Lifang Geplaatst: 22 april Geplaatst: 22 april Tomaten binnen gekweekt, af en toe buiten met het mooie weer, afgelopen week s'nachts binnen bij 17 graden. Nu overgezet in grotere pot, kan ik deze nu buiten zetten en laten staan, wel in een bak afgeschermd met plastic en een glasplaat erop?? De temp. is hier gem. 15 graden overdag en nacht 6 gr. Bij vorst uiteraard naar binnen. Of is de overgang toch te groot???? Quote
ElkeV80 Geplaatst: 23 april Geplaatst: 23 april Overdag beschut buiten zetten en 's nachts weer binnen halen, lijkt me toch veiliger voorlopig. Quote
MSDG Geplaatst: 23 april Geplaatst: 23 april 's Nachts binnen halen, geloof dat onder de 10 graden de groei stil kan vallen en dat wil je niet hebben. Voorzichtig laten wennen aan geleidelijk meer direct zonlicht. Opletten dat de wind de plantjes ook zeer snel doet uitdrogen in het begin. Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Lifang Geplaatst: 23 april Auteur Geplaatst: 23 april Oke, jammer, maar ik had dit antwoord eigenlijk wel verwacht, En ja ik let goed op het vochtgehalte. Bedankt. Quote
driepinter Geplaatst: 23 april Geplaatst: 23 april Ik heb zojuist een stuk of wat plantjes vanaf kantoor weggehaald, overgepot in P9 potjes en op het tafeltje in mijn kasje neergezet. Dit weekend verwacht men nog een dipje in de nachttemperatuur van iets van 6 graden, maar daarna een graad of 10 in de komende 2 weken '-nachts. Het is momenteel niet erg zonnig dus niet al te warm in de kas, en ik ga er vanuit dat het ''s-nachts in de kas ook wel iets milder is dan buiten, en ze hebben meer licht zo. En dan kijk ik in het weekend wel weer verder of ik ze in de grond zet of nog niet. 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.