Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zijn er ook acacia soorten zonder stekels, want deze heeft nog geen stekels en als ik hem aanraak gebeurd er ook niets. Hij lijkt er wel op, maar ik weet het nog zo niet. Ik heb ook acacia's in de tuin en die hebben teerder blad, dit is bijna leerachtig.

Geplaatst:

Bovenste foto 2e blad van rechts onder de tak, dacht ik de aanzet van een stekel te zien. Vandaar. Maar kan het helemaal mis hebben. Leerachtig blad ? Tja. Weet eigenlijk niet of het dan wel acacia kan zijn. Misschien niet. Er zijn er vast meerderen die er iets beters over kunnen zeggen.

Geplaatst:

Voor de zekerheid even een opmerking tussendoor. De naam acacia kan eenvoudig verwarring opleveren.

Zie staatje hieronder.

Nederlandse naam --> Wetenschappelijke naam

Kruidje-roer-me-niet e.d. --> Mimosa

Mimosa --> Accacia

Acacia --> Robinia pseudoacacia

Geplaatst:

Ik geloof dat ik het gevonden heb het is een caesalpinia pulcherrima of de pauwenbloem. ben benieuwd of ik hem door de winter ga krijgen.Maar dat duurt nog even gelukkig.

Geplaatst:
caesalpinia pulcherrima of de pauwenbloem.

Prachtige naam, maar die is het niet, want die heeft een dubbel geveerd blad.

Die van jou is enkel geveerd. Jammer

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Heb ik er ook es 1. Zelf denk ik aan "Betonie" oid.

Stekje gekregen, topstek, van een plantje van Ezeltjuh, dit voorjaar toen ik op haar tuin was. Ze dacht zelf dat het een munt was, ik dacht toen al van niet. Ze had het over kattenkruid ook , is het ook niet.

Wat is het wel ? Zou het zelf moeten weten, maar ik kom er niet op.

De maat van de plant is niet reeël, de stek heeft weken lang stil gestaan en net an niet dood gegaan. Nu is het aan de groei.

DSCN509358041376247461.JPG

DSCN509436881376247476.JPG

DSCN509513271376247488.JPG

Geplaatst:

Nepeta cataria it is !! Thnx !!

( Waanzinnig zo'n forum met zulke leden )

Geplaatst:

weet iemand wat dit voor plantje is? Hij komt in grote mate voor in en rond onze moestuintjes:

999599_10151806634061967_1475442754_n.jpg

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst: (aangepast)

Ja Shiva, Guldenroede (Solidaga).

EDIT: pardon, Solidago

aangepast door Gast

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst: (aangepast)

Harig knopkruid idd, komt in overloed voor maar is gelukkig ook gemakkelijk met wortel en al uit te trekken ivm de oppervlakkige wortelstructuur

Edit: Het is trouwens ook een teken dat je grond voedselrijk en vochtig is (ipv arm en droog), anders komt dit knopkruid niet zo gemakkelijk op.

aangepast door Gast
Geplaatst:
Ik heb nu weer een nieuwe naam gevonden:Senna, zou die het kunnen zijn?

Ja, dat zou kunnen. De struik/boom wordt ook wel Cassia genoemd.

Weet je nog hoe de zaden er uit zagen?

Is het niet handiger om degene van wie je de zaden gekregen hebt te vragen naar de naam?

Geplaatst:
Harig knopkruid idd, komt in overloed voor maar is gelukkig ook gemakkelijk met wortel en al uit te trekken ivm de oppervlakkige wortelstructuur

Edit: Het is trouwens ook een teken dat je grond voedselrijk en vochtig is (ipv arm en droog), anders komt dit knopkruid niet zo gemakkelijk op.

Ah, dat laatste is idd precies waar ik benieuwd naar was, een goed teken dus! Ik vind het verder geen vervelend plantje, inderdaad makkelijk uit te trekken, en staat vooralsnog niet echt in de weg ofzo. Zouden er nog nuttige insecten op deze plantjes afkomen? Want dan laat ik hem voorlopig gewoon staan!

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

Ah, dat laatste is idd precies waar ik benieuwd naar was, een goed teken dus! Ik vind het verder geen vervelend plantje, inderdaad makkelijk uit te trekken, en staat vooralsnog niet echt in de weg ofzo. Zouden er nog nuttige insecten op deze plantjes afkomen? Want dan laat ik hem voorlopig gewoon staan!

Nuttige insecten zullen er vast opaf komen, maar de bloemetjes zijn erg klein om daar écht winst te behalen denk ik (Daarom dat moestuiniers veelal grote, mooie bloemenpracht zaaien ipv kleine schattige bloempjes: vanwege het vliegend spul dat het aantrekt). De beestje die er opaf komen zijn dus vooral hele kleine zweefvliegen en tsja, wil je dat ze het knopkruid verder uitzaaien? Als het eenmaal aanslaat, komt het 80cm hoog te staan hé... Ikke hoef het iig niet

Ik zaai wel korenblauwtjes en grote bloemen, daar vang ik betere helpers mee (dikke hommels, bijen, grote zweefvliegen).

Geplaatst:

Ahum, wij zitten hier op vrij arme grond, maar het knopkruid tiert hier welig. En uittrekken? Nou, dat gaat echt niet zo gemakkelijk, het breekt snel af

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...