Bit Geplaatst: 7 mei 2017 Geplaatst: 7 mei 2017 Ik denk dat 2e Robertskruid is. (Geranium robertianum) Ik snap dat je daar aan moet denken ( rode stengels bv ), maar vergelijk de lobben van het blad, eindlob vooral, maar de rest ook wel. Tel ze en vergelijk de vorm.
iwan500 Geplaatst: 9 mei 2017 Geplaatst: 9 mei 2017 ik denk zelf dat het een appel of peer is maar ik heb geen idee want ik heb hem niet geplaatst?en let maat niet op die aalbes ernaast
speets Geplaatst: 10 mei 2017 Geplaatst: 10 mei 2017 Lijkt me eerder een walnoot. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Rogier Geplaatst: 10 mei 2017 Geplaatst: 10 mei 2017 Vermoedelijk een es. Fraxinus excelsior. Vaak bruine of zwarte (eind)knoppen zichtbaar en een wat grijsachtige bruine stam.
Bit Geplaatst: 10 mei 2017 Geplaatst: 10 mei 2017 Zoals RobO al in je gesloten topic gezegd had: Hypericum oftewel Mansbloed. Google maar eens. Later gele bloemen Fijn dat je deze plek op ons forum gevonden hebt ! Dan de boom.Nee, geen appel of peer; de anderen zeggen terecht Es. ( is wat anders dan Esdoorn hoor )Zou ook walnoot kúnnen zijn, ik ga daar soms best mee in de fout.Maar nu denk ik dus echt wel : Es
iwan500 Geplaatst: 10 mei 2017 Geplaatst: 10 mei 2017 ja maar als ik op google keek zien die planten er anders uit maar nu bij nader inzien kan het toch een hypericum zijn
oscardevos Geplaatst: 11 mei 2017 Geplaatst: 11 mei 2017 Wie kent deze plant? Het gaat om het geveerde blad (zie 2e foto)
Jorieke123 Geplaatst: 11 mei 2017 Geplaatst: 11 mei 2017 Grote pimpernel denk ik. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Bit Geplaatst: 11 mei 2017 Geplaatst: 11 mei 2017 De Kleine pimpernel. Echt. Die is vaak klein, soms helemaal niet zo klein. Het is wel diegene die nú bloeit ( aan het blad / rozet zie je het ook wel ) , de grote is echt een stuk later.
HuubvG Geplaatst: 12 mei 2017 Geplaatst: 12 mei 2017 Oke, goed dat ik even heb gewacht/te lui was om het weg te halen! Ik hou 'm in de gaten! ... Heb je deze nog staan? En weet ja al wat het is? Ik had gereageerd dat ik net zoiets had en daar heb ik nu een foto van, want hij gaat in de bloei. Ik weet niet of dit dezelfde plant is die jij hebt staan, maar wil wel graag weten wat het is (en wat dan die van jou zou zijn).
Bit Geplaatst: 12 mei 2017 Geplaatst: 12 mei 2017 Ja, en dat is het ook, maar, al lijkt het er wat op, het is een geheel andere plant dan de eerder geplaatste foto van die Zuring. ( als het een zuring is )
HuubvG Geplaatst: 12 mei 2017 Geplaatst: 12 mei 2017 Dankjewel, ik zie het verschil nu ook veel duidelijker dan toen.
henkg Geplaatst: 14 mei 2017 Geplaatst: 14 mei 2017 Deze: Is dat Akelei? Misschien de wilde? 2025_teeltlijst (.xlsx)
Bit Geplaatst: 14 mei 2017 Geplaatst: 14 mei 2017 Ja, dat is akelei. Lekker laten zaaien, krijg je alle kleurtjes uit wat er maar van te maken valt. Nee, niks wilds aan. Er bestaat ( nog ) wel de wilde, maar die is erg zeldzaam en is anders dan deze ( kleur en stand kelk )
balkontuinder Geplaatst: 14 mei 2017 Geplaatst: 14 mei 2017 Weet iemand wat dit is? Het is een wollig blad, die opkomt als rozetjes en makkelijk uit de grond te plukken zijn. Inmiddels is deze redelijk uitgegroeid en komen er lange stengels met bloemknoppen aan. Het komt overal op in de tuin, maar ik vind het er wel grappig (en vaag bekend) uitzien.
iwan500 Geplaatst: 14 mei 2017 Geplaatst: 14 mei 2017 de volkstuinhouder zij anders dat deze boom een pruim of peer was en niet een es of walnoot
Bit Geplaatst: 14 mei 2017 Geplaatst: 14 mei 2017 Jawel. Dat mag die man wel zeggen hoor, maar het is écht geen fruitboom : appel of peer. Google maar eens, welke bladeren de appel of peer of pruim heeft, of kers.Kijk ook eens bij Es. en bij Walnoot. Kijk en vergelijk. Overigens : een volkstuinder die tegen je zegt : dat is een prum of peer, weet dus ook het verschil tussen pruim en peer niet ( terwijl de verschillen tussen beide echt wel groot is )
Bit Geplaatst: 14 mei 2017 Geplaatst: 14 mei 2017 Weet iemand wat dit is? Stellaria soortje. Familie van de gewone Vogelmuur. Erg aanwezig onkruid overal.
Rogier Geplaatst: 14 mei 2017 Geplaatst: 14 mei 2017 V.w.b. de boom. Ik gok 99% zeker een Fraxinus soort of wel Es. Maak anders even foto's van de gehele boom en wat detailfoto's van de knoppen en het blad.
speets Geplaatst: 14 mei 2017 Geplaatst: 14 mei 2017 en vaag bekendKlopt, lijkt veel op een Tradescantia "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Bit Geplaatst: 14 mei 2017 Geplaatst: 14 mei 2017 @ Speets. Maar dat is onbehaard blad, groter ook , veel groter. vergelijk de kleikorrels op foto van Balkontuin. Verder zijn de bloemen van de Tradescantia in knop bol. Deze zijn puntig.Verder : stengelomvattende bladstand van de Tradescantia. Heeft die andere niet.De totale habitus is ook wel erg anders.
Aanbevolen berichten