Victor Posted June 29, 2012 Share Posted June 29, 2012 Wanneer moet men de laatste bonen zaaien, om nog een laatste goede oogst te hebben voor de eerste vorst er aankomt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted June 29, 2012 Share Posted June 29, 2012 Tot eind juli kan je nog zaaien van bonen. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted June 30, 2012 Share Posted June 30, 2012 Victor, bonen zaaien kan inderdaad nog een maandje. Ik zaai zelf altijd nog een rijtje bonen in juli na het oogsten enkele rijen aardappels. Oogst valt dan in september/oktober. Het minste risico op afvriezen loop je uiteraard door nu te zaaien maar half juli moet ook nog wel lukken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted June 30, 2012 Share Posted June 30, 2012 Ik zaai elke 3 weken een rijtje.Laatste rond 20 juli oogst is dan van 20/9 tot half oktober. Dit jaar staan ze op worteldoek, is makkelijker tegen het onkruid, en de onderste boontjes hangen niet in het eventuele slijk. Ook de laatste in oktober hebben nogal snel last van schimmel die de grond raken, hoop dit nu niet te hebben met de worteldoek. Een laatste rijtje gaat nog gezaaid worden eind augustus voor in de serre. Ik zaai voor in potjes P8 met een 5 à 7 boontjes per potje die op 30 cm afstand geplant worden. Volgende week eerste oogst van groene en boterboontjes gezaaid op 11 april. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts