Erny Geplaatst: 22 juni 2012 Geplaatst: 22 juni 2012 Zoveel soorten "onkruid" komen aanwaaien. Nr. 1 : Deze ziet er wel leuk uit...Is klein plantje... Nr. 2: En dan hebben we deze mini ook nog... Nr. 3: En dit zachte mini-plantje... Nr. 4: Deze begint wel erg misbruik te maken van mijn goedheid om hem ergens aan de rand te parkeren... Wordt wel erg maxi nu... Komt hier iets moois uit?
eva1986 Geplaatst: 22 juni 2012 Geplaatst: 22 juni 2012 Nr 1 heb ik ook veel uit de grond getrokken hier deze week, wat het is... Geen idee Nr 3 lijkt op prikneus (zaailing) vast plant, leuk ding familie van de anjer als ik mij niet vergis... (maar kan ook iets anders zijn hoor!) Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
appelvrouw Geplaatst: 22 juni 2012 Geplaatst: 22 juni 2012 Het lijkt erop dat nr 4 teunisbloem is(Oenothera) ik kan het niet helemaal goed zien. Spectaculaire plant voor nachtvlinders. In de avond je stoeltje pakken en de bloemen een voor een open zien gaan..kom dat zien bij ons altijd goed voor veel verwondering van nieuwe gasten... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 22 juni 2012 Geplaatst: 22 juni 2012 Naar 1 ben ik ook benieuwd. Staat hier ook. Nummer 2 lijkt op spurrie, maar net weer niet. Is nummer 3 niet zo'n plant met paarse bloemen waar je 'honing' uit zoog vroeger?4 is volgens mij ook Teunisbloem, al vertakt die bij mij nooit zo. Edit: na even zoeken denk ik ook dat nummer 3 prikneus is. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Bit Geplaatst: 22 juni 2012 Geplaatst: 22 juni 2012 (aangepast) De rest is al geraden ( hoewel die prikneus nog een grote wollige koningskaars zou kunnen zijn ook , maar ik ga ook voor prikneus ) En foto 1,2 en 3 trek ik ook bij de vleet op mijn tuin. Sla je me dood. Zo op de foto zou ik haast zeggen : lavendel ? Hahaha.. maar dat kan haast niet. Een Artemisia soortje ? 24 juni 2012 aangepast door Gast
Erny Geplaatst: 22 juni 2012 Geplaatst: 22 juni 2012 We zitten hier naast de compostbult waar iedereen z'n tuinafval terecht komt... dus het zou wat dát betreft écht van alles kunnen zijn. Nr. 4 laat ik dan in ieder geval nog even staan. En ukkie nr. 3 in ieder geval ook. Kijken wat het wordt.Nr. 2 is al weg maar was eigenlijk erg nieuwsgierig wat het dus was. Staat ook nog genoeg van.Nr. 1... laat ik ook nog even groeien en kijken of er ook nog iets bloeiends uit gaat komen... Bedankt
Erny Geplaatst: 22 juni 2012 Geplaatst: 22 juni 2012 Oh... en deze was ik nog vergeten, staat bij mijn buurmeisje die een "bijen"bloemenmix had gezaaid... Erg mooi... maar hoe heet ie? Beetje onscherp, maar dan hele plant... En deze staat ook al bij de insectentopic maar hier is de plant goed op te zien. Edit: Ik heb ondertussen mogen vernemen dat het de Phacelia tanacetifolia is. Met dank!
Jorieke123 Geplaatst: 23 juni 2012 Geplaatst: 23 juni 2012 Dat is phacelia. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 23 juni 2012 Geplaatst: 23 juni 2012 4 is volgens mij ook Teunisbloem, al vertakt die bij mij nooit zo. Ik breek bij de Teunisbloem altijd ergens begin mei de kop eruit, dan krijg je een bredere en lagere plant. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 23 juni 2012 Geplaatst: 23 juni 2012 Heb Teunis even opgezocht en herken hem zeker als plant die vorig jaar aan de rand van de compostbult heeft gebloeid. Er was iemand op het forum die toch vertelde dat de planten die je nodig hebt in je buurt komen groeien??...Uhum...Wiki zegt o.a. dit: "Inwendig is teunisbloemolie te gebruiken bij de volgende klachten: menopauze, reuma, pms, overgewicht door stofwisselingsstoornissen, hart en vaatziekten, hoge bloeddruk, astma, hooikoorts, allergieën, leverklachten door alcohol, hyperactiviteit, geïrriteerdheid, huidklachten, ontwenningsverschijnselen (alcoholisme), katers."Vooral die eerste moest ik om lachen want laat ik nou nét ondekt (1+1+1=overgang) hebben dat ik daar mee bezig ben... Verder zitten er ook nog wel wat andere raakvlakken bij... Niet dat ik nu zelf onverantwoord ga dokteren met Teunis hoor... geen zorgen.
dieuw Geplaatst: 23 juni 2012 Geplaatst: 23 juni 2012 hallo iemand enig idee wat voorn kruid dit is?zijn 3 foto's van de zelfde plant
appelvrouw Geplaatst: 23 juni 2012 Geplaatst: 23 juni 2012 Ik kan het niet zo goed zien..zijn de blaadjes een beetje dikkig (salie?) is er een geur? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Dennis29 Geplaatst: 24 juni 2012 Geplaatst: 24 juni 2012 Ja ik dacht ook aan salie maar de plant lijkt er niet op en ze zei in in haar voorstel-topic dat het niet echt geurde.
Bit Geplaatst: 24 juni 2012 Geplaatst: 24 juni 2012 Dacht ook eerst aan salie. Maar zie niet het wollige eraan. Kan het een Persicaria bistorta zijn ? ( adderwortel )vind m moeilijk
hansm Geplaatst: 24 juni 2012 Geplaatst: 24 juni 2012 Vindt het wel een coole plant, die wil ik ook als het een kruid is, hoe ben je aan die plant gekomen, gekocht gezaaid ? Players only love you when they're playing.
dieuw Geplaatst: 24 juni 2012 Geplaatst: 24 juni 2012 Hoi.tis geen salie de blad is vlezig en geurd niet echthij staat samen met munt in een bakhij was van mn pa die is overleden en heb ik zijn kruiden gekregenHeb dus nog veel meer waarvan ik niet weet wat het is
dieuw Geplaatst: 24 juni 2012 Geplaatst: 24 juni 2012 Dacht ook eerst aan salie. Maar zie niet het wollige eraan. Kan het een Persicaria bistorta zijn ? ( adderwortel )vind m moeilijk Heb adderwortel gegooglet en ut is um niet helaasbedankt voir je reactie
Volkstuingroentje Geplaatst: 24 juni 2012 Geplaatst: 24 juni 2012 Hoi Dieuw, Volgens mijn boek over kruidenplanten wordt veldzuring vaak naast munt gezet. Zou dit het kunnen zijn? je hebt namelijk veel soorten, de ene soort lijkt er wel op de andere niet. Als je de wikipedia site bekijkt en dan de middelste foto, lijkt dat er op? http://nl.wikipedia.org/wiki/VeldzuringIk doe ook maar een gok hoor.succes met je speurtocht! Recentelijk gepromoveerd tot 'Moestuingeeltje' (na 5 jaar tuinieren)/i]
Volkstuingroentje Geplaatst: 24 juni 2012 Geplaatst: 24 juni 2012 andere gok..lamsoor? Recentelijk gepromoveerd tot 'Moestuingeeltje' (na 5 jaar tuinieren)/i]
dieuw Geplaatst: 25 juni 2012 Geplaatst: 25 juni 2012 andere gok..lamsoor?Het lijkt idd erg op zuring maar ook op lamsoor het blad van het kruid is zeer sterk en oogt donzig/zacht zo voelt het ook en daarom denk ik dat het wel eens lamsoor zou kunnen zijn maar ik las op de site van google dat er eind juli paarse bloemen in komen ik ben reuze benieuwt naar wat het is de tijd zal het leren!
RvO Geplaatst: 25 juni 2012 Geplaatst: 25 juni 2012 andere gok..lamsoor?Let er even op dat de zeeaster ook wel lamsoor wordt genoemd. Dat is de soort die je bij de groenteboer koopt. Afwachten tot de bloempjes komen idd., maar ik gok van niet, want beide soorten groeien op de kwelders / schorren, in zout water dus.
meloenliefhebber Geplaatst: 1 juli 2012 Geplaatst: 1 juli 2012 wie weet wat dit voor plant is? heb hem zelg gezaaid, maar kan nu niet meer achterhalen wat het is. Alvast bedankt voor uw reactie.
Aanbevolen berichten