Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vanmorgen tegen mijn 16 jarige zoon mijn twijfels geuit over zijn "vleesetende" planten. Hij had een verpakking gekocht bij Action, maar wat het ook is, geen Venus Vliegenval. Het zijn zelfs 2 verschillende planten die eruit komen. Maar wat het dan wel zijn? Zoon is behoorlijk teleurgesteld, had echt gehoopt op een val voor vliegen vleesetende-plant-262961412749616.jpgvleesetende-plant132901412749629.jpg

Geplaatst:

Ja lekker Action. Ik denk aan iets Aubergine-achtigs ? Of een Datura ?

Geplaatst:

Datura? Dat is doornappel? Nee die is het niet, die heeft andere bladeren. Die groeit bij onze buren in de voortuin en tussen de tegels. En aubergine? Dat wachten we dan nog maar even af. Maar of dat nog gaat lukken, zo boven de verwarming?

En die Yakon? Ik heb eens gezocht en gelezen, het zou leuk zijn als het hem wel is. Ik heb wel een klacht ingediend bij Action. Zo kan ik ook geld verdienen

Geplaatst:

Nou ja, ik weet het dus niet Nog een lucky shot : Zonnebloem ? Zal wel niet he ?

Toch : Brugmansia dan ( heette vroeger Datura ) ? Zal ook wel niet. Maar de bladeren lijken er zeker op. Yakon ken ik echt niet uit ervaring.

Geplaatst:

Ik vind ze ook veel op de Yacon lijken.Heb div planten.

je kan ze wel even voelenof er bolletjes aan zitten aan een kluit.

even om hoog halen.Het blad is zacht met haartjes (babyzacht)

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Lijkt ook erg veel op de yakon die ik heb staan. In de pot blijft alles wat kleiner, maar zowel de aparte vorm van de stengel als van het blad, inclusief de fijne beharing op beide: yakon.

Geplaatst:

Mijn turkse buren hebben een aantal 2 meter hoge planten gerooid waaraan langwerpige knolletjes groeiden.

Ik kreeg er ook een met de melding, schillen en opeten.

Maar wat het nu precies is... geen idee.

Wie kan mij adhv onderstaande foto helpen aan de naam van deze plant2014-10-11-0918421413015194.59?

Eetbare hobbies voor de leuk. Nu ook met eigen moestuin 2014

Geplaatst:

Dank het is inderdaad een Aardpeer. Kon de gele bloemen nog zien op de composthoop.

Eetbare hobbies voor de leuk. Nu ook met eigen moestuin 2014

Geplaatst:

2e : lijkt me Caryopteris. Ga ik zo even door zoeken, want ben niet zeker.

3e is een Eleagnus ebbengi. groenblijver. heerlijk geurende bloemen, niet zo opvallend . nu.

4e zie ik niet.

Geplaatst:

Ceanothus ja ! ik kwam er echt niet op.

Die Eleagnus is dus foto 5, en plant 3.

6 is Nandina ? Ik zag het echt niet goed. Ik zag de struik veel verder weg. Maar zie nu ook die bes ja.

Geplaatst:

Foto`s uit Zweden. Van de eerste bloem heb ik zaden meegenomen.

De tweede/derde vond ik zo prachtig..een soort lely? Best wel hoog, halverwege mijn dij.

Er was ook een witte variant. Groeide aan een baai van de Oostzee.IMG761260641413224724.JPGIMG761991441413224732.JPGIMG762092061413224739.JPG

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

De lelie lijkt mij Lilium martagon ? Turkse lelie.

De 1e zie ik echt slecht. Geen stengel, geen blad. Maat ? Groeiwijze ?

Lijkt een Lamium soortje ? Lastig te zien

Of misschien bosandoorn ?

Geplaatst:

Turkse lelie zeker! Groeide daar zo in het wild

Neenee geen bosandoorn, iets gekweekt in een tuin. Hoogte tussen kuit en knie. Blad fris lichtgroen zoals op de foto. Veel stengels, plant vormt een bos die zich wel uitbreid. Zou een geweekte vorm kunnen zijn, want ik begrijp wel dat je aan die andoornen denkt.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Weet iemand deze ?

( gekregen van een mede forum-lid, maar ik weet het echt niet meer, wat het was ) Er komen nu net bloemknopjes in. Ik kom er echt niet op

2014-10-18-1725661413651709.05

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...