Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De Barletta uitjes zijn klaar om te oogsten. Maar ik vroeg me af of ze eerst helemaal in moeten drogen voordat je aan de slag kan? Iemand ervaring hiermee? Ben lang aan het zoeken geweest, maar ik kom het in andere topics niet tegen.

Geplaatst:

Zie augurk inmaken.

Als je de uitjes wil inmaken .Moet je ze eerst op een vergiet leggen met zout 24 uur.

Dat ontrekt vocht en als je ze op azijn doet dan zijn ze weer goed.

Anders worden het slappe boel/te veel vocht.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Ik heb inmiddels wel een paar recepten gevonden, maar mijn vraag is eigenlijk of ik de uitjes na de oogst meteen kan gebruiken. Of moet de steel eerst indrogen en zich een velletje om het uitje heen vormen? Anders zal ik beter eerst de stelen knakken een paar dagen voor het oogsten.

Geplaatst:

Als je geen zout op leg maar meteen inmaak wordt het waterballen.De zout trek het vocht eruit en die komt erweer in en met smaak met de inmaak.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Hoi, ik heb voor het eerst zilveruitjes gemaakt, ze smaken op zich wel, alleen ze zijn erg Kruidig, Juist ja, met hoofdletter K-ruidig.

Kan ik nu ook gewoon wat vocht uit het potje halen en daarvoor in de plaats wat suikerwater erbij doen. Worden ze dan wellicht nog wat minder pittig?

Of moet ik de uitjes uit het vocht halen en met wat zout laten trekken en dan in het oude vocht met suiker aangevuld terug doen?

Geplaatst:

Oké. dan ga ik dat proberen. De tranen springen ons in de ogen bij het eten, maar gek genoeg smaken ze wel goed, alleen zoooooo scherp...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...