Petrasmoestuin Posted May 3 Posted May 3 (edited) Ik heb weer een poging gedaan Chinese bieslook voor te zaaien en dan zie ik deze witte sprieten. Zijn dat zaaiingen if is het vocht, een soort paddestoeltje? Vorig jaar ook direct gezaaid, duurde maanden en zag hele kleine puntjes. Ik heb het toen weggehaald en wat anders gezaaid. Voordat ik de bak wou omscheppen zag ik opeens langere griene steeltjes staan. Niet veel, want ik had alles weggehaald. Er zat denk ik nog wat onder de aarde. Sorry, de foto weer op zijn kop. Maar ik kan het op de telefoon niet aanpassen. Edited May 3 by Petrasmoestuin Quote
Arja Posted May 3 Posted May 3 Wat daar opkomt lijkt me een schimmel. Te nat gehouden denk ik. Hier meer over Bieslook. En ook over Bieslook zaaien. Quote
Gitta Posted May 4 Posted May 4 Dit is zeker geen chinese bieslook. Dat zijn hele kleine dunne sprietjes, net als bij de lenteui. Heb je vorig jaar ook het test pakket van de mm gehad met de stengelui/lenteui en deze ook gezaaid? Zo moeten ze er uit zien. Quote
Petrasmoestuin Posted May 4 Author Posted May 4 Ja ik weet hoe ze eruit zien. Ik kwam de sprietjes tegen voor het omscheppen, die kwamen opeens op en die heb ik laten staan (geen foto gemaakt, staat onder gordijn). Off-topic @Gitta dit is de stengelui/lenteui nu, die ik opnieuw heb gezaaid. Heel veel wat vorig jaar niet goed gaat, gaat nu super. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik alles ruim zaai en dat dat misschien ook de reden is. Ze doen nu een wedstrijdje van wie het eerst opkomt en het hoogst wordt. Maar wat er onder de grond zit, moet ik natuurlijk nog zien.😂 1 Quote
Dashbro Posted May 4 Posted May 4 De sprietjes die je ziet zijn de steeltjes van paddestoelen, de hoeden liggen in het andere potje. Ze groeien soms zo snel dat ze al vergaan voor je ze ziet. Hier ook chinese bieslook, vond ze lastig kiemen maar als ze eenmaal gaan zijn ze ook redelijk winterhard. Buiten zaaien en wat dieper zetten zodra ze opkwamen werkte hier het best. 1 Quote
Arja Posted May 4 Posted May 4 Ik heb in mijn kruidentuin chinese bieslook staan, maar ik vind hem lang niet zo lekker als de gewone. Voor nu mag hij blijven staan, vlak voor de volgende mtfd zal ik hem uitgraven en oppotten voor de weggeef. 2 Quote
Gitta Posted May 8 Posted May 8 Op 4-5-2025 om 10:34, Petrasmoestuin zei: @Gitta dit is de stengelui/lenteui nu, die ik opnieuw heb gezaaid. Zo zien ze er bij mij ook uit. Ik heb dit jaar ook ruim gezaaid. Gewoon omdat het kan. Maar dat heb ik gedaan omdat ik er meer wil dan vorig jaar. 1 Quote
Recommended Posts