Tanja65 Geplaatst: 28 maart Geplaatst: 28 maart Hier op de moestuin hebben buren hun grote laurier gesnoeid. Rigoreus, mag ik wel zeggen. De hele mesthoop die we hebben aan het begin van het complex ligt nu vol met takken prachtige laurier. Het doet gewoon pijn aan mijn ogen dat dat daar gaat liggen vergaan (als je weet wat een zakje laurier in de winkel kost, brrrr). Ik heb een emmer vol takken meegenomen, en vele andere moestuinierders hebben dat ook al gedaan. En nog steeds ligt er heel veel. Doe ik mensen plezier met wat laurier? Ik kan wel extra wat meenemen, en op zolder ophangen. En dan de dag voor de MTFD de blaadjes er afhalen en in zakjes doen. Het is dan half gedroogd, twee weken is te kort voor echt droog, dus thuis moet je het dan zelf wel (na)drogen. Ik ga niet al die takken meenemen 😜. Als er voldoende belangstelling is, neem ik morgen extra laurier mee. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Arja Geplaatst: 28 maart Geplaatst: 28 maart Kun je laurier gewoon aan de lucht drogen? Of moet het in een droger of oven oid? 1 Quote
redzebra Geplaatst: 28 maart Geplaatst: 28 maart @Tanja65 bijzonder, die blaadjes zijn inderdaad niet goedkoop in de winkel, je kan ze gewoon drogen aan de lucht maar vers is eigenlijk nog beter. Ik heb een boompje in pot van 18 jaar, ik dacht altijd mijn beste investering ooit en ben er ook voorzichtig op in de winter ( vervriest bij -5), gemiddeld worden hier 4 a 5 blaadjes per week verbruikt. 1 Quote
Tanja65 Geplaatst: 28 maart Auteur Geplaatst: 28 maart 32 minuten geleden, Arja zei: Kun je laurier gewoon aan de lucht drogen? Of moet het in een droger of oven oid? Beide kan. In de oven of voedseldroger gaat uiteraard sneller. Ook makkelijker met losse blaadjes. Want ik zie niet echt zitten alle takken mee te slepen. Ik heb hier nu een aantal bosjes al boven op zolder net opgehangen, en de blaadjes die ik van de onderkant moet afhalen om bosjes te kunnen maken zijn al een hele bakplaat vol! Straks als de oven wat is afgekoeld van het eten, gaat deze in de oven. Maar als er veel belangstelling is haal ik morgen nog wat extra takken. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Tanja65 Geplaatst: 28 maart Auteur Geplaatst: 28 maart @redzebra wij gebruiken ze ook het liefst vers van ons boompje. Maar dat is maar een klein boompje en in de winter wil ik die niet aandoen dat wij haar staan te snoeien (al schijnt het wel te kunnen). En eigenlijk is een jong boompje ook niet zo geschikt voor blaadjes, hoe donkerder het blad, hoe meer smaak. Dit is een mooie extra voorraad. En lekker uitdelen ook. Helaas vlak voor de MTFD, ik krijg ze niet meer allemaal droog. 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Arja Geplaatst: 28 maart Geplaatst: 28 maart Als het niet te veel gedoe voor jou is wil ik wel wat blaadjes. Quote
Lia56 Geplaatst: 28 maart Geplaatst: 28 maart Wij hadden hier een struik van 3x3m, nu gesnoeid zodat er weer verse takken/bladeren aan komen. Ding groeit als een tierelier. Genoeg blaadjes voor een heel dorp. Kan er nog meenemen als iemand dat wilt, zijn tot morgen nog in Frankrijk Quote
Tanja65 Geplaatst: 28 maart Auteur Geplaatst: 28 maart 1 uur geleden, Arja zei: Als het niet te veel gedoe voor jou is Oeh zeg, wie moet er nu niet zeuren? 😜. Ik neem met alle liefde voor je mee. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Gitta Geplaatst: 1 april Geplaatst: 1 april Als het niet teveel moeite is aak ik graag gebruik van je aanbod @Tanja65. Tenzij er niks meer over is. Ik ben natuurlijk vrij laat met reageren. Maar had dit weekend zeer weinig tijd ivm de musical. 1 Quote
Tanja65 Geplaatst: 1 april Auteur Geplaatst: 1 april Geen probleem Gitta en er is echt een heleboel. Vanmiddag mijn overbuurvrouw ook blij gemaakt met een potje vol. 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.