Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

In 2013-2019 heb ik me heerlijk bezig gehouden op het forum, in de tuin(en), met het brouwen en bakken, verwerken van de oogst... En toen kwam een baan verder weg voor meer uren (2018), een klushuis (2019), 2 kinderen (2019) en (2023). De volkstuin overgedragen, ik was te druk met andere dingen. 

Heb nog wel halfslachtig pogingen gedaan in eigen tuin hoor, maar consistentie was er niet. Ik mis het, ik ben gewoon een veel leukere ik als ik lekker kan keuteren en wroeten, en kan kletsen over moestuinieren.

Gelukkig zijn we na de verhuizing snel begonnen met het overhoop halen van de bestaande tuin (1000m2). Nieuwe paden en terrassen, vijver gegraven, veel struiken en planten van elders gehuisvest, flink gestekt en gezaaid. Daar plukken we nu 5 jaar later de vruchten van 🍓

En er is een stuk van ~8 x 8 meter omheinde moestuin voor mij gereserveerd, nu nog kaal maar klaar voor gebruik.

Na een valse start vorig jaar wil ik er dit jaar echt voor gaan. Ik heb twee kleine helpers erbij om te wieden, planten, zaaien en gieten, komt helemaal goed

Wat er al in de grote tuin staat, (ongemerkt nog best een verzameling geworden, veel nog jonge aanplant):

Appel 3x

Peer

Pruim

Kers 2x

Vijg

Kwee

Hazelaar (10x)

Walnoot

Chinese kornoelje

Gele kornoelje (10x)

Rode en zwarte bessen 10x

Appelbes 2x

Braam 6x

Taybes 1x

Wijnbes 1x

Druif 3x

Framboos: geel, rood, herfst en zomer.

Blauwe bessen 3x

Sierkwee 3x

Aardbeiplantjes

Daslook

Olifantenknoflook

Kruiden

+ veel bloemen en vaste planten, klimmers, bloeiende struiken en rozen.

20250324_131911.jpg

aangepast door SuusP
  • Like 10

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Dat klinkt als een heerlijk grote tuin!

En daar in werken, samen met je twee moestuinierders-in-de-dop, gaat dat vast helemaal goed komen!

• Like 1
Geplaatst:

Wat een hoop lekkere fruitbomen heb je. Veel plezier ermee. Helaas kan het bij ons niet geplant worden, te weinig zon en te weinig plek omdat er al tig rozen e.d. staan in ons huurhuis.

Geplaatst:

Hee Suus ! :P Onze Excelqueen. 🤓 

Wat een veranderingen (er zijn duidelijk bij jou wat zaadjes geplant gezien de uitkomst...  :grin:) en wat een geweldige tuin.

Leuk dat je er weer bent.

Geplaatst:

Welkom terug! Wat een prachtige tuin met heerlijke fruit struiken en bomen. Dat is al lekker genieten. En nu ook nog andere groentes zaaien. Veel plezier met (moes)tuinieren! 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...