De Bloeierij Geplaatst: 21 februari Geplaatst: 21 februari Hoi! Wij zijn halverwege januari begonnen met onze pepers in de propogator voor de eerste keer! Nu groeien ze lekker goed, maar ik ben bang dat ze over een paar weken te hoog zijn en dus niet meer passen. Ik heb naar verhogingen gekeken, maar die zijn erg duur. Daarbij is het volgens mij ook niet echt standaart om dat te doen? Wij hebben een redelijk koud huis, dus ik ben bang dat we niet zomaar de bak eraf kunnen halen in de lente. Iemand goede tips? Bijgevoegd een foto met de situatie nu. Quote
Dahli Geplaatst: 21 februari Geplaatst: 21 februari Waarom zou je die kap erover heen laten? Zo te zien hangt je verlichting er los boven. Ik zou gewoon de kap weghalen. Hier gaat de kap er af als de kiemplanten boven zijn en staan ze er zo bij (straks gaan de lampen aan): Quote
De Bloeierij Geplaatst: 21 februari Auteur Geplaatst: 21 februari Hoi Dahli, Is jou bak wel verwarmd? Verdwijnt dan niet alle warmte? (Al is die natuurlijk vanuit de onderkant verwarmt). Wij hebben wel echt een koud huis zonder cv. De propagator is de de afgelopen dagen met de vrieskou onder de 15 graden gedaald, terwijl die wel aan stond (te laag blijkbaar). Maar ik zou natuurlijk de kap eraf kunnen halen en m snachts warmer zetten als het zo werkt. Quote
Dahli Geplaatst: 21 februari Geplaatst: 21 februari (aangepast) Ha @De Bloeierij, Nee, ik heb geen verwarming in de bak. Ze staan in de vensterbank, wel boven een radiator. De verwarming gaat hier halverwege de avond wel naar 15 graden (overdag staat de verwarming op 19 graden). Dus ‘s nachts wordt het ook echt niet warmer dan dat. Maar jij kunt natuurlijk gewoon je verwarming onder de bak aan laten staan. Ik denk echt niet dat de plantjes het dan zonder kap niet overleven 😊. 21 februari aangepast door Dahli Quote
De Bloeierij Geplaatst: 21 februari Auteur Geplaatst: 21 februari Ok, gaan we dat gewoon proberen! Dankjewel! 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.