Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Onze leverancier van de forum software heeft een grote update klaargezet. We updaten het forum op woensdag 11 juni, eind van de ochtend. Tijdens de update staat het forum in onderhoudsmodus en kun je het forum niet bezoeken of gebruiken. We verwachten dat het forum max 1a2 uur niet beschikbaar is. Daarna zetten we het forum live en passen we de laatste dingen aan.

Wat ga je er van merken?
Van de software update ga je wat betreft functionaliteit weinig merken. De meeste aanpassingen zitten onder de motorkap. Wel hebben we er voor gekozen om onze layout opnieuw op te bouwen, zodat we optimaal gebruik maken van de (technische) wijzigingen binnen de software. De layout heeft nog steeds ons vertrouwende kleurenpalet en uiteraard de gemengde sla achtergrondfoto (zichtbaar op grotere beeldschermen). Het verschil met de huidige layout is dat sommige knoppen of functies net even op een andere plek zitten. Onze ervaring tijdens het testen was dat dit snel went.

Inloggen na de software update
Zoals eerder aangekondigd kun je vanaf 1 juni 2025 niet meer inloggen door gebruik te maken van je schermnaam, maar moet je inloggen met je email adres. Dit is het email adres dat je gebruikt hebt bij registratie op het forum. Vanaf 1 juni 2025 kun je niet meer inloggen door gebruik te maken van je schermnaam, maar moet je inloggen met je email adres. Dit is het email adres dat je gebruikt hebt bij registratie op het forum. Lees meer. Na de update moet je mogelijk opnieuw inloggen.

Als je problemen ondervindt met de nieuwe website, kan je deze na de update in dit topic plaatsen.

Geplaatst:

Zoals Jorg heeft aangekondigd gaan we (ik) morgen het forum een grote ugraden geven. Het forum zal dan rond 11uur max 2uurtjes niet meer beschikbaar zijn.

Graag zien we de feedback later in de middag of de dagen erna tegemoed. Ik heb tevens de dagen na de update leeg gehouden van afspraken, zodat als er toch nog puntjes op de i gezet moeten worden ik deze meteen kan oppakken.

Geplaatst:

Nou, alles werkt hier, volgens mij. In ieder geval op de tablet. Dat is dan snel gedaan 👍

Geplaatst:

Lijkt prima te werken @rorror !

Heb overigens hier niet opnieuw in hoeven loggen.

Geplaatst:

Het is gelukkig allemaal voorspoedig verlopen.

95% van de upgrade is nu gebeurd.

De overige 5% is controle + wat engelse teksten van forumsoftware vertalen naar het Nederlands.

Mochten jullie dingen tegen komen wat niet goed werkt, of feedback hebben. Laat het ons weten.

Geplaatst:

Ik mis mijn vertrouwde beginpagina met rechts een kader daarin de laatste berichten en daaronder de laatste seizoensupdates. Kan ik dat zelf opnieuw instellen?

Nieuwe pagina seizoensupdates ziet er leuk uit zo!

aangepast door appelvrouw

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Net de pagina op de mobiele website geopend op de telefoon. Zoals gewoonlijk de pagina met ongelezen topics.

De balk aan de onderkant is nu groen ipv grijs, en er is een knop bijgekomen.

Ook het moment van geplaatste berichten is niet meer statisch maar de tijd loopt als het ware door (geplaatst ... minuten (of uren)).

Geplaatst:

Ziet er allemaal goed uit, ik moet nog even wat rondklikken om te zien of er nog wat anders kan/moet.

Ik zie net dat er een nieuw bericht komt terwijl ik nog zit te typen (kreeg je eerder zo'n zwart 'ballonnetje' voor in beeld)

Geplaatst:
Zojuist, acpronk zei:

Net de pagina op de mobiele website geopend op de telefoon. Zoals gewoonlijk de pagina met ongelezen topics.

De balk aan de onderkant is nu groen ipv grijs, en er is een knop bijgekomen.

Ook het moment van geplaatste berichten is niet meer statisch maar de tijd loopt als het ware door (geplaatst ... minuten (of uren)).

Kan je me een printscreen geven over elk punt?

Geplaatst:

"Ongelezen" staat nu alleen nog maar in het menu "activiteiten" en niet meer in de balk bovenaan, zodat het direct aanklikbaar is.

Blijft dat zo?

Dan moet ik er maar aan wennen...

En als je de lijst "ongelezen" krijgt, stand er eerst een sterretje bij de topics waar je zelf aan deel nam.

Nu staat er én een sterretje én je avatar bij.

Nu vind ik mijn avatar wel mooi maar dit zo dubbelop is wel erg "in your face"....

Geplaatst:
  1. 3 minuten geleden, Rookie zei:

"Ongelezen" staat nu alleen nog maar in het menu "activiteiten" en niet meer in de balk bovenaan, zodat het direct aanklikbaar is.

Blijft dat zo?

Staat nog wel in de balk, maar is het is het meest Rechter Icoontje geworden.

image.png

Geplaatst:
17 minuten geleden, rorror zei:

Kan je me een printscreen geven over elk punt?

Liken kun je wel op de mobiele website.

De mijne versprong toen van 2 naar 4 minuten, de jouwe van

Screenshot_20250611_134941_Chrome.jpg1 naar 2.

Geplaatst:

In de nieuwe software was het niet meer mogelijk om de navigatie op mobiel op de zelfde manier te doen, maar ging via een nieuw menu.

Tevens is de website meer "responsive" geworden. Zoals je ziet met de het verspringen van de bericht tijden. Of zoals Jorieke opmerkte dat er plots een melding kwam dat er een nieuw bericht was geplaatst.

Sommige dingen zullen wel even wennen worden.

Geplaatst:
1 uur geleden, rorror zei:

op wat voor apparaat bekijk je het

iPad

DD7AF5AB-64C8-4C87-ADAD-80AECBCBCC56.png

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Een van mijn zelf ingestelde streams werkt niet meer. Ik denk dat ik deze met de update niet meer nodig heb dus voor mij geen belangrijk puntje.

Schermafbeelding 2025-06-11 151541.png
Bij de post van appelvrouw vind ik de melding van het aanpassen nogal overheersend over de tekst.

Geplaatst:

@loes

Ik kan de tekst kleiner maker:
image.png

Maar wat ook kan is de kleur lichtergrijs maken.
Of niet dik gedrukt. Maar dan b.v. als italic. -> 1 uur geleden aangepast door rorror.

Hebben mensen een voorkeur? Kan ook een combinatie van bovenstaande voorbeelden.

Edit: Voor nu kleiner lettertype gegeven, iets minder donker grijs en italic.

Geplaatst:

Ik sluit me volledig aan bij de opmerking van @appelvrouw . Ook IPad-gebruiker.

Geplaatst:

@Jorieke123 Dat een bericht was aangepast (de melding) kon ik ook gewoon zien voorheen. Alleen niet wanneer volgens mij.

Geplaatst:
2 uren geleden, Rookie zei:

En als je de lijst "ongelezen" krijgt, stand er eerst een sterretje bij de topics waar je zelf aan deel nam.

Nu staat er én een sterretje én je avatar bij.

Nu vind ik mijn avatar wel mooi maar dit zo dubbelop is wel erg "in your face"....

Ok heel even bezig geweest met opzetje van ongelezen items, als test heb ik het tekstballon verplaatst op locatie avatar, en avatar weg gelaten.

Ik zou eventueel zo de ongelezen inhoud ook kunnen tonen.
image.png

Geplaatst:
23 minuten geleden, Jorieke123 zei:

Die melding over het aanpassen van het bericht was eerder toch alleen zichtbaar voor moderators?

Als mensen hun bericht zelf wijzigen, kan iedereen zien dat het bericht gewijzigd is door het lid zelf.

Als moderators een bericht van een lid anpassen dan is alleen voor moderators zichtbaar dat een bericht van een lid is aangepast door een moderator.
Behalve als het vinkje "Toon dat het bericht is gewijzigd is" onder aan de pagina waar het bericht wijzigd wordt aangezet is, dan wordt het voor iedereen zichtbaar.

Geplaatst:

oooh ja, dan was dat em thumbup (en mijn favoriete oudbollige smileys staan helemaal onderaan in het smiley-menu. Maar dat is klein leed ;) ) Edit: en een dubbele punt met haakje wordt niet automatisch een smiley...? )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic