SuusP Geplaatst: 24 maart Geplaatst: 24 maart (aangepast) In 2013-2019 heb ik me heerlijk bezig gehouden op het forum, in de tuin(en), met het brouwen en bakken, verwerken van de oogst... En toen kwam een baan verder weg voor meer uren (2018), een klushuis (2019), 2 kinderen (2019) en (2023). De volkstuin overgedragen, ik was te druk met andere dingen. Heb nog wel halfslachtig pogingen gedaan in eigen tuin hoor, maar consistentie was er niet. Ik mis het, ik ben gewoon een veel leukere ik als ik lekker kan keuteren en wroeten, en kan kletsen over moestuinieren. Gelukkig zijn we na de verhuizing snel begonnen met het overhoop halen van de bestaande tuin (1000m2). Nieuwe paden en terrassen, vijver gegraven, veel struiken en planten van elders gehuisvest, flink gestekt en gezaaid. Daar plukken we nu 5 jaar later de vruchten van 🍓 En er is een stuk van ~8 x 8 meter omheinde moestuin voor mij gereserveerd, nu nog kaal maar klaar voor gebruik. Na een valse start vorig jaar wil ik er dit jaar echt voor gaan. Ik heb twee kleine helpers erbij om te wieden, planten, zaaien en gieten, komt helemaal goed Wat er al in de grote tuin staat, (ongemerkt nog best een verzameling geworden, veel nog jonge aanplant): Appel 3x Peer Pruim Kers 2x Vijg Kwee Hazelaar (10x) Walnoot Chinese kornoelje Gele kornoelje (10x) Rode en zwarte bessen 10x Appelbes 2x Braam 6x Taybes 1x Wijnbes 1x Druif 3x Framboos: geel, rood, herfst en zomer. Blauwe bessen 3x Sierkwee 3x Aardbeiplantjes Daslook Olifantenknoflook Kruiden + veel bloemen en vaste planten, klimmers, bloeiende struiken en rozen. 25 maart aangepast door SuusP 10 Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Rookie Geplaatst: 24 maart Geplaatst: 24 maart Dat klinkt als een heerlijk grote tuin! En daar in werken, samen met je twee moestuinierders-in-de-dop, gaat dat vast helemaal goed komen! 1 Quote
SuusP Geplaatst: 24 maart Auteur Geplaatst: 24 maart Het is hier inderdaad heerlijk! Hoef me buiten echt nooit te vervelen. 2 Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Tanja65 Geplaatst: 24 maart Geplaatst: 24 maart Klinkt geweldig! Veel plezier! Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
appelvrouw Geplaatst: 24 maart Geplaatst: 24 maart Re-Bonjour Suus👋 Mooie verzameling heb je nu al aan boompjes en bessen, heerlijk. Een mooi seizoen gewenst! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Petrasmoestuin Geplaatst: 24 maart Geplaatst: 24 maart Wat een hoop lekkere fruitbomen heb je. Veel plezier ermee. Helaas kan het bij ons niet geplant worden, te weinig zon en te weinig plek omdat er al tig rozen e.d. staan in ons huurhuis. Quote
Mellie Geplaatst: 25 maart Geplaatst: 25 maart Ziet er goed en en het klinkt als druk, maar heerlijk! Mooie grote tuin en helpende handjes. Dat komt helemaal goed! Quote
Erny Geplaatst: 25 maart Geplaatst: 25 maart Hee Suus ! Onze Excelqueen. 🤓 Wat een veranderingen (er zijn duidelijk bij jou wat zaadjes geplant gezien de uitkomst... ) en wat een geweldige tuin. Leuk dat je er weer bent. Quote
Gitta Geplaatst: 25 maart Geplaatst: 25 maart Welkom terug! Wat een prachtige tuin met heerlijke fruit struiken en bomen. Dat is al lekker genieten. En nu ook nog andere groentes zaaien. Veel plezier met (moes)tuinieren! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 28 maart Geplaatst: 28 maart Welkom terug! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Hopmarjanneke Geplaatst: 3 april Geplaatst: 3 april Welkom terug dan maar! Dat ziet er al heel veelbelovend uit. Succes met het uitbouwen! Quote Trotse moeder van 2 puberdochters en semi-beginnend moestuinierster.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.