Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

En de foto kwaliteit is verbeterd?

Ik zag net een foto van Vlaflip in het Nieuwe Aankopen topic, en volgens mij is de resolutie verbeterd.

Geplaatst:

Er wordt in de achtergrond inderdaad een ander applicatie gebruikt welke na het uploaden, te grootte foto's verkleint door een door ons opgegeven formaat. Misschien wordt daardoor de afbeelding minder vervaagt.

Nu weet ik niet 100% zeker of het forum software deze waarde heeft aangepast en hoger heeft gezet.
Ik dacht dat foto's voorheen rond de 850 x nog iets geupload mochten worden.
Nu zie ik 1200x650 staan. Dus het lijkt er op dat deze instelling wel is verhoogt.

We gaan de komende maand even in de gaten houden of dit niet extreem meer diskruimte gaat gebruiken en dus een te harde groei in disk opslag gaat veroorzaken. En/Of we beslissen om deze waarde toch niet terug te zetten. Diskruimte kost meer dan dataverkeer, dataverkeer vanaf de server wordt sterk verminderd door gebruik van een gratis caching service. Waardoor als een gebruiker één keer een pagina opgevraagd deze pagina in ruim 200+ verschillende datacenters op alle continenten tegelijk wordt gekopierd. De volgende gebruiker die pagina bezoekt dan komt deze pagina dus direct van hun dichtbijzijnste datacenter vandaan en dus niet meer vanaf onze servers. Geldt voor afbeelding, website style, iconen en andere statische bestanden, niet voor de berichten zelf.

Geplaatst:

@Roelie Ik heb de ongelezen pagina aangepast:
image.png

Vanwege dat we de forumsoftware niet direct aanpassen, maar alleen met css, kan je een fractie van een halve second nog de profiel foto's zien, voordat het ballonnetje deze plek inneemt. Maar volgens mij is dit overzicht nu beter en rustiger te lezen.
Waarom passen we niet direct te code aan? Dit vanwege we anders geen updates kunnen doorvoeren, en onze eigen wijzigingen ongedaan worden gemaakt.

Geplaatst:

Bij bv alle activiteit of ongelezen, volgt het label "laatste uur" mooi bij het scrollen en verandert naar vandaag of gisteren telkens er een nieuwe timestamp voorbijkomt, het vorige label blijft echter bestaan en volgt mee. Als het nieuwe kleiner is, blijf je een deel van de overlap zien.

laatste uur.png

aangepast door redzebra

Geplaatst:

@redzebra

Bedankt voor het melden.
Ik denk dat dat een bug is in forum software, dat het eerste element niet wordt verborgen, wanneer de andere eroverheen komt.

Ook zie ik bij hun op het forum, dat het element niet verborgen wordt.
image.png
Maar hun gebruiken de volledige breedte van de pagina met een kleur. Bij ons met kleinere elementen die over een groter element vallen, is die er achter zichtbaar. Terwijl deze eigenlijk gewoon onzichtbaar gemaakt moet worden.

Deze ga ik aanmelden bij de software makers.

Voor nu heb ik het element vastgeprikt op de pagina en schuift deze niet meer mee.

Geplaatst:

Hi Roror,

iPad “probleem” is opgelost, fijn dank je wel!

Ik heb wel een ander probleempje: als ik een hoofdcategorie wil kiezen op de homepagina (niet bij allemaal) bijvoorbeeld ‘huiskamer’ of ‘forumvragen’, dan krijg ik een foutmelding. Als ik een recent bericht open uit zo’n categorie dan kom ik wel in het bericht. Maar via de homepage dus niet. Ik zie daarmee dus ook geen lijst van alle topics die onder zo’n categorie vallen. Ik zie alleen een grijze pagina met het bericht dat zich regelmatig problemen hebben voorgedaan.

Misschien kun je hier iets mee. Dank je wel alvast.

Geplaatst:

Dank jullie wel moderators, voor al dit werk!🌻

Geplaatst:
19 uren geleden, rorror zei:

Maar wat ook kan is de kleur lichtergrijs maken.
Of niet dik gedrukt. Maar dan b.v. als italic. -> 1 uur geleden aangepast door rorror.

Het is denk ik het dikgedrukte wat mijn aandacht trekt. En misschien ook de afstand, ik had het idee dat het zinnetje eerder lager stond dat het meer los staat van de tekst.

Er is wel mee te leven en blijkbaar stoort het anderen niet. Al lang fijn dat de update zonder grote problemen is gegaan waardoor we kunnen miepen over dit soort kleine details.

Geplaatst:

Toch nog even over "Mijn activiteiten streams" waarbij 1tje niet werkt.
Ik had er meerdere en ik mis ze nu niet dus geen belangrijk punt, enkel vreemd want voor de update werkte alles nog en ik kan degene die niet werkt ook niet uit mijn lijstje verwijderen want de pagina bestaat niet meer:
https://www.moestuinforum.nl/discover/38/

Deze heb ik inmiddels succesvol verwijderd:
https://www.moestuinforum.nl/discover/32/

En deze werkt nog zoals het hoort:
https://www.moestuinforum.nl/discover/8/

Geplaatst:

@loes Naar de error 500 voor deze link; https://www.moestuinforum.nl/discover/38/ ga ik op onderzoek uit. Want zo'n error zou niet mogen. Je zou dan een pagina moeten zien, dat de pagina niet gevonden is enof niet bestaat.

1 uur terug, loes zei:

En misschien ook de afstand,

Goede feedback, ik vind ook dat het er net iets te dicht opstaat. Ik ga dat iets meer wit ruimte tussen zetten.

Zelf nog een error gevonden:
XML pagina's werken niet goed, geven errors. Zoekmachine indexeren gaat dan fout..

Geplaatst:

Nee, hierbij een schermafbeelding. Ik krijg het bij een aantal hoofdcategorieen, niet bij allemaal.

IMG_0985.png

Geplaatst:

@Dahli

Zou je het volgende kunnen doen, om te zien dat dat het probleem oplost. Moet wellicht wel opnieuw inloggen na deze actie.

Websitegegevens wissen

Je kunt af en toe websitegegevens wissen om de prestaties van Safari te verbeteren:

1. Ga naar 'Instellingen' > 'Apps' > 'Safari'.

2. Tik op 'Wis geschiedenis en websitedata'.

3. Tik op 'Wis geschiedenis' om te bevestigen.

Geplaatst:

@rorror Ik heb zojuist gedaan wat je hebt gevraagd en moest inderdaad opnieuw inloggen. Het probleem is nog steeds hetzelfde. Is het handig voor je om te weten welke categorieën het betreft? Of maakt dat niet uit?

Toevoeging: ik ben ze nog een keertje allemaal doorgelopen en nu doen ze het grotendeels wel. Maar nu doet ‘forumvragen’ het weer niet. Het lijkt wisselend, de ene keer wel, 3 minuten later weer niet.

aangepast door Dahli
Toevoeging

Geplaatst:
3 minuten geleden, rorror zei:

Vertel inderdaad de stappen maar welke je neemt om tot deze melding te komen.

Homepagina

Categorie ‘Forumvragen’ aangeklikt

Direct daarop verschijnt de grijze pagina zoals hierboven geplaatst

Pijltje terug: maakt niets uit, ik houd de grijze pagina

Om weer op de homepagina te komen, moet ik de url van het forum intypen.

Geplaatst:

Bij mij werkt dit gewoon zoals het moet. De melding wat je ziet is normaliter echt een safari/apple error. Niet een melding welke je bij ons van de server af krijgt.
Kan je anders de Ipad een keer opnieuw opstarten?
En is de ipad volledig up-to-date? Dat will zeggen zijn er misschien nog updates die geinstalleerd moeten worden?

Had je hier trouwens gister ook last van? Zo nee zat je gister toevallig op een andere locatie / wifi netwerk?

Geplaatst:

Nog een kleine aanpassing voor de knop "Filters weergeven". Toen ik daarstraks buiten op mijn mobiel zat vond ik het in de donkere kleur te aanwezig.

chrome_BYn8vhe0d5.png

Dus heb deze lichtgrijs gemaakt, waardoor de layout meteen een stuk rustiger is.

chrome_gwiD3zuV3k.png

Geplaatst:

@rorror Mijn iPad is voorzien van de laatste updates en heeft het huis niet verlaten en is daarmee continu op hetzelfde WiFi-netwerk geweest. Ik heb de iPad zojuist helemaal uit en weer aangezet. Het probleem blijft bestaan bij ‘square foot gardening’ en ‘forumvragen’. Het is niet anders.

Je zou het niet zeggen, maar ik kom nooit in de categorie ‘forumvragen’ 😉. Ik bedenk wel een work-around om in de ‘square foot gardening’ te komen.

Dank je wel voor al je genomen moeite!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic