in de vriezer, zaaide elk jaar zes honderd soorten. Jan (Cactus) was van de pepers. Leverden closed pollination zaad aan Vreeken. Maar hebben nu dus al enkele jaren een open pollination winkeltje van zich zelf. Zeer kundig en vriendelijk stel uit Geel Belgie, dus zou er een mailtje aan wagen. Jan gaf Lauren Vester een plant met gele pepers, in haar programma waar ze Stan naar Dutch Chili Fest volgde. Ze zitten ook op facebook, maar daar weet ik dus niets van, als Metaweigeraar. 1 Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
redzebra Geplaatst: 28 maart Geplaatst: 28 maart (aangepast) ja @donaldk geloof ik best, probleem is hier dat de echt beschreven "nuits australes" niet voldoet aan de verwachtingen van hem en hij dus waarschijnlijk een andere voor ogen heeft en dan stopt het ergens, de eventuele "nuits australe" bij Joke gaat dus hetzelfde probleem geven En het is altijd een moeilijke met die heirlooms die hebben lokaal vaak al wat variaties onder dezelfde naam : deze bv Cherokee purple zaadvaste , je hebt nu ongeveer 20 procent kans dat je een echte hebt volgens de oorspronkelijke verdeler, en dit ook bij de gerenommeerde zaadverdelers. 28 maart aangepast door redzebra 1 Quote
Goldfish Geplaatst: 29 maart Geplaatst: 29 maart Op 28-3-2025 om 13:12, appelvrouw zei: Goldfish iedere hoeveelheid is mooi. Maar kan je er twintig missen? Zoveel heb ik er geleend dit jaar. Ik neem er ongeveer 40 voor je mee, dan kan je weer even vooruit. 2 Quote
acpronk Geplaatst: 31 maart Geplaatst: 31 maart Op 28-3-2025 om 13:12, appelvrouw zei: 4 jaar houdbaar Neen die van @Rookiemaar, de mijne komen uit 2020. Ik zal ze zelf allemaal zaaien, en kijken hoeveel er op komen. En dan nog wat zaad oogsten einde jaar. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Gitta Geplaatst: 1 april Geplaatst: 1 april Op 28-3-2025 om 12:23, appelvrouw zei: Nw Zeelandse spinazie Ik heb genoeg zaden over, dus ik wil wel voor je meenemen. 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 1 april Auteur Geplaatst: 1 april Dank je maar Rookie neemt die van haar al mee dan heb ik echt genoeg! 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 1 april Auteur Geplaatst: 1 april Van deze Epiphyllum met hardroze grote bloemen ( vorig jaar had ik er 40 in!) heb ik twee net gewortelde stekken te vergeven. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 1 april Auteur Geplaatst: 1 april Leuk Arja ik pot er een voor je op. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Claudy Geplaatst: 3 april Geplaatst: 3 april hallo, Heb je nog houtas? Volgens mij heb ik nog zaden van de bladvenkel groetjes van Claudia Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 april Auteur Geplaatst: 3 april Hallo Claudia ja ik heb zeker nog houtas. Ik neem een zakje voor je mee. Is je zaad niet te oud? Ik had zelf van eigen oogst vorige tuin de venkel gezaaid maar zie voorlopig nog geen opkomst dus graag. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Ciska Geplaatst: 4 april Geplaatst: 4 april Hey Jet, heb je toevallig nog een stek van de Epiphyllum? Quote
appelvrouw Geplaatst: 4 april Auteur Geplaatst: 4 april Ja toevallig wel👍 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Claudy Geplaatst: 6 april Geplaatst: 6 april Op 3-4-2025 om 21:09, appelvrouw zei: Hallo Claudia ja ik heb zeker nog houtas. Ik neem een zakje voor je mee. Is je zaad niet te oud? Ik had zelf van eigen oogst vorige tuin de venkel gezaaid maar zie voorlopig nog geen opkomst dus graag. ik ga kijken voor je. Volgens mij is het van vorig jaar. Heb ik van iemand gekocht 1 Quote
Rookie Geplaatst: 7 april Geplaatst: 7 april Ik heb nog wel een tijmplant voor je, als je dat nog wilt? Quote
appelvrouw Geplaatst: 8 april Auteur Geplaatst: 8 april Nou Rookie wat graag! Ik las over lavas, dat verschillende mensen dat vroegen en ook wat aanbod. Is die lavas bij iedereen al boven de grond? Ik had vorig jaar een mooie grote lavas geplant onder/ naast een vijg die op dat moment ook de grond in ging. Die zou toch ondertussen op moeten komen, de lavas? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Rookie Geplaatst: 8 april Geplaatst: 8 april Ik heb het al in een bakje gezet voor je. Eentje voor jou en eentje voor Ciska.😊 Quote
appelvrouw Geplaatst: 8 april Auteur Geplaatst: 8 april Super daar ben ik blij mee. Is er nog iets dat ik voor jou kan doen? 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Rookie Geplaatst: 8 april Geplaatst: 8 april Nee hoor, ik ben al helemaal verwend met alles wat ik graag wilde hebben. 1 Quote
acpronk Geplaatst: 8 april Geplaatst: 8 april 3 uren geleden, appelvrouw zei: Is die lavas bij iedereen al boven de grond? Bij mij wel. Was vorige week dinsdag op de moestuin, en toen stond die al zeker 10cm hoog. Dus nu nog hoger. Ik ga morgen waarschijnlijk weer kijken (en water geven en spullen halen). 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
appelvrouw Geplaatst: 8 april Auteur Geplaatst: 8 april Dank AC. Ik had de lavas op twee verschillende plekken en bij beide niets te zien. Dan denk ik dat de planten óf heel laat zijn in het bos óf niet van onze grond houden. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.