Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

experimenteren met kruiden

verhoeven

Aanbevolen berichten

hallo, ik zat hier zo eens te lezen, hier en daar. en dat bracht mij op een leuk idee om uit te probeeren, ik had in mijn kruidenrek in de keuken nog wat zaad kruiden staan (heel). waaronder: karwijzaad, rozemarijn, en tijm.

even een potje genomen, die ik nog had staan in de opslag, voor pot kwekerijen, en beetje aarden van de tuin gehaald, ook wat wormpjes mee genomen, maar dat geef niet, die doen alleem maar goeds. de kruiden, willekeurig door elkaar heen gedaan, en aarde.

en lekker warm in huis op de vesterbank gezet, waar ik veel zon heb. kortom warm en zon. ik ga er vanuit dat ik deze weinig water moet geven, maar zoals ik al zij, is dit een experiment, en de eerste keer datik voor kruiden kiest.

ja ik weet ook, aangezien ik alles door elkaar hebt gegooid niet prissies meer wat er op komd, dit heb ik dan ook bewust gedaan, omdat het een experiment is en de eerste keer, wat ervan op komd, ga ik dan ook een speceale kruidenmix naam geven en van maken, waarbij ik wel de namen noteerd van de soorten gemixte kruiden.

als deze goed gaat slagen, en wat meer ervaren gaat worden, ga ik meer schijden en verder erop in.

dit is nog een proef, en leermoment.

maar wie heeft ervaring met dit soort en welligt anderen kruiden, te kweken. wand ook leren is een hobby, en doe ik graag.

ene hoeveel keer kan ik deze kruiden water geven, en wat is de beste manier.

groetjes kevin verhoeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, het is natuurlijk een experiment he ? Dus ik zou zeggen: gewoon proberen en kijken of het lukt. Lukt iets niet, kun je je de vraag stellen: waarom zou het niet lukken.

Lukt het wél hoef je je die vraag niet te stellen want dan is het gelukt.

Als tip voor je experiment zou ik kunnen meegeven dat de zaadjes van de kruiden niet te droog mogen, dan gebeurt er niet veel. Vooral op de vensterbank in de warmte en zon, droogt zo'n bakje met zaad wel erg uit he ? En de wormpjes gaan zo wie so wel dood dan , die bakken niet graag. Maar dat geeft niet ( wel voor de wormen natuurlijk ) want wormen in zaadbakje helpt niks.

fotootje erbij helpt trouwens beoordelen of alles er goed bij staat. succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...