Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Plaats berekenen voor kruisbes op stam


wilma2

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een stek genomen van mijn stekelloze kruisbes, die ik ergens anders weer wil plaatsen. stek is 20cm hoog. is goed beworteld en groeit goed in een pot

Nu heb ik een raar plekje gevonden, nl

 

een buiten bedrijf gestelde water leidinglbuis van 30 cm middellijn die rechtop in mijn patio steekt, en 10 cm boven het grondoppervlak uitkomt. de buis is +-2 mtr diep.

dit diende om de hoofdkranen af te kunnen sluiten.

ding is niet weggehaald nadat we nieuwe buizen kregen. was gevuld met ten eerste, grove klei met misschien bouw afval.

daarop soort zand gemengd met klei.waar de meters op stonden.

Na t veranderen van buizen en kranen is dit alles tot ongeveer 1 mtr van af het oppervlak gevuld met soort zand

dus 1 mtr rotzooi en

 

hierop heb ik teelaarde, gemend met turf, compost en potgrond gestort, en er dit seizoen een tomatenplant op gezet die het goed doet

Dus... hier wil ik mijn stek in zetten om zo een stam kruisbes te kweken.

 

Als ik hem in een gewone pot zou zetten zou hij in de breedte meer ruimte kunnen krijgen dan in de bedoelde buis,

In de buis kan de struik wel naar beneden uitgroeien maar niet in de breedte,

Wat denken jullie, kan hij er wel, of niet

p705001560451341506765.JPG[

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet doen want zoiets is tot mislukken gedoemd . Een kruisbes moet zijdelings zijn wortelgestel kunnen ontwikkelen en erg diep gaat dat wortelgestel toch al niet. Ook een gewone pot is niet geschikt. Heb je niet ergens een plekje in de vollegrond voor hem ?

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...