Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Goedendag,

Ik heb echt super heerlijke zomer frambozen maar ben nog op zoek naar een herfst framboos.

Na veel speurwerk kwam ik op de POLKA framboos uit maar die zijn nergens te krijgen vorig jaar ook al niet.

Tuincentrum in en uit online uitverkocht ,......

Heeft iemand deze in de tuin staan? en wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Mocht ik een stekje kunnen krijgen dan zou dat nog mooier zijn.

Ik hoor graag van jullie

Geplaatst:

Lekker hoor, de polka-framboos. Ik oogst er meestal van grofweg tussen 15 augustus en 1 oktober. De smaak is voller in een zonnige nazomer, bij gebrek aan zon wordt de smaak vlakker. Dat is tegen 1 oktober vaak ook het geval.

Voordeel van herfstframbozen is dat er geen frambozenkevers en hun rupsjes in komen.

Wat verkrijgbaarheid betreft: ik vraag me af of je op het goede moment zoekt. Ik heb in maart heel veel zwerfspruiten afgestoken en die had ik toen naar Zuid-Holland kunnen sturen. Dat stadium is nu voorbij (maar volgend jaar maart mag je me een PB sturen als je dan nog niets hebt). 

De mijne heb ik destijds begin november gekocht en geplant, bij een kweker in de buurt.

En op fruitbomen.net zie ik dat daar de Polka's vanaf augustus weer verkrijgbaar zijn. Misschien dat @Frank Houweling van dat bedrijf advies kan geven over de goede tijd om ze aan te schaffen?

Succes er mee!

Geplaatst:

Klopt, we zijn ze nu weer aan het opkweken (van de week opgepot) en augustus zijn ze zeker weer klaar voor de verkoop. Misschien zelfs iets eerder, als het weer mee zit.

Ik heb ze vorig jaar van augustus t/m ca december gehad, en ook in maart een kleiner aantal. Maar het is inderdaad niet een ras die ik jaarrond op voorraad heb :)

image.thumb.jpeg.bd4118445d2ee11b3db02202265f70c0.jpeg

Vorige week nog een stektray, maar inmiddels staan ze in 2L potten te groeien

aangepast door Frank Houweling
Foto toegevoegd

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Geplaatst:
  • Auteur

Bedankt voor jullie reacties dan zal ik nog even geduld moeten hebben :) 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic