Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?


LucV

Aanbevolen berichten

Welk onkruid is dit? Ik vecht er al een 3-tal jaar tegen onder mijn beukenhaag. Het is echt verschrikkelijk. Breidt enorm uit via een gigantisch netwerk van uitlopers. Horizontaal is het een echt kluwen van wortels, maar hier en daar gaan deze ook diep de grond in.

Helaas is mijn meer dan 120m Haag hiermee "besmet".

Meermaals per jaar ben ik uren bezig om dit te verwijderen.

Ik wil graag de naam van mijn vijand nummer 1 weten... 25c0213a865aad8778ed4b2c04ae0117.jpg08601bedc2f8eaffede9ce5f68ac8b18.jpg5a9129a408415aaecc2b1a7aa8919e7f.jpg

 

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn jongste hielp dit weekend bij vrienden de tuin aanplanten en kreeg een paar 'overschotjes' mee naar huis. Twee daarvan kan ik niet echt thuisbrengen, een plantje met uitgebloeide bloemstengel en een struikje. Iemand een idee welke planten dit zijn?

 

P118053097241491321755.JPGP118052882571491321781.JPG

P118052378671491321766.JPGP118052718171491321798.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 1e ziet er uit als een Pulmonaria, Longkruid dus, daar zijn ook ongevlekte soortjes van, deze dus ( denk ik )

2e zie ik niet gelijk. Een Hypericum ? ( Hertshooi soortje ) Zeker niet zeker. Zo vroeg in knop al ? Lijkt me eigenlijk niet hmmm...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad zuring ik heb er zelf ook last van

Leeft blijkbaar op schrale, droge, zure zandgrond. Heb zonet druppeldarm aangebracht en meteen ook maar kalk gestrooid.

 

@Jorieke: dat geeft me toch goede hoop.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de eerste inderdaad wel een soort longkruid zou kunnen zijn. Dat zal ik maar verplaatsen naar een iets vochtiger locatie (heb een waterbak die overloopt bij voldoende regen en zo een hoekje van de tuin goed vochtig houdt).

 

Het struikje zal misschien nog wat moeten groeien voor ik echt kan zien wat het is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Claudia.....nummer 2 zou sneeuwbes kunnen zijn of een jonge kamperfoelie? Niet zeker (!), maar zoek daarmee eens verder......

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand een idee welke plant(en) dit is/zijn?

 

We hebben in de tuin verschillende hagen staan, waaronder ook van onderstaande soort. Achterin de tuin staat een zelfde struik, alleen komen daar elk jaar witte bloemetjes in. Het blad van de struiken lijkt exact hetzelfde.

 

Weet iemand wat dit is? Merci!

 

IMG152168411491387646.JPG

 

IMG152038901491387653.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achterin de tuin staat een zelfde struik

Volgens mij zijn het twee verschillende struiken. Bloeit die eerste nooit?

De tweede is denk ik een spirea.

Een foto van opzij geeft meer informatie over vorm en hoogte, en ook een close up zou helpen

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2e is inderdaad een spirea hoor

1e zie ik zo niet ( phone ). Thuis kijk ik even

 

1e zie ik thuis ook nog niet. Zou best ook een spirea kunnen zijn. Steeds op het verkeerde moment gesnoeid en ze heb je geen bloei.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...