Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Aesculus pavia ziet er wel erg uit als de boom die in die tuin staat ja. Helaas dan , niet voor gebruik. Ben regelmatig in die tuin, dus had een leuke oogst kunnen rapen

Als ik het niet vergeet ga ik de volgende keer wel wat foto's maken en blad goed bekijken, voor het geval het toch een andere is.

Gek . Aesculus pavia kende ik al wel, maar meer als lage struik. Ben er nog niet helemaal zeker van.

Kleur bloei weet ik niet nee. Ja; volgend voorjaar. ( ik heb die tuin in onderhoud nu )

Geplaatst:

Je hebt 2 soorten paardenkastanjes: de witte en de rode paardenkastanje. Die op de foto is waarachijnlijk de rode paardenkastanje. Die heeft namelijk vruchten die precies daar op lijken (zonder stekels). Bovendien word de rode paardenkastanje ook niet zo groot als de witte.

Geplaatst:

@Bit, de 'Koehnei' is een stadstuin boompje/struik. En vaak meerstammig gekweekt uit de kastanjes(Ik wil dus wel wat kastanjes op de MTFD zou dat lukken ? ).

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

@ 13469 , I konw, maar nee, sorry. De gewone hollandse paardenkastanje is het zéker niet. De witte niet en ook de rode niet; die ken ik wel goed. Er zijn nogal wat soorten paardenkastanjes ( Aesculus- groep ). De Aesculus pavia kan het wel zijn, maar dacht zelf in de hoek van de Castanea's ( de tamme kastanjes ) te moeten zoeken, maar misschien zit ik daar helemaal naast. De gewone Rode Paardenkastanje is een kruising tussen de gewone Hollandse kastanje en de Aesculus pavia, en dat gaf ooit de 'gewone' rode paardenkastanje. Kwa blad de hele gewone kastanje. Dat blad heeft deze boom niet. En de boom is meerstammig en meer een lage bolle struik eigenlijk.

Maar goed. Ik zal volgende week een foto maken.

@ Stan. Ik ga even zoeken. Je mag de kastanjes hebben hoor, die ik nu hier heb. In die tuin kom ik deze week niet meer nee. ( geen stadstuin , meer een 'park' )

Geplaatst:

@ Geedee. Klopt. Maar dat zijn van zich wel weer hele grote bomen he ? Maar de zaden zijn dan weer niet giftig ( meel ) hmmm.

@ Angela. Klopt ook. Maar dit was echt geen gewoon rode kastanjeblad. Gaafrandig en puntig. en minder vingers trouwens ook , dan de witte of rode kastanje.

Geplaatst:

Ehhh. nee Die is niet gaafrandig. Ja, kniesoor die dat ziet natuurlijk, maar die is ( weliswaar heel fijntandig ( kruising tussen beiden ) getand / gezaagd.

Geplaatst:

Hallo,

Zo'n drie maanden geleden de Venus Fly-Trap geplant. Tot dusver is dit het resultaat (zie foto).

Heel apart dat het totaal niet lijkt op het plaatje van het potje en ook niet op alle andere info die ik opgezocht heb over de Venus Fly-Trap.

Wat voor plantje is dit eigenlijk dan wel?

Saskia

2014-09-30-1917611412098170.20

Geplaatst:

Paprika ? Durf het eigenlijk niet te zeggen.

Laat ik even tussendoor de kastanjeboom zien die in die tuin staat.

2014-09-29-0969321412099936.10

2014-09-29-0976231412099957.10

Geplaatst:
Hallo,

Zo'n drie maanden geleden de Venus Fly-Trap geplant. Tot dusver is dit het resultaat (zie foto).

Heel apart dat het totaal niet lijkt op het plaatje van het potje en ook niet op alle andere info die ik opgezocht heb over de Venus Fly-Trap.

Wat voor plantje is dit eigenlijk dan wel?

Saskia

2014-09-30-1917611412098170.20

zonnebloem

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Heeft een vriend bij Vreeken gekocht..het is een?..verdorie het uploaden vanaf de galerij lukt niet..omschrijving klimplant met stekelige vrucht..lichtgroen maar wordt geler..zou het een stekelige chayote kunnen zijn en kan je deze vrucht eten is de vraag?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Laat ik even tussendoor de kastanjeboom zien die in die tuin staat.

2014-09-29-0969321412099936.10

Is dus NIET gaafrandig ....op t verkeerde been staan zoeken

Haal er een vrucht uit: geen pluisje? niet eetbaar(paardekastanje)

Geplaatst:

haha. Jawel Geedee. Je bent al net zo vasthoudend ( en terecht hoor ). Ik schrok ook van de foto.... en dacht gelijk: die is dus niet gaafrandig. Lachen wel.

Nee. niet pluizig.

Geplaatst:

Dit is wat ik er over vond:

Giftig

Zaad, blad en schors zijn giftig.

Dan heb ik liever iets eetbaars in de tuin staan hoor.

Gallenoten mensch, zo bitter.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Hoi allemaal, onze buren hebben een boom in de tuin met 'vruchten' die zicht ontwikkelen tot bessen/zaden. Ik vraag me af of iemand weet wat voor boom dit is en of deze zaden kwaad kunnen voor kinderen. Zijn de vruchten/ zaden giftig?

image_zpseeb2f467.jpg

Die andere tik van mij: http://www.aqua-specials.nl

Geplaatst:

Dat lijkt me een Magnolia. Dat de vruchtten / zaden zich zó ver onwikkelen komt dacht ik niet zo vaak voor. Heeft met dit aparte jaar te maken denk ik.

Of ze giftig zijn weet ik niet, maar kun je dus makkelijk zelf even googlen: Magnolia

Echt bang voor je kid(s) bij giftige zaden hoef je meestal niet te zijn hoor. Er zijn zo ongelooflijk veel giftige tot zelfs dodelijke planten / zaden in elke tuin, als iedereen dat wist, zou er geen tuin meer zijn Gelukkig weet niemand dat. Je kinderen wat uitleggen helpt trouwens ook wel.

( overigens : ook dáár zijn topics over op ons forum )

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...