Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Aardbeien in een bloembak?

Guest Teun D

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een oplossing om mijn aardbeien in bakken te zetten. Thuis heb ik gewone normale bloembakken staan maar ik weet niet of dat gaat?

Het zijn z'n soort bakken:

balkonbloembak.png

Zijn de bakken groot genoeg en hoeveel kunnen er dan in?

breken de stengels niet af waar de aardbeien aan hangen omdat hij geen ronde rand heeft?

Wie kan mij helpen?

Die bakken kan je goed gebruiken!

Ik zelf doe 4 planten per bak. Dacht dat dat het beste was(?).

Als de aardbeien gaan hangen en zouden knakken.. Heb ik zelf nog geen last van.. Maar dan kan je eventueel dat oplossen door deze dingen over je randen te doen:

0c9a55026c39ae273dbd51ee1ae1c0c0.jpg

Die kan je gewoon halen bij een bouwmarkt. Normaal bedoeld voor het isoleren van buizen.

Bedankt voor de tip! Ik ga de uitlopers van dit jaar in bakken die bakken zetten. Nog even zoeken of ik er ergens nog meer kan kopen want nu heb ik er maar een paar!

In dit soort bakken kan zeker. Voor het planten moet je uitgaan van minimaal 2 liter inhoud per plant. Je zal daardoor alleen wel veel water moeten geven. Als je ze ruimer zet heb je iets meer buffer voor het water, waardoor je ze minder vaak hoeft water te geven.

Als je ze aan de muur wilt ophangen, moet je er wel voor zorgen dat de ophangen stevig genoeg is om het gewicht te dragen. Anders kan je je aardbeienplanten gaan oprapen.

Ik heb in deze bakken, 1 mtr., 2 mrak planten staan, veel uitlopers zoals je ziet. Beetje lastig om deze nu op te potten. Mogelijkheid is om wat potjes in de balkonbak te zetten, zodat ze verder kunnen groeien en aardbeien geven. Dat schijnen ze ook op de uitlopers te doen. Smaak is geen 10, wel mooie vruchten

img011635151340901169.JPGimg011764991340901177.JPG