Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Oranje eitjes op stengel rabarber een probleem?


Kruidje

Aanbevolen berichten

Ik heb ze gezien op de aardappels en ik vermoed dat ze van Coloradokevers zijn. Ik pluk ze dan ook weg. Ze zijn ook hier bijna lichtgevend oranje. Google eens op eitjes coloradokever (afbeeldingen) ik deed dat nu net ook en zie dat deze kever inderdad fel oranje eieren legt. Maar of ze dat ook op rabarber doen?

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

jawel. Het is meer een gedachte. Recht op de stengel staan ook de "haren` of eerder bijna stekels op de stengels. Die zijn misschien beroest ? Ik roep maar wat hoor ( hou dan gewoon je mond ) . Omdat rabarber nou niet echt een ei-afzet-ding is. Niet echt dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was van plan om een foto met de andere camera te maken. Alleen was er geen een ei meer over! Denk opgegeten door iemand anders (of door de bewoners?). Ik ga er van uit dat het lieveheersbeestjes eitjes waren. De lieveheersbeestjes zitten continue te paren op de bladeren van de rabarber.

 

Met andere woorden: ik was te laat!

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...