Geplaatst: 9 februari9 Feb Vandaag heb ik kapucijners gezaaid aan een rek. Het duurt nog wel even voor die de hoogte in schieten, ik dacht tussen de poten van het rek gewoon wat spinazie te zaaien. Maar online kees ik dat spinazie niet kan met stokbonen, heel specifiek alleen stokbonen trouwens. Kapucijners zijn ook een soort ertwen (bonen) die je aan stokken kunt telen. Kan ik beter de spinazie elders zetten en zo ja, wat kan ik wél als snelle teelt in de bak kwijt? Zo zonde niks met die ruimte te doen. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 9 februari9 Feb Ik zie hier https://www.keukenplanten.nl/zaaikalender/kapucijner juist dat spinazie en kapucijners wel goed samen gaan.
Geplaatst: 9 februari9 Feb Kapucijners zijn erwten en geen bonen. Link naar een dergelijke bewering is ook wel handig.
Geplaatst: 9 februari9 Feb Auteur Ik zag het eigenlijk overal als ik online zocht op goede buren slechte buren, Het ging mij om de vraag of kapucijners beschouwd moeten worden als bonen. Blijkbaar niet. Ik las net ergens dat bonen, ook al zijn ze ook vlinderbloemig, een fundamenteel andere familie vormen dan de erweten/peulen/kapucijners. Dat zal het verschil zijn, ik dacht ‘allemaal vlinderbloemig, dus…?’. Maar goed om te weten. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 9 februari9 Feb Auteur 48 minuten geleden, Rookie zei: dat spinazie en kapucijners wel goed samen gaan. Top, dank je! Ik weet wie er binnenkort spinazie zaait! * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 9 februari9 Feb Ik heb wel spinazie gepland staan om te zaaien. Ga dat begin maart doen. Nu is de bak nog niet gereed.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.