Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Meloen vergeten te snoeien


Lisa

Aanbevolen berichten

Ik ben dit jaar heel slim geweest en compleet vergeten om de meloenplanten die ik heb staan te snoeien, waardoor nu de structuur ver te zoeken is .

Ik heb hieronder foto's staan van de planten, het zijn drie verschillende soorten die allemaal kleine meloentjes geven (ongeveer 1 kg per stuk). Hopelijk kan iemand me vertellen welke takken ik het beste kan weghalen.

Ik weet trouwens dat de eerste twee in te kleine potten zitten, daar wordt aan gewerkt. Ze staan overigens ook gewoon in de kas, ik had ze alleen buiten gezet om een betere foto te maken.

 

Plant 1

 

img156895741339680607.JPG

 

Plant 2

img157211401339680611.JPGimg157393851339680614.JPGimg157426181339680617.JPG

 

Plant 3

 

 

img157592451339680621.JPGimg157998001339680623.JPGimg158142231339680626.JPG

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oei, das wa anders.

 

Je kan 2 dingen.

 

Gewoon niks en de boel zo laten, snoeien is alleen in feite om sneller vruchten te hebben.

En in ons klimaat is dat soms nodig, een 2de zetting met rijping is niet elk jaar te halen.

 

Of ze snoeien, is niet zo moeilijk eigenlijk.

De plant zeer goed bekijken vanuit de grond komende stengel, die is het dikste.

Je telt de 2 eerste echte bladeren en knipt deze daar achter af.

 

Nu heb je 1 of 2 zijscheuten vanuit de bladoksels, de mooiste-stevigste-langste behoud je, de andere knip je ook weg.

 

Je kan ook de 2 zijscheuten behouden en deze naar boven leiden, is te zien hoeveel hoogte je hebt ter beschikking.

 

Ik gebruik 1 scheut, heb hoogte genoeg.

 

De vrouwelijke vruchten komen op de zijscheuten van de zijscheuten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...