karin70 Geplaatst: 7 juni 2012 Share Geplaatst: 7 juni 2012 Ik ga kippen houden en wil graag noord hollands hoen. Heeft iemand hier ervaring mee en misschien tips voor me. Ook een goed adres waar ik ze vandaan zou kunnen halen is welkom.Ik heb een weitje van ca. 15 bij 12 meter voor ze. Ik vraag me af of het gras het zal houden of dat het een kale boel gaat worden. Ik wil graag 3 kippen en een haan er op gaan houden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 7 juni 2012 Share Geplaatst: 7 juni 2012 Wij hebben ze al een aantal jaren, en het zijn verdomd slimme kippen. Er zit nog heel veel 'wild' in. Maar dat merk je vooral als je meerdere rassen houdt, zoals wij. Wil je er 1 vangen; dan ben je niet zomaar klaar Rent een ander ras heel dom langs het hek op, en laat het zich in een hoek drijven? Een Noord Hollandse hoen echt niet. Die rent van het hek weg, en zorgt er voor dat je je heel sloom en stom voelt We hebben er 1 die om de haverklap over het hekje (is ook niet zo hoog) fladdert om naast het weitje te gaan scharrelen. De andere 5 dames blijven dan netjes binnen het hek. Ze leggen mooie grote eieren, maar niet echt veel ofzo. Genoeg, maar er zijn rassen die beter leggen. Wij hebben ze hier in de buurt gehaald, ik weet verder geen goed adresje ofzo. Ze zullen een gedeelte van het grasveld kaal maken. Om er te badderen, en om eten te pikken. Ze eten gras (elke kip doet dat), maar grazen het veld niet geleidelijk af. Ze laten hele stukken heel hoog en lang worden, en op andere plekken vreten ze alles wat zijn koppie uit het zand steekt. Maar ook dat is niet persé iets voor dit ras. Zeker als je het voer strooit, in plaats van in een bak geeft. Dan krabben en pikken ze er op los. De hanen zijn meestal wel echte macho's. Dus als je verder niet van plan bent om kuikens te gaan 'kweken' , dan zou ik er een hen extra bij nemen, en geen haan. Maar goed, dat moet je zelf weten natuurlijk. Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
karin70 Geplaatst: 7 juni 2012 Auteur Share Geplaatst: 7 juni 2012 Ik ben van plan een soort zandhoekje te maken waar ze dan een stofbad kunnen nemen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 7 juni 2012 Share Geplaatst: 7 juni 2012 Dat is super, al vrees ik dat ze toch een andere plek uit zullen kiezen Maar dat moet uitwijzen. Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 7 juni 2012 Share Geplaatst: 7 juni 2012 Als ik ruimte had en ook af en toe wat zou kunnen fokken ging ik voor een zeldzaam hoender ras,prachtige soorten http://www.szh.nl/index.php?id=55,0,0,1,0,0Denk dat waneer je je serieus inschrijft ze je ook helpen aan raszuivere jonge dieren. Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.