Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nee, Prunus padus zeker niet. Deze op de foto hebben duidelijke vrij forse doorns. Pruim ja, steenpruim, alle varianten mogelijk , worteluitlopers zeer waarschijnlijk, of anders zaailingen en daar weer worteluitlopers van. Prunus padus heeft niet dat stijvere blad, en veel groter blad ook en een veel "groener" uiterlijk, frisser. natter ook. Dit is stijf, hard hout, doorns , rode bijkleur in blad en tak. Typisch wilde pruim. Kan eventueel best een bruikbare pruim geven hoor, nooit super, maar best aardig soms.

Geplaatst:

Ik heb hier nog vrij jonge roomse kamille, maar nu is er een plantje tussen gegroeid waarvan ik niet weet wat het is..

Wat is het?? Wie weet het..

image19851409683380.jpg

Geplaatst:

Twee soorten peper, vanwege een etiketfoutje niet wetende welke het zijn.

De eerste 2 foto's van paars/groen en knalrode (afgeplukt) puntpepertjes, licht lila bloem.

DSC0688086871409696433.JPG

DSC0688127321409696984.JPG

Drie plaatjes van de tweede soort met ronde pepers, rode en wit/lichtgroen met lila, witte bloem.

DSC0688281561409697013.JPG

DSC0688383071409697038.JPG

DSC0688454381409697111.JPG

Geplaatst:

Die bovenste lijkt op de Poinsettia die je van mij hebt en de onderste lijkt op de Marbles die je ook van mij hebt.

Geplaatst:

Dank je Erny, de poinsettia is dan van zaad dat ik van jou kreeg.

De marbles heb ik zelf gezaaid uit gekocht zaad. Had er een paar zaden van naar Stan opgestuurd, die hij gezaaid heeft. Daarvan heeft hij een paar zaailingen bij jou neergezet... (enz, enz).

Geplaatst:

geertlaurent

een distel? die zijn misschien iets minder breed van blad het is een soort kool die heel de winter oogstbaar blijft hebben ze mij op de markt verteld ze hebben de naam erbij gezegt en ik ben hem vergeten

Geplaatst:

Als ze uit zaad is, Maggy, dan is het geen eeuwig moes. Dat wordt uit stek vermeerderd. Hoewel er wat discussies over zijn, omdat enkele zaadhandelaren zaad van - wat zij ook noemen - eeuwig moes aanbieden, meen ik toch te weten dat het dan iets anders is dan "echt" eeuwig moes. Er zijn heel veel variaties in kool en koolachtige planten, vaak heel plaatselijk. Bovendien kruisen ze allemaal heel makkelijk met elkaar.

Ik heb een groene en bonte eeuwig moes staan in mijn tuin. Stekken gekregen van Jorieke123 verleden jaar. Maar de bonte die ik heb lijkt helemaal niet op de tekening van dit plantje. De mijne heeft een onregelmatige creme-witte rand rond elk groen blad.

Het plantje op de foto is zeker een kool..... maar wat of welke (kruising?)

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Ik zal het nog maar een keer vragen, er is denk ik overheen gelezen..

image19851409683380.jpg

Wat kan dit zijn?

Geplaatst:

Nee, wel gezien hoor. Denk gewoon een onkruid ? Ik zou het zo niet gelijk kunnen zeggen.

Die kool. Mijn gewoon groene ( gestekte ) eeuwige moes ziet er zo klein ook wel ongeveer zo uit. Maar ik denk dat dit hele gewone boerenkool is ?

Geplaatst:
idd heb even gegoogeld op boerenkool en er is geen twijfel mogelijk het zal boerenkool zijn
Inderdaad, als je googled op jonge boerenkool is die bijna identiek. Heb ook boerenkool staan maar die lijkt er totaal niet op
Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee, maar nu dan toch geregistreerd om jullie een vraag te stellen.

Weet iemand wat voor plant de onderstaande is?

Het is mij opgevallen dat hij enorm snel groed (elke cm tot decimeter per dag)

Lisa.

IMG_20140905_184045.jpg

Geplaatst:

Bruidssluier. Klimplant ( das wel duidelijk ja , I know ).

Latijns : Fallopia.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...