Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Mijn prei gekweekt uit zaad is al 4-5 weken oud, maar nog steeds geen diktegroei.

Ik woon wel in Thailand. Overdag staat de prei buiten bij 30 graden, 's nachts binnen bij 28 graden.

Hij ziet er ook zielig uit. Wat kan ik doen?

Te weinig licht, te weinig voedingsstoffen, te warm?

20250611_081511.jpg

Geplaatst:

Ik zou dit lekker uitplanten. Denk dat ze in deze potjes zo gaan blijven. Deze dikte is een prima dikte om ze zo te houden. Er is denk it te weinig groei meer in de potjes mogelijk. Wat ik altijd doe is heel veel zaaien en dan alleen uitplanten wat ik wil. De rest laat ik in een kluitje staan en zo kan ik een paar jaar lang uit dat groepje steeds wat preitjes nemen en uitplanten. Dit is geen typfout. Echt een paar jaar lang. De laatste x heb ik 4 jaar gedaan met mijn bosje prei.

Geplaatst:

Wow Mellie wat een uitvinding om dat zo te doen. En bijzonder dat het dan niet in bloei schiet!

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic