Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

augurken- en komkommerteelt hetzelfde?


pet

Aanbevolen berichten

Ik wil voor de zekerheid nog graag wat tips over hoe je augurken het best teelt.

Gaat dat hetzelfde als met komkommers?

Ik teel ze nu aan draden in de kas. Ze staan in grote potten met potgrond. Met de komkommers haalde ik vorig jaar bij de eerste oksels de bloemetjes en zijscheuten weg, zodat ze eerst wat groter konden groeien. Daarna haalde ik de zijscheuten weg maar liet de komkommertjes uitgroeien. Ik haalde eerst ook de mannelijke bloemen weg, omdat komkommers onbevrucht moesten blijven, maar ben daar later mee gestopt. Ik las daar allemaal tegenstrijdig advies over.

Toen de komkommerplanten het dak van de kas bereikt hadden heb ik ze getopt en twee zijscheuten verder geleid.

 

Is dit de goede manier? En kan ik dat ook bij augurken toepassen?

Hebben jullie verder nog tips voor een succesvolle teelt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de komkommers doe je het in mijn ogen goed, ik doe het nml. ook zo. Augurken teel ikzelf niet maar het lijkt mij dat er geen verschil zit in de teeltwijze.

Ik heb de komkommers (en tomaten) in emmers van 12 ltr. staan op plantschotels. Als ik ze water geef controleer ik na een half uur of er wat water op de schotels staat. Zoniet krijgen ze er nog wat water bij. Zo weet ik dat ze voldoende hebben en dat het tot onder aan de emmer gekomen is.

2e voordeel is dat restzouten zo worden uitgespoeld.

Nu kom ik op het volgende: elke maand worden ze bijgemest met kunstmest. De eerste keer is dat NPK 12-10-18, de keer daarop een mengsel van 2 delen 12-10-18 en 1 deel Patentkali om zo de verhouding ten gunste van K te verhogen en daarna alleen nog maar Patentkali i.v.m. de vruchtvorming.

met vriendelijke groet, Rubo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...