Geplaatst: 7 januari7 Jan Auteur Ja daar heb je gelijk in ik zou fijner maïsmeel moeten zeggen..polenta is grove mais.
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Dezelfde croifles die ik nog in de vriezer had liggen van de vorige keer, heb ik nu belegd met kaas en avocado en diverse sla.
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Ik heb geen wafelijzer, maar ik nog wel dit ding ergens achter op een plank staan.Zou ik dit ook kunnen gebruiken?Ik zie hier zo veel lekkere recepten voorbij komen.Maar bij mij is het vaak zo, dat ik iets koop in een opwelling, dan gebruik ik het een keer en vervolgens staat het ongebruikt in een kast.
Geplaatst: 5 uren geleden5 u @Rookie ik denk dat je dat croiffle-achtige dingetje van Petra prima hierin kunt maken. Als ik me goed herinner gebruikt Petra daar kant en klaar croissantdeeg voor. Dat is stevig.Echt wafelbeslag wordt lastig vermoed ik omdat je met die grote holtes in jouw tosti-apparaat zit. Wafelbeslag is dun, dus ik denk dat dat niet gaar wordt. Zo’n wafelijzer heeft eigenlijk maar hele kleine holtes omdat de ijzervorm van de bovenkant in de ‘gootjes’ van de onderste plaat valt. Het gare deeg is daardoor eigenlijk maar heel dun en heeft heel veel krokante kantjes daardoor. Wat juist zo lekker is.
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Toch maar eens naar een wafelijzer kijken dus.Misschien staat er wel iets op Marktplaats.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Auteur Idd lekker!1 uur geleden, Arja zei:In de kringloop staan ze ook regelmatig.Dat lees ik nou toch vaker hier maar als ik eens bij de kringloop kom hebben ze zelden wat ik zoek.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u 11 minuten geleden, appelvrouw zei:als ik eens bij de kringloop kom hebben ze zelden wat ik zoekSame. Maar ik vind ook heel vaak dingen waarvan ik niet wist dat ik ze zocht. Zo vond ik een paar maanden geleden een reuzen-mikado, waarvan de stokjes echt geweldig dienst doen als plantstokken in de eerste groeifase van nog jonge planten, of voor boontjes die laag blijven, maar die net een steuntje kunnen gebruiken. Het staat nog grappig ook. Het vraagt een bepaalde manier van kijken naar dingen; ik zie vrijwel altijd mogelijkheden waarvoor ik iets kan gebruiken, anders dan het originele gebruik. Mijn moestuinbuurman heeft dat ook, hij is nog een stuk handiger ook dan ik. Maar die stond echt lyrisch bij mijn mikadostokjes te kijken. Tja. Ik heb bij hen bijvoorbeeld weer afgekeken om de oostindische kers in een stuk of wat potten te zaaien. Zo kun je altijd een OI-kers neerzetten bij een plant die last heeft van luizen.En on-topic: ik sluit me aan bij @Dahli , een tosti ijzer gaat niet werken voor wafels. Maar misschien wel voor heerlijke bladerdeegflapjes. Daar ga ik ook maar eens mijn tosti-ijzer voor proberen, daar gebruik ik nu altijd de oven voor. 3 uren geleden3 u aangepast door Tanja65
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Weet je @Tanja65 dat er ook een niet klimmende oost indische kers is? Die heb ik o.a. naast mijn vijgenstek. Dan groeien ze niet hoger dan de vijg en vallen niet om. 3 uren geleden3 u aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 3 uren geleden3 u 1 minuut geleden, Petrasmoestuin zei:Weet je @Tanja65 dat er ook een niet klimmende oost indische kers is?Ja, twee soorten, klimmend of niet klimmend. Ze kunnen allebei in pot trouwens.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u 2 uren geleden, Rookie zei:nog wel dit dingDat is een tosti ijzer, dat ding. 😁 10 minuten geleden10 min aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 1 uur geleden, Petrasmoestuin zei:Dat is een tisti ijzer, dat dingDat weet @Rookie wel. Vandaar ook haar vraag en de antwoorden die hierboven zijn gegeven 😊….
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.